Publicerat
Kategori: Novell

Ainiko kapitel1

Kapitel ett. Livet är ett helvete.

Jag satte mig på skolbänken. 'ÅÅh ännu en dag på den här skitskolan, tänkte jag surt för mig själv.' De enda kompisarna jag har är lite speciella och den ena är ett mobboffer precis som jag. Jag vill bara spy. Hur fan kan man bli mobbad för att man inte har några riktiga föräldrar och för att man ser annorlunda ut?! Snart börjar man i gymnasiet också, ännu fler mobbare! Jag kommer ju snart få självmordstanskar. Äh jag sticker till toan. Jag reste mig upp från min plats och gick ut ur klassrummet. På vägen till toan hörde jag en välbekant röst.
-Ainiko!!
Innan jag visste ordet av låg jag på marken med Eeri runt halsen.
-Kan du låta mig vara, sa jag surt och försökte ta mig ur hans grepp.
-Aldrig Aini-chan! sa Eeri och höll om mig ännu hårdare.
-Måste du alltid klänga på mig?! sa jag argt.
-Vadådå jag gillar ju dig!! Förresten var ska du? frågade Eeri.
-Till toa om du tvunget vill veta, sa jag och tittade ut genom fönstret.
-Kan jag få följa med?
-Visst om du vill...
Eeri hoppade upp på min rygg och vi lekte häst ända till herrtoan.
-Nu är vi framme, sa jag och tog ner Eeri från ryggen.
-Nää, jag som ville fortsätta rida!!
Vi gick in på varsin toalett. Som ni alla vet så ser inte skoltoaletter ganska snygga ut på insidan och de luktar inte så gott heller. Jag hörde snyft från andra båset. Jag tror att de var Eeri han brukar gråta för ingenting. Jag brydde mig inte så mycket, jag var van. När jag var klar så gick jag ut och väntade på Eeri, men han kom inte. Jag väntade i 5, 10, 30 minuter men han kom inte ut. Jag började bli orolig. Han brukar alltid vara klar före mig. Efter gymnastiken, på lunchen, jämt till och med på tävlingar. Jag gick in på toan igen. Jag dyrkade upp låset till Eeris toalett....

Skriven av: linnea kristensen eklund

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren