Publicerat
Kategori: Novell

Den här speciella månaden i December...

Det var den här månaden som alltid kändes lite speciell…
December månad man kunde riktigt känna julkänslan alla var glada och förväntans fulla,
Vi min familj som bestod av min lilla syster på 6 år och min andra lilla syster på 8 år och så ja då på 12 år min mamma och min jävla låtsas pappa…
Vi sov alltid hos mormor och hennes man på jul vi kanske kom 2-3 dagar innan julafton till dom.
Vi satt där hela familjen jag kände mig förväntans full och längtade till julafton men ja vet vad de innebar att åka till mormor också, det innebar sprit alkohol och fulla vuxna vilket inkluderade mamma…
Vi kom fram efter 4 timmars bil åkning till Örebro vi packade in alla väskor åt lite mat och sen började dem med vinet, ja satt och höll andan framför tv:n mina småsyskon förstod inte riktigt sånt ja hörde hur dom började bli dåsigare och prata högre där inifrån köket.
Sen var de dags för mina småsyskon att hoppa i säng, jag bäddade i ordning i soffan där ja skulle sova för jag vägrade att sova i samma säng som min låtsas pappa och trängas i samma säng som resten av familjen.
Jag stängde av tv:n och la mig ner för att sova, ja hör att mormor början bli så där full som hon alltid blir hon börjar såklart bråka med alla och speciellt hennes man hon pratade om att han var inne på porrsidor och sådant…
Efter en stund kommer mamma ut till mig i soffan alldedes vinglig och full av alkohol lukt kommer hon där och säger med otydlig röst – Jag vill inte att du lyssnar på de mormor säger de är inte bra för dig.
- Men ja tänker inte sova i samma säng som er.
- Jo ja är din mammas och jag beshshtämmer över digh nu gör du som ja sässhger!
- Nej har jag sagt jag vägrar!!!
Nu börjar hon bli riktigt förbannad och sätter sig på mig med hennes rödflammiga ögon och säger med väldigt ansträngd och arg röst – Du gör det nu säääsher jaagh
-Neeeeej!
Jag ser då hur hennes knyt näve lyfts upp och den börjar slå mot mitt ansikte slag efter slag efter slag ja gör inte ett ljud de känns som ja är i någon annan värld aldrig att mamma skulle slå mig.
Efter säkert 10 slag slutar hon och tittar sig häpet omkring ja drar mig loss och går in på toaletten och torkar mitt ansikte från blodet som bara har kommit från min näsa lycklitvis.
Mormor och mamma bankar på dörren och säger att ja ska komma ut och gå och lägga mig.
Jag låser försiktigt upp dörren ren och inga märken kvar i ansiktet går jag och lägger mig i sängen ja har svårt att sova den natten ungefär klockan 3:15 somnar jag nog.
Nästa morgon vid frukost sitter vi där jag mamma och mormor också ja säger
-kommer du ihåg va som hände igår mamma?
-Vadå hände det något speciellt?
-Mamma du satt på mig och slog slog och slog jag blödde näsblod som aldrig förr.
-Nej nu hittar du på, säger hon med lite sur röst.
Ska vi slå vad, kolla på toalett golvet och på toalett stolen de är torkat blod där.
Mamma går och tittar hon börjar gråta håller sig för munnen och säger förlåt gumman förlåt de va verkligen inte meningen ja var full alldedes för full förlåt…
Hon kramar om mig länge och hon känns inte alls som den rödsprängda personen som satt på mig igår och slog.
Jag säger det gör inget.
Sen den dagen drack hon aldrig mer, inte en enda droppe.

Skriven av: Skrivnovellen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren