Carola Frodesdotter

Carola Frodesdotter

Jag är en väldigt framåt och glad tjej, men älskar även att få dra mig undan i mitt hem i lugn och ro.
Det jag skriver är från mitt eget liv, andras liv runtomkring mig med en smula chock för att få en reaktion.
Jag kommer ihåg att man tänkte. "Blir man bara vuxen så får man kontroll över sitt liv", men så lätt är det inte.
Så denna novellsamling är skriven för att chocka och samtidigt undra över den som cyklar förbi en längs vägen.
Är hen lycklig?

Publicerade verk: 8
Medlem sedan: 2021

Författarens noveller:

Ont i mitt hjärta

Carola Frodesdotter

Där är hon! Hon som var underbar och vacker! Det var det jag trodde… Det är så sorgligt att hon inte ens kommer ihåg hur vi träffas. När man tittar på henne ser man inte det. Hon tittar på…

Klicka här för att läsa hela »

Me to.....

Carola Frodesdotter

-Mamma! Vad är detta för epok? Hördes ifrån något av rummen. -Efterkrigstiden, men jag skulle kallat den upplysningen nummer 2 för alla berättar vad de vet och tycker på nätet! Sa hon högt från…

Klicka här för att läsa hela »

Ung och naiv

Carola Frodesdotter

Jag står utanför mitt hem och röker. Mina barn sover middag och jag tar lite rast ifrån mina sysslor. Disken, tvätten, vika tvätt, bädda sängarna, damma, dammsuga och moppa har jag gjort än så…

Klicka här för att läsa hela »

Ont i mitt hjärta

Carola Frodesdotter

Där är hon! Hon som var underbar och vacker! Det var det jag trodde… Det är så sorgligt att hon inte ens kommer ihåg hur vi träffas. När man tittar på henne ser man inte det. Hon tittar på…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Stor på jorden

Carola Frodesdotter

Katja of Sweden, en stark kvinna. Tänk om jag var som henne? Hennes långa berättelser, om fjärran länder och revolutionerande framfart. Om jag var som henne, hade jag varit stark och framåt, men…

Klicka här för att läsa hela »

Livets cirkel

Carola Frodesdotter

Citron Antagligen besk Rivstart i livet Orkan inte helt omöjligt Livet är inte helt lätt Andas

Klicka här för att läsa hela »

Livets förvirring

Carola Frodesdotter

Var är mitt Otopia? Är det genom Robinsons kloka ord eller genom Josef Ks med ett hårt slut? Människor flyr för sina sina liv när pistolen visas vid deras tinning från hav och land. Var är mitt…

Klicka här för att läsa hela »

Livets ironi

Carola Frodesdotter

Hoppa det är ljust och du faller i bomull Hoppa det är mörker och du faller på spjut Vem är du att bestämma när det är ljust eller mörkt?

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren