Publicerat
Kategori: Novell

Att vilja dö

Att vilja dö.
Döden är något jag själv tycker är extremt jobbigt att tala om, men ibland måste man. Skulle någon frågat mig öppet ’’vill du dö?’’ hade jag fått en klump i magen, försökt skratta bort det lite, men mest skämts, för jag vill ju faktiskt de. Men förklaringen till VARFÖR är ännu inte helt komplett. Det är svårt att veta varför man känner som man gör, det tycker jag verkligen. För ibland vet jag ju inte VARFÖR jag är ledsen VARFÖR jag ligger och gråter eller VARFÖR jag tänker som jag gör, det bara bli så. Självklart är det oerhört jobbigt att inte alltid kunna förklara sig, fast man vill går det inte. Jag har varit med om hemska saker, men inga saker man kan mäta sig med andras. Jag har aldrig haft cancer, jag har inte varit ett mobboffer och jag har varken förlorat mamma eller pappa, inte ens någon annan särskilt nära i min omgivning. Men jag har fått höra nedvärderande saker om mitt utseende, jag har blivit kallad saker man ej borde bli kallad för och jag har blivit lämnad så himla många gånger från människor som betytt ALLT för mig. Som tidigare skrivit, jag vet att mitt liv inte går och mätas och jag borde vara lycklig, för de jag gått igenom är ju ändå ’’normala’’ saker som man går igenom i livet, men jag kan inte va lycklig. Vissa människor känner att dom saknar något, eller behöver hjälp, men de gör inte jag. Jag känner mig ensam. Ensam och värdelös. Skammen och förnedringen att inte bli vald eller egentligen att inte bli älskad eller va älskvärd för någon annan. Att jämt och ständigt behöva höra hur ful jag är, att jag inte duger för någon. Detta kan självklart inte vara den enda anledningen till att jag inte orkar längre, men det är i alla fall en bit. Att vara 15 år är inte en dans på rosor, man har upp och nedgångar, jag vet. Men jag har klarar inte av att må såhär. Jag känner mig vilsen, vet inte vart jag ska ta vägen, därför ser jag döden som ett sätt att försvinna från allt och slippa vara jag. För vem är jag egentligen? Jag vet inte, och jag känner heller att jag inte vill veta, för skulle jag inte vara jag skulle jag inte brytt mig om vem den människan var. För hon är bara värdelös ändå.

Skriven av: linnea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren