Publicerat
Kategori: Drama noveller

Dem sårade


Hon stod där med tårarna i halsen, hon ville inte visa sig svag för den hon älskar. Han såg på henne att något var fel och han visste vad han gjort, men han visste också att det är något han inte kan göra ogjort. Detta val han gjort kommer hemsöka honom genom livet att han förlorat den människan som kunde lappa ihop hans trasiga själ, och finnas där för honom. Han har inget kvar, Hon går sakta därifrån hon vet att det är över och att dom aldrig mer kommer ha något tillsammans igen. Tårarna faller från hennes ögonlock ner på den fuktiga marken. Hon har aldrig vart såhär sårad, regnet började falla igen och hon var alldeles själv i den kalla höstnatten inte en enda själv var ute. Hon förstod påriktigt nu att det fanns inget som skulle kunna få han att ändra sig så hon började gå mot sitt hus. Vinden som blåste mot henne var iskall och gick rakt igenom hennes kläder hon darrade och frös, och då började hon tänka på honom igen han var den ända som hade fått henne att känna sig varm och nu var han inte längre där. Hon ser hans bil igen men han var inte ensam brevid honom sitter den tjej han förådit henne med, hennes hjärta stannar och hon springer hem gråtandes i panik. Inte ens någon hemma fanns där för henne hon hade ingen kvar. Han hade vart den ända som stöttat henne att klara livet och nu var det ingen där hon var ensam i badrummet med sina tankar för sig själv. gråtandes sitter hon på badrumsgolvet hon visste vad som skulle hända, hon plockade ut sitt rakblad ur ett gömt litet skåp i badrummet, hon var redo. Hon drar rakbladet över handleden allt vad hon kan, hon skriker av smärta och allt hon kan se är blod, det sprutar blod från hennes handled och det är nu hon insett vad hon gjort. Hon börjar känna sig yr och sedan somnar hon in, hennes livlösa kropp ligger på badrumsgolvet i en flod med blod. Han får reda på vad som hänt och han kunde inte tro att något sånt här skulle hända. Han insåg att den människan han ville ha vid sin sida resten av livet fanns inte mer han förstod att hans val var det som hade fått henne till att ta sitt unga liv ifrån sig, han grät hela natten och hela dagen han visste att det inte fanns någon som kunde lappa ihop hans trasiga själ som hon hade gjort hon fick han att känna sig varm och trygg. Han tar till sig alkoholen som en trygghet att försvinna för ett tag och få känna sig varm, men inte ens alkohol kunde få hans tänkande att sluta.
3 år efter händelsen är han fortfarande förstörd han har börjat druckit varje dag och han vill inte bry sig om något annat än henne, han saknar henne så han bestämmer sig för att se henne. han tar flaskan som han har i handen och dricker och dricker tills han vet att ingenting gör ont längre. han går mot tågstationen och väntar tills tåget kommer, när han är redo och tåget är påväg hoppar han ner på tågrälsen och börjar gå mot tåget han är inte rädd, han är varm för första gången är han varm. tåget krockar med hans kropp och han dör direkt, men det var ingenting där allt var svart som om han blivit instängd i en källare utan lysen han är kall igen och nu får han tänka på sitt misstag tills allt som finns inte finns mer.

Skriven av: mathilda

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren