Publicerat
Kategori: Novell

Besten i baren

Daniel hade stått länge vid hörnet av baren och spanat in den blonda tjejen ute på dansgolvet. Han hade slängt lystna blickar i säkert tio minuter. Likt ett lejon som gömmer sig i det höga gräset på savannen hade han spanat på alla tjejer ute som om de vore gaseller som skulle jagas. När som helst skulle han attackera, men hur fan gör man egentligen undrade han. Han hade faktiskt börjat känna sig lite creepy. Tänkte för sig själv att han måste se ut som en riktig stalker där han stod och glodde som en idiot på den där tjejen. Det var som om han inte någonsin hade sett en kvinna förut. Började känna att han kanske skulle läst den där raggningsboken en extra gång innan han gav sig iväg med grabbarna.
Kanske hade de där ljumna fulölen han hävt i sig i parken innan han hade klivit in på klubben gett honom lite mer självförtroende. Fortsatte med ett inre brandtal, som mer utvecklade sig till en hetsig dialog mellan hans vanliga nyktra jag och den berusade besten som gömde sig bakom hans Svenssonfasad:

-Kom igen nu för fan Danne! Det är bara att kliva fram! Du känner dig het som fan ikväll, ingenting kan stoppa dig.
-Shit vilken loser jag låter som.
-Nej det gör jag inte alls vad är det för snack egentligen? Med den attityden kommer jag ingenstans. -Men jag heter ju Daniel och kallas för Danne. Hur fantasilös får man vara egentligen? Varför kan jag inte ha ett coolt smeknamn som ”Slaktarn” eller ”Storknullarn”?
-Jo, det skulle ju funka skitbra tror jag verkligen! Det är bara att gå fram till tjejen och säga: Tjena bruden! Slaktarn här, ska vi gå hem till mig så kommer jag ge dig en omgång du sent skall glömma. Sånt där tugg gillar ju tjejer eller hur, ditt dumma fanskap. Vad sägs om att växa ut ett par testiklar och gå fram och säga hej i alla fall?

Klar det skulle ju funka, han kan ju gå fram och säga hej. Vad var det värsta som skulle kunna hända? Hon ignorerar honom? Kastar en drink i ansiktet och ger en dramatisk örfil? Pekar på honom och skriker: ”Våldtäktsman!”. Ingen av dessa scenarion föreföll vidare troligt för Daniel medans han drog handen genom sitt bakåtslickade mörka hår och beställde in en Jägermeister-Redbull i ett patetiskt försök att etablera sig själv som världsvan och sofistikerad alfahane. Efter att ha rättat till kragen på den rosa skjortan han köpt på H&M samma dag, svepte han sin drink och drämde hårt glaset i bardisken. Han hörde dansgolvets jubel när den välbekanta basgången till Michael Jacksons ”Billie Jean” började dåna ut i högtalarna på det överfyllda diskoteket. Daniel inbillade sig att publiken jublade åt honom eftersom han samtidigt gjorde sin entré bland de intensivt dansande personerna i mitten av nattklubben. Nu stod han ensam bara ett par steg från den vackraste tjejen han sett på väldigt länge. Han började känna sig mer och mer berusad och Jägermeistern i hans tidigare drink gjorde sig påmind på ett allt för påtagligt sätt, så med bestämda steg ställde han sig i den ring av killar som omringade tjejen.

Tjejen stod framför honom och svängde omkring med sina feminina höfter, det långa blonda håret och bröst som gjorde att han inte kunde titta bort. Fyllan hade gjort honom till en paralyserad grottmänniska. Han stod bara och tittade ner i tjejens djupa urringning.
”Fan Danne fokusera nu ! Säg något smart, roligt och intressant. Stå inte bara där som en kåt idiot och stirra på hennes tuttar.”
Han petade på hennes axel med två lätta tryckningar med hjälp av hans pekfinger. Tjejen märkte inte ens av det, utan fortsatte bara dansa med armarna i luften och håret flygandes i alla riktningar medans hon rörde sig. Han försökte igen, denna gång mer bestämt med två snabba knackningar med hela knytnäven på hennes axel.





Detta fångade tjejens uppmärksamhet som avbröt sitt dansande och tittade med en irriterad blick på honom. Daniel var för full för att upptäcka irritationen, utan lutade sig in och skrek med hög röst för att överrösta den höga musiken:
Hej! Jag heter Danne! Får jag bjuda på en drink i baren?
Va? Skrek hon in hans öra.
Jag heter Daniel! Får jag bjuda dig på en drink?
Nej tack det är bra, svarade hon nonchalant samtidigt som hon återupptog sitt dansande till alla killars förtjusning.

Daniel var nedslagen, han lommade skamset iväg till baren. Han beställde in en shot tequila för att trösta sig. Hans huvud var nedsänkt efter nederlaget när han slickade i sig saltet. Snabbt drog han i sig shoten för att låta brännandet av spriten i halsen elda bort ärret av hans misslyckande som han var rädd skulle sätta sin stämpel på resten av kvällen. När han bet i den sura citronklyftan utgav han ett stön, både som ett uttryck för sin besvikelse över det misslyckade raggningsförsöket och för att spriten inte hade haft den uppiggande effekt han hade hoppats på. Hon var ju så galet snyggt den där tjejen. Vad hade han gjort för fel egentligen? Ingen hade någonsin sagt ett ont ord om honom, han hade kompisar och familj som älskade honom. Ibland så hjälpte han t.o.m till och tränade sin lillebrors fotbollslag. Han knöt deras små skor och fyllde på vattenflaskor. Aldrig skrek han när de små missade bollen. När hans farfar kände sig ensam efter att hans farmor gått bort åkte han bussen i en och en halv timme ut på landet för att pigga upp honom. Han var en god människa, även om han inte var den som utmärkte sig i grupp hormonstinna män i en mörk lokal fylld med alkohol, hög musik och snygga tjejer.

Vem fan var hon att inte ge honom chansen att imponera på henne? Kanske göra henne lycklig på ett sätt ingen annan någonsin kunde göra. Köpa räkor och vitt vin och bjuda på en riktigt romantisk middag i hans lägenhet som han fyllt med rosor och tända ljus. Hålla hennes hand och säga hur vacker hon var när de tog en promenad i stadsparken. Viska i hennes öra hur mycket han älskade henne efter att de låg utmattade bredvid varandra efter att ha legat med varandra i en mysig missonär där de tittade varandra djupt i ögonen under hela tiden som sexakten pågick. Skit i det tänkte han istället. Om hon inte förstår att jag faktiskt är en trevlig kille som bara vill hitta en tjej att älska, även om jag beter mig som en full och kåt schimpans i djungeln som är den här nattklubben, så kan hon dra åt helvete. Han kände ur ilskan började komma. Den alltför starka shoten tequila hade släppt ut Daniels raseri som låg och vilade inom honom. Fattar inte den där jävla subban någonting eller? Hon skulle få se på fan!

Depressionen hade övergått i ren och skär vrede. Han stormade tvärs över dansgolvet. Tryckte ursinnigt bort alla människor som stod i hans väg. Plötsligt stod han bredvid tjejen som återigen ignorerade hans närvaro. Bestämt lutade han sig in och ropade högt i hennes öra:
-Bra idé att du sa nej till den där drinken. Förstod inte vad jag tänkte. Man ska ju verkligen inte dricka när man är gravid!
-Vad i helvete säger du din jävla idiot? Skrek tjejen tillbaks till honom.

Det var ingen hemlighet för honom, han visste att han hade betett sig som en idiot. I fyllan var han faktiskt ute efter att såra. Var han verkligen en så snäll människa ändå? En riktig man måste ju kunna hantera att en tjej inte är intresserad längre. Alla dessa tankar snurrade i hans huvud när han lämnade lokalen, rädd för vidare repressalier från tjejen eller någon av hennes kompisar. Oroligt tittade han över axeln när han kom ut genom entrén ut i den ljumma sommarnatten då det egentligen var lite för ljust för att vara natt och fåglarna hade brustit ut i sång. Snabbt hoppade han in i en taxi, sa sin adress och försvann från diskoteket som hade sårat honom så mycket att han brutit mot all uppfostran och etikett som han lärt sig. Platsen som gjort honom till en person han inte kunde stå för.

Skriven av: DiscoStu

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren