Publicerat
Kategori: Novell

Att leka Amor

- Säg bara att du gillar allt det han gillar, sa fjortonåriga Ashley till sin nya kund, Noora.
- Men tänk om han inte gillar det som jag gillar? frågade Noora. Som chokladmuffins!
Herre gud! tänkte Ashley och himlade med ögonen. Blir hon inte djupare än så?
- Och kyssar och kärlek då? frågade hon.
- Va? frågade Noora. Nej, usch. Vad äckligt! Vi kan ju gå och äta på McDonalds i stället.
Men ååå! ville Ashley skrika. Kan inte du skärpa dig?
Det var alla hjärtans dag och hon skulle fixa ihop Daniel med Noora.
Helt fel tjej med helt fel kille.
- Nå, när börjar er dejt? frågade Ashley.
- I morgon i skolans utflykt till museumet, förstås! utropade Noora.
Ashley fick lägga band på sig för att inte skrika och gapa, av förvåning.

Jaha, då var det väl dags! tänkte Ashley.
Hon hade slingat det blonda håret i svart och hade på sig en rosa pärlmössa och mörka solglasögon, en poncho och en rosa pärlväska samt vita byxor och rosa topp.
Noora var klädd helt fel, gröna säckiga byxor och blå fleevetröja. Violett handväska och vitt läppstift.
- Kom hit! väste Ashley och sedan slog hon till Noora.
- Aj! skrek hon. Vad är det med dig?
- Torka bort det där vita på dina läppar! fräste Ashley.
Noora tog skamset bort det.
På Nooras utseende ananrs är det inget fel på, tänkte Ashley. Ljusbrunt hår, bruna ögon, men inga smilgropar. Inte det minsta charmigt.
Som min lilla smilgrop i höger kind, tänkte Ashley.
- Där är han! viskade hon och gömde sig bakom en vägg.
- Vad ska jag säga? frågade Noora nervöst.
- Säg: Hej, Daniel, vad snygg du är.
Noora log falskt mot Daniel och sa:
- Säg hej Daniel, vad snygg du är!
- Åh nej, det var int så jag menade! utropade Ashley.
- Åh, nej! Det var inte det jag menade! sa Noora.
- Din dumbom! väste Ashley.
- Din dombom! skrek Noora till Daniel.
Han verkade helt och hållet förvånad.
- Fråga honom vad han gillar! väste Ashley.
Noor averkade först inte fatta.
- Aaaa! skrek hon, jo... öö.... Vad gilar du får något?
- Att göra, menade jag! sa AShley nervöst.
- Att göra, menade jag, sa Noora och log.
Åh, nej! tänkte Ashley. Det här blir bara värre.
Nu gick hon och satte sig i ett hörn för Noora och Daniel hade flyttat sig längre fram.
- Jag gillar att syssla med naturen, hörde Ashley Daniel säga.
Noora gick bakåt och ryckte lite nonchalant på axlarna medan hon viskade ur mungipan:
- Vad ska jag säga?
- Säg ja! utbrast Ashley som tyckte Noora blev dummare och dummar eför varje minut.
Noora gick fram till Daniel och sa:
- Säg ja!
on log riktigt flirtigt att Ashley nästan skrattade. Det skulle hon antagligen gjort ifall hon inte varit så arg.
- Men vilken slags naturgrej håller du på med? frågade Noora.
Grej? Hålle rpå med? Argg.... Sluta, Noora, du skämmer ut dig! tänke Ashley, håll klaffen!
- Jag tar bort allt skräp, sa han.
- Och vad tycker du om jorden? frågade Noora.
Bra, Noora, fortsätt med dina VISA frågor!
- Jag tycker jorden och alla blonda tjejer förstör naturen, sa Daniel.
- Åh, vilken skitstövel! sa Ashley löite för högt.
- Åh, vilken skitstövel! ekade Noora.
Åh!
- Nej, Noora, viskade Ashley. Nej, nej!
- Nej nej, Noora, nej nej! skrek Noora övertygande.
Det var övertygande att hon var sjuk eller något, tänkte Ashley. Det här börjar bli katastof.
- Du, jag är ledsen, sa Daniel. Men jag tycker du är för konstig.
Nu gömde sig Ashley bakom väggen igen.
- Du har fått sparken! sa Noora halvhögt.
Vad bra då, looser! tänkte Ashley och kom fram.
- Vad är det här? frågade Daniel.
- Noora är ett psykfall så jag försökte säga till henne vad hon skulle säga, svarade Asjhley sanningsenligt. Hon vet egentligen ingenting!
Daniel tittadde ogillande och fölrvånat på Noora.
- Så allt du sa var inte påriktigt?
- Jo, sa Noora. Det att jag älskar choklasmuffins!
Ashley suckade.
- Djupare blir hon inte!
Plötsligt klev Daniel fram.
- Det är ditt fel! skrek han. Skulle du inte ha gjort det häl skulle jag aldrig slösat tid på henne!
- Det är ditt eget fel! skrek Ashley tillbaka, drog ett fast grepp om sin handväska och drämde till honom.
De blev stirrande på varandra, innan Daniel tog tag i henne och kysste hennes hysteriskt.
- Woow.. Oj, vad äckligt, sa Noora och backade och krockade med Dominick.
- Hej, jag gillar också chokladmuffins! sa han.
Jaha, nu var det fult trassel, trots att Noora inte fick Daniel så blev ju ingen av de båda flickorna utan pertner.

Skriven av: Tamara Mäntyniemi 10 år

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren