Publicerat
Kategori: Novell

Bakom plexiglaset

Erik var en väldigt begåvad hockeyspelare och han hade just flyttat till Järfälla i stockholms kant.
Det var måndag och idag var det dags för Eriks första skoldag på skolan Kompiskullen och hockey träning i sitt nya lag…

Det gick ganska bra men det mest intreserade sig av var brudarna bakom det repiga plexiglaset som stod och tittade.
Erik var en väldigt begåvad hockeyspelare och han hade just flyttat till Järfälla i Stockholms kant.
Det var måndag och idag var det dags för Eriks första skoldag på skolan Kompiskullen och hockey träning i sitt nya lag…

Det gick ganska bra men det mest intreserade sig av var brudarna bakom det repiga plexiglaset som stod och tittade.
Efter träningen duchade jag oxh snacka med mina nya polare i laget.
Tiden rusade iväg och jag var tvungen att gå hemåt med trunken och klubban.
Men där utanför hallen vid det gamla garaget stod de där tjejerna och dom var mycket snyggare i verkligheten än bakom galler och plexiglas !
Pumorna kom fram och frågade om det var jag som hade börjat i plugget idag och vad jag hette.
Damerna hette Sissi , Lisse och Sussi och dom hjälpte mig att bära hem prylarna , fast dom fick vända vid björkarna för att om syrran skulle se det så …jag vågar inte tänka tanken!

Jag var en väldigt inreserad av gitarr på min förra skola såjag ville fortsätta spela , så på tisdag eftermidag så jag spela.
Nu var det dags så jag gick ner till salen och där satt Sussi och hela rummet lyste upp!
Jag frågade vad hon gorde här med en gura och notor?
Hon sa att hon skulle spela 14:00, fast det var ju min tid!
VI SKULLE SPELA IHOP!

Det gick bra att spela ”leva livet” tillsammans och hon var faktiskt väldigt bra för att vara dam…
Vi blev allt bättre vänner för varje dag och fredagen den 24 kl.13:36 blev vi ihop på en håltimma mellan svenskan och tyskan.
Vi é med varandra varenda dag och spelar gitarr och bara lever livet!
SLUT!

Skriven av: Jonne Olsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren