Publicerat
Kategori: Novell

Besvikelsen

Besvikelsen slår mig på nytt. En örfil lika snabb, plötslig och svidande som de andra. Sakta lyfter jag handen mot min kind, som för att lindra smärtan. Det svider inom mig. Hur länge skall jag stå ut? Hur mycket är jag beredd att stå? Min meditation över dessa frågor upphör och tankarna rinner ut ur ena örat.

Vi var ett en gång. Du och jag fanns inte som enheter. Vi smälte ihop till en deg och tyckte att vi var bäst. Den lögn vi levde på har spruckit och sanningen piskar oss hårt. Blodet rinner i floder på våra nakna kroppar och vi flyr. Åt varsit håll. Degen delas i två delar. Rädslan för att komma nära präglar oss.

Molnen drar ihop sig och åskan går. Regnet smattrar mot fönstret och jag vill ut. Sköljas bort eller sköljas av. Tar på mig mina gummistövlar och min regnrock innan jag tar klivet ut i naturen. Ljudet av droppar som anfaller, dånar i mina öron. Jag går mot sjön, genom skogen. Den lilla sjön misshandlas av himmelen, jag hör dess skrik. Ty, himmelen har tröttnat på att sjön ständigt speglar fluffiga moln och vackra solnedgångar. ”Hitta på något eget”, dånar himmelen.

Ett ljus i mörkret tänds. Jag ser chansen att flytta mig närmare dig. Vill inte att du skall bli rädd och fly igen, så jag måste vara tyst. Precis när jag lyckats ta ett steg vänder du ansiktet mot mig. Dina stora ögon speglar min rädsla. Du flyr bort.

Besvikelsen slår mig på nytt.

Hur länge skall jag stå ut?

Skriven av: Stacy

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren