Publicerat
Kategori: Novell

Den 11 September



Hur kan man göra nåt sånt? undrade jag när mentor Cristin gick igenom för oss att det hade varit två pojkar här om dan som knivhuggit en minderårig pojke. Jag kände mig rädd men ändå arg och förbannad. Det blev en stor artikel av det hela. Polismän, journalister, fotografer och alla möjliga var på plats. Pojken fick allvarliga skador men var han knivhöggs vet ingen än.

Jag var ledsen, jag visste vems lillebror det var som blev knivhuggen. Det var Marias bror, i min klass! Maria i klass 8f, i min klass alltså. Jag kände inte till hennes lillebror så väl, eftersom hon inte berättat om honom så mycket. Men nu vet jag ju, jag vet att hade cancer. Det fick jag reda på i en artikel om när de berättade om Johan, som han hette. men jag kan inte fatta att det finns så korkade människor, de förstörde ju Johans liv ännu mer. Det var tvivel på om Joham skulle överleva. Maria var inte i skolan så ofta. Hon var väl på sjukhuset en del, och ibland kunde hon bete sig jätte illa när hon väl var i skolan. Hon var arg på allt, jag tror inte hon förstod det som hade hänt, det var ju knappt att jag gjorde det ens.


Maria var inte i skolan på flera veckor. Lärarna fick inte berätta mer om Johans tillstånd, mär än att det var liten chans för honom att överleva.

Nu har det hänt, Johan är död. Det blev tystnad i klassrummet.


Detta hände för två år sedan, Och mordet på Johan var den 11 September samma datum som Anna Lindh. Alltså tänder vi ett ljus för Johan Ljungberg och Anna Lindh den 11 September.

Denna berättelse är baserad på en riktig historia, men karaktärerna i den är helt olika.

Skriven av: Emelie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren