Tove Birkeland Brandt

Tove Birkeland Brandt

Jag heter Tove Birkeland Brandt och är född 1964 i Karlstad. Det skrivna ordet har alltid trollbundit mig. Så vitt jag minns så har jag alltid haft en penna till hands. Det har blivit åtskilliga dikter och noveller genom åren. Men jag har behållit alla för mig själv, tills nu. Under 2013 släppte jag min första bok, en kriminalroman/thriller som heter ”Röd Vinterängel”. En fristående uppföljare är färdig för redigering. Jag har även publicerat noveller via Sparv och Melkers Förlag.

Publicerade verk: 8
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Grannen

Tove Birkeland Brandt

Han tittar på henne, hennes svarvade ben, hennes vackra bröst. Hon blottar sig, försöker inte dölja de behag hon har. Alla karlar som ränner där. Han fortsätter titta fram bakom den skira gardinen…

Klicka här för att läsa hela »

Glittrande stjärnor - väsande jultrötta vättar

Tove Birkeland Brandt

Lill-Anna sitter i mormors knä, historier berättas vid öppen eld. Julgröten i en skål som står redo för vätten den lilla, som iklätts det grå. Storögt hon tittar mot dörren och undrar om han…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Älskade barn, älskade bror

Tove Birkeland Brandt

Älskade barn, älskade bror så tom din plats nu blivit. Du seglade vidare till Nangijala och lämnade oss här. Vi drömmer om körsbärsträd som står i blom. Vi drömmer om soliga dagar. Vi drömmer…

Klicka här för att läsa hela »

Inre smärta

Tove Birkeland Brandt

Inre smärta Syns inte på mitt yttre skal. Sorg och kärlek går hand i hand. Inte längre är du här tomhet, tystnad saknad, sorg. Kärlekstankar fyllda av varma minnen. Soliga dagar, tider vi numera…

Klicka här för att läsa hela »

På sorgens hav

Tove Birkeland Brandt

På sorgens hav jag rider ut en storm Det piskar och sliter det i mitt inre svider Molnen blir svarta jag kan inte längre fatta Du är borta, död Smärtan är enorm. Nu hotar allt i denna stund jag…

Klicka här för att läsa hela »

Om tiden kunde köpas

Tove Birkeland Brandt

Om tid kunde köpas,skulle jag köpa tiden med digOm drömmar kunde köpas,skulle jag köpa alla drömmar med digOm liv kunde köpasSkulle jag köpa det till digOm , om kunde köpasskulle jag köpa alla…

Klicka här för att läsa hela »

Två tanter

Tove Birkeland Brandt

I ett hörn av fiket sitter jag obemärkt och lyssnar. Tjuvlyssnar faktiskt för att vara sann. Hör två kvinnor tala om gamla tider, frasande stärkta förkläden sköterskor i dräkt, som sveper korridorer…

Klicka här för att läsa hela »

Grådiset

Tove Birkeland Brandt

Droppar faller, nästan omärkbart Droppar som inte är regn Grådisets dagg, det lägger sig i luften I känslan och ger vanmakt i själen Känslan av saknad tar vid, Saknaden efter solen, värmen som…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren