Anders Berggren
Skrivande livsnjutare. Jakten Efter Verkligheten är efter Förändringen den andra utkomna boken i en tilltänkt serie om fem. Skriver nu Jakten på Sanningen.
Publicerade verk: 9Medlem sedan: 2020
Författarens länk
Författarens dikter:
Etappvis lärande
Anders Berggren
Människan är ännu inte mogen för att ta emot allt kosmiskt vetande, det måste ske etappvis.
Klicka här för att läsa hela »Existensen
Anders Berggren
I andlig bemärkelse är energin och balansen existensens byggstenar. Man ska inte i negativ bemärkelse vända dessa emot sig själv eller andra. Vi ska istället leva i harmoni med dem.
Klicka här för att läsa hela »Kunskap
Anders Berggren
Mystecism och magi existerar inte. Allt handlar om kunskap. Inom matematiken döljer sig svaren på alla våra frågor.
Klicka här för att läsa hela »Evigheten
Anders Berggren
Allt som har en början har ett slut, men det som inte har en början har heller inget slut. Livet utgörs av en cirkel utan början eller slut. Allt inom existensen består av energi; energin finns för…
Klicka här för att läsa hela »Livet
Anders Berggren
Bildligt men ej synbart utgörs tillvaron av ett oändligt antal tidslinjer bestående av existensens livslinjer. Inom och mellan dessa cirkulerar energin och dess andliga väsen.
Klicka här för att läsa hela »Döden
Anders Berggren
Livets väsen är för evigt. Döden tillhör själens tillfälliga boningar, det biologiska och materiella. Dessa fysiska ting inom rumtiden är förgängliga men utgörs av kretsloppet. I förlängningen…
Klicka här för att läsa hela »Inloggning
Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .
Veckans författare:
Ann Larsson
Snart femtioårig fyrbarnsmamma från Norrbotten som alltid älskat att skriva.
På andra plats denna veckan: Petra Christiansen