Publicerat
Kategori: Drama noveller

Den medvetslösa kvinnans memoarer



Mina memoarer hade skrivits när jag hade förlorat mitt medvetande för tusen å sedan.Jag breättade om en medvetslöss kvinna som hon var kanske jag .Men jag visste inte henne vid den tiden.
När kvinnan vaknade ibland läste hon vad hon hade skrivit i hennes dagbok.
En dag skrev hon:
"Varje dag vaknar jag från min svimning bara för fem minuter och läste vad jag hade skrivit om skönheten, livet,lycka och smärta i min dagbok.Jag drömde mycket om mitt liv.Ingen kände mina känslor när jag drömmer. Medan jag skrek inuti mig sade jag,Nej.Det var inte vad jag ville ha för mitt liv.
Jag vet inte vad som det hände med mig tidigare men alting var inte förstått för mig,Mitt liv var som en dimbanken.Min himmel var full av åskan ,och blixtendslag som de ökade varje dag i mitt liv.Islutet delade de mig till två halvor:
Hälften ville ha kärlek, och den andra hälften ville ha
att fly. När jag var för ett tillstånd av medvetande blev jag verkligheten led av detta livs problem.I mina glansdagar sade jag att vi kunde visa att livet inte var över. Vid den tiden övertygade jag mig själv att fortsätta med detta livet trots att jag såg det ut som absurt .Jag försökte att trodda att livet kanske skulle gick bra. Jag diskuterade mig själv länge utan jag blev intresse vid livet , första tiden blev jag yr sedan svimmade jag och förlorade mig själv.
Efter jag förlorade mitt medvetande kände jag lvets värde ,och det behövde att bli jag fri för att göra vad jag ville eller vad jag inte ville.
Dedikationen:
För en kvinna som jag inte vet henne medan hon ser ut liknar mig i hennes drömmar.
En kvinna som hon är alltid rädd precis som jag alltid är rädd.
kvinnan som jag ser henne men hon ser inte mig. Hon förlänger sina händer till vinden ber hjälp och hoppas att vinden möjligen att hjälpa till.
Hon gallskriker men hon hör bara ljudet av vinden.
En kvinna begränsad av samhället, religion,dåliga vanor ,och av underutvecklade lagar.
Den kvinnan som hon försöker att få hennes frihet.
. . .
När jag flyttade från mitt liv till min dröm såg jag att drömmen fylld med blommor.Så hoppades jag att liva i den dröm. kanske min dröm var att liva i en liten trädgård tillhör mig skull för jag måste plantera det med blommor och träd.Min dröm blev
sanning. Jag ägde min egens trädgård och gav drömmen stor uppmärksamhet för att jag hoppades att drömmen bli verklighet.
Åren gick snabbt .Träden blev stora och brukade att prata med mig om deras lycka.Jag försökte att bära mina förhoppningar mellan mina axelar och mitt livets besvären ovan min rygg.Så kramade jag det galna druvträet. Plötsligt sträckte en gren ute och kramade mig med kärlek.
Jag kände mig som om jag tvungde att kastade mina bekymmer och smärtor närheten av mitt galets druvträd.
I drömen kom träden och bad mig att göra någonting likna ett äventyr. Träden ville ha mer skönhet. Jag förstod vad de ville ha ,så gjorde jag något annorlunda i en kall morgon .Jag tog en trädgren av jasminträdet och andra gren från pomerans trädet då tredje av honungblommaträd ,sen fick jag dom kramade med varandra . Deras kram blir en vacker målning på våren. Jag hörde deras skratt innan liv föddes igen på våren.
Jag hette dem med mina barns förnamn . Jag hade inte barn då, bara jag drömde om dem och kallade dem, och jag såg dem spela. Ibland såg jag dem tio barn , ibland tjugo barn. När mina barn blev lycka skakade träden glada.Kärleken växte mellan oss, och äventyret blev lycka . Jag hade ägt en grön kupol, dessa rosor lyste under månens ljus och de darrade med kärleken då kastade de mig på mängder av blommor.
när jasminen pumpade mig i mitt ansikt med blommorna låg jag på trädbanken och tittade upp för att lukta den livsglädja.När det var regnet och tvättade det trädena för första gången dansade de med mig på ljudet av regn.
Jag liknade vindensdotter. Jag kände mig som jag hade kommit från vinden eller från stormen eftersom min själ ibland stormade som vinden.
Jag skrev min historia om kärlek när jag låg på träsätet under taket av kupolen.Kanske somnade jag mer och mer under kupolen. När solstrålen kom från kupolen med lukten av den vackra världen vaknade jag.
Vid mitt 18 års ålder brukade jag att jogga på morgonen mot solen.När jag tittade framför hörde jag solen berättade med mig om min dröm för att leva i en sluttning nära en liten flod.
Jag tittade på solen, och solen pratade med mig tills jag kom fram till fält av röret då hörde jag ett flöjts ljud och trodde att ljudet kom från inne mig men bara ett ögonblick såg jag en ung man com ur röret och knä framför mig och spela musiken. Men ljudet fortfarande kom ut ur mig även efter att den ung mannen hade slutat spela . Den rösten levde inuti mig.Jag kände om jag satt med honom på i den klippan kunde jag kanske fylla min själ med livet. Att jaga för solen var inte ett arbete vilket fall som helst.
Flöjtspelaren frågade mig inte om mitt namn och jag skämde också att fråga honom om hans namn. På en av kvällarna i oktober stod vi tillsammans nära flodbredden. Konstiga cirklar bildades på vattensidan, och utökades hela tiden. Jag tittade på den flöjtspelaren för att fråga honom om hemligheten men jag blev förvånad eftersomJag såg något konstigt i hans ögonen. Ett tårtfall föll från de hans ögon,och några av dem bildar cirklar. Jag försökte att torka hans tårar, men jag kan inte.
äntligen frågade jag honom om hans namn men han svarade inte och sa att han var inte mänsklig så hade han inget namn. Han sa också att han känner mitt namn sedan hans födelse men han hette mig Susana.Han övertygade mig att det var okej att byta mitt namn från en blomma till andra blomma för att de alla var vackra blommor i slutet.Det var min första fel.
För tusen år sedan var mitt första liv.Jag träffade en älskare som hette Ward. Sedan mötte jag honom igen i nuvarande värld, på samma sätt.
Jag föddes många gånger och i olika delar av världen.Förra gången föddes jag som en hund. Det finns inget värde för vad min själ bars vare sig en hunds kropp eller en insekts kropp.
När jag var en hund kände jag mitt liv inte så vacker i början , men det ändrades senare. Jag fortsatt lojal mot hundars värderingar .Fastän vet jag att min själ var en mänsklig själ men jag upptäckte senare att livet hos en hemlös hund kan kanske ha lite skönhet än liv av människan.Nar jag var en hund stannade jag vid e stranden en gång. Livet såg ut vacker nära stranden men att vara du en hemlös hund kunde det skrämma människorna där.

Även om jag hoppades att delta ungdomar i simning måste jag lämna plats för att folk inte vara rädda av mig. De unga män och kvinnor simmade nakna. Åh skönhet! .Plötsligt kom en ung man till mig:
" Kommer du att simma med mig ?sa han
Jag tittade i hans ögon och visste att han var min kär Ward. Han kände mig också och viskade i mitt öra, "oavsett om du var en hund eller en kvinna, kommer du att förbli min kärlek i varje nytt liv jag skulle ha leva igen".
den här gången var annorlunda livet. Jag föddes i staden som såg ut svart liknade ett kolet.Man kunde knappast se folk där. Människor i mitt nytt stad gömde sig från rädsla. När de såg ett molnet på himlen förväntade de inte regn com ner .De fruktar att regna giften falla över dem. Vi måste leva som alla människor om vi vare sig under ett tält, i en dike, under murar eller i en kvinnofängelse.
Jag pratade om några av mina många liven, men i mitt nytt liv går jag fortfarande till floden . Ward kommer ut ur röret , och böjer framför mig med kärlek. Detta fallet har lindrat bördan av den svarta som hänger över staden. Jag glömmer min själv med honom.
Jag frågar honom:
- "Kan vi bygga ett rike här?"
- Skräck inte mig! Jag kom här som förskräckt person.
Vad hände med dig, Susannah? Varför gråter du?
Din tårar brinner mina tider,och bryta min själ.
O dotter till vinden. Kom hit för att sjunga tillsammans runt röret.
Kom! Mitt hjärta smälter varje sekund.Min kärlek är ännu inte färdig.
Gråt inte Sousna.
du är dotter av vinden,och rörs gudinna
Efter en lång kram till morgonen kunde jag inte sova även om jag lade mig ner länge . Jag satte en kyss på Wards pannan och gick nära vass ,så kände jag mig lite extatiskt eftersom min värld blev bredare.
Idag kan jag älska mitt liv mer, sade jag till mig .
Plötsligt verkade ett spöke bland rören:
"Var du inte rädd!", sade han och tillade "jag är rörsanden och skyddar rören på natten så att sin ljudet kan fortsätta i mitt bröst och det kan överväldiga mig spela nostalgi musik eller jag kan ge nöje för barnen som de tar pip från huvud av rören. Jag hörde din älskare när han hette du som rörensgudinna.
Spökte håll min hand och besteg mig med händerna på tronen. Jag satt upp, glömde mina drömmar över min kudde nära Ward. Jag lever i ögonblicket med all min kraft. Vilken underbar sak att vara drottning av vass. Jag förtjänar den titeln och tänker att jag är som en drottning.
Den här kärleken som det uppfyllde min själ saknade mig mina behoven , Flöjt ensam är inte tillräckligt för livet . Ward måste arbeta någonting för att vi kan leva. Han talade mig från i sina dikter om fält och jag trodde på hans dikterna. Jag visste inte att han gav mig ett förhoppning som det inte var riktigt.
Vårt första barn kom. Barnet behövde vård, mat och kläder, men Ward var fortfarande en flyktig på rörsfältet och letade efter en lösning för livet var i ljudet av den ledsna flöjten.Jag skulle vilja ha många barnen och vi alla kunde leva ett långt liv. Jag drömde att mina barn skulle ha välbefinnandet och jag önskade också att de kan utveckla det livet i framtiden . Oavsett om du accepterar att kalla detta ställe ett rike eller inte, ska jag omvandla den platsen för rike eller för en stat.
Jag tar valpen med mig, som ska växa upp här och kan föda valpar som blir vaktare på våra gårdar, då fyller de gården med kärlek och liv.
När vi blir sextio år gamla tar vi kanske ledighet från kungariket. Den unga generationen kan leda makten här. Där vid den tiden erkändes vi kanske av världen som kungar och så kan vi prata på universitet om vår framgångars erfarenheter av att bygga ett rike och förklara vår erfarenhet. Jag hoppas att världen ska känna oss.
Våren kom igen. Den där våren var galen och liknade mina inre detaljer. De berättelser som såg ut utspridda bland rosorna bjuder mig på att njuta av ett vackerts ögonblick. Luften som strömmade från olika håll får mig att promenera på en okänd väg. När jag ritade vårt rike, skrev jag poesi och spred kärlek i vägarna. Jag kände på våren och lyssnade på fåglarna som de alltid sjöng mina ord. Jag kunde inte skilja mellan ljudet av fåglar och mina barns röster.
Senare gjorde jag en hängmatta mellan två starka träd för mitt barn somnade i. Den skönhet av vårfärgerna tillverkades på mina händer.
På himlen sågs det svart moln.
Luften drev molnet till annat ställe så regnet inte skulle komma ner här. Jag skulle skriva en sång om det svarta molent för min son, kanske gör han det som en melodi när han växer upp. Min sång säger:
De ritar våra tårar medan vi gråter.
De vinner priser för deras målningar
Det svarta molnet skvalar där, inte här
Fast det molnet regnade inte här.
När du växer upp, min son.
Säg att molnet är borta!
Och målningen är inte riktig.
Det här regnet är bara våra tårar.
Människorna firade medan våra huvuden fortfarande är böjda.
Säg , min son mer och mer om olja och timjan, om bröd och om kärleken .
Säg för dem att mitt liv var inte förgäves.
Mitt liv producerade det här hemlandet. Denna plats som de förstörde av deras dårskap.
Jag hade haft ett hemland och en identitet.
Jag försökte att dra en flagga som flyger över den kupolen
På ingången till kupolen skulle jag skriva:
"Välkommen till Kungariket Kärlek och Fred
Rörs Kungarike tidigare"
I mitten av ett vitt utrymme på flaggan skulle jag också rita en klase vindruvor och bredvid den klasen en vinflaska.
Drömmen måste sluta . Då blir drömmen verklig, det finns ingen dröm om inte drömmen slutat. .
När min dröm började bli sann. Sommarbrisen kommer in i mitt hjärta .Det är vad som jag känner. Kanske turen knackar på min dörr den här gången. Kanske lever jag också om illusionen. Jag frågar mig själv om jag kan öppna min dörr nu eller senare. Nej, öppna inte idag! kanske är det bättre om du öppnar imorgon.
Ensamhet får mig att höra ljud som jag inte vet vart det kommer i från och vad de säger till mig.
Ibland känner jag en storm som bara kan knacka på dörren.
Jag ser min man alltid arg på mig men jag vet inte vad som hade hänt. Han berättade en gång att
Det här gänget kommer att riva vår gård och han måste skydda vårt rike. Jag har trott på det han sa. Jag har blivit ledsen på honom eftersom jag inte visste att han var en ond människa, även om allt var uppenbart för mig.
Min son heter Hamada och min valp heter Moudi. Hamada börjar gå långsamt och Moudi följer med honm.Livet blir vackrare när Hamada och Moudi lekar med varandra.
Ward gillar inte hundar. När han återvänder till riket försvinner Moudi och Hamada gråter och livet blir outhärdligt.
Det kan vara något jag inte vet om Ward men jag bryr mig inte mycket om det. Men detta var ett av mina dödliga misstag. Jag var en dåre på den tiden.
Jag tittade bara på riket på den tiden.
riket blev vacker.
Den här valpen blev ett stor hund och en mamma också. hon hade en hundvalp. Vi skulle döpa valpen till Tammy ,sade min son. Det är min väns namn.
okey! det är ett bra namn, sa jag.
Jag kommer att bevattna mina träd nu och berätta för dem.
Berätta mitt galna träd! Varför våren kommer varje år?Jag hör de svara mig att våren kommer för att vi kan hålla balansen för våra själar , så kan vi leva med gott humör liksom våren.
Våren återvände.
På våren känner jag som om att gå bort.
aj, våren är galen.
Mitt rike är smalare runt min själ.
Världen är större än det här riktet.
Ibland känner jag att jag är i fängelse. Varför det alltid händer, med mig ? Jag vet inte men fastän alltingbara hände . tvärtom vi är bra och börjar exportera spannmål, frukt och grönsaker.
Jag utsågs som en arbetstagare för olika jobb förr i tiden .Jag köpte en lastbil som kördes av en ung förare och jag gick med honom till affären för att sälja mina saker.Jag lyckades samla en enkel förmögenhet och jag fick pengar, juveler och alla saker som min son älskade.Men jag spenderade inte mycket pengar ändå. Jag bara guldpärlor och lindade dem i ett hål nära mitt galen vinranka. Här var min skattplats.
Ward delgav inte mig med det och han spelade inte längre musik.Men jag älskade fortfarande ljudet av flöjten så jag utsågen vakt på rörets fält och en musiklärare som lärde barn att spela musik eftersom jag frågade Ward att lära vår son att spela musik, men han sa att hans hobby att spela musik var inte längre .
Varje natt hörde jag ljuden som skrämde mig.
Dessa ljud varnade mig och bad mig att lämna, men jag ignorerade dem.
Jag hörde ljud av några kulor och en gärningman försökte att döda mig.Jag gick till vinden för att skydda mig.Men solen verkade avslöja mitt ansikte.
Jag stod framför min mördare och tittade på honom.han var inte Ward men jag kände att han är kanse Ward eftersom Ward inte älskade mig längre.
kanske var jag grundlurad av honom.Jag var naiv och lagen skyddade inte dårarna.
Han vände sig till min kärlek för att ge honom lite värme .Kan Ward vara en mördare?
Gömde Ward några saker från mig?
Mitt hjärta säger ,ja. när jag återvänder till hans första ord i kärleken vet jag inte vad han sa.Han var tyst och beskrev inte sin kärlek för mig. Alla konversationer som jag gav för mig, uppfann de för någon som jag ville bli min älskare.
Jag drömde om hans kärlek och min kärlek också.
Ward är inte en vän, men jag gick efter min dröm
Jag anser att Ward levde i min dröm men han var helt frånvarande.
En dag kom han efter midnatt. Jag hörde hans röst bråka med en man. Den här rösten var anledningen till att jag vaknade. När hunden gläfste hörde jag ett ljud av skott.Jag lärde mig senare att min mans vän dödade vår valp, men jag hörde mannen hota Ward och sa till honom, att han skulle döda honom om Ward inte gav honom pengar för droger.
Jag kom ihåg det förflutna och började spåra mitt minne för att upptäcka de stationer av livet som jag inte förstod.
Ack Susanna! Lagen skyddar inte dårar.
Det var för sent för att veta sanningen,sade mitt minne.
Hur kan jag skydda ditt rike, min son ,hunden, vinrakan och guldskatten?
Saker hade utvecklats snabbt.
Skillnaderna hade blivit så stora och jag kan inte besvara dem . Jag upptäckte att han gömde ett vapen under sina kläder.
Kärleken vände sig till rädsla.När Ward kom hem blev vi tysta . Han visste att vi blev rädda för honom .Han gillar att göra oss rädda.När han hade skrikit och uttryckt om sin ilska kastade han tallrikar på mig. Jag hoppades ibland att döda honom men jag grät bara och min son gömde sig bakom mig. Så hade jag inget annat val än att fly och springa bort med min son. Jag sökte efter den skatt som jag hade gömt
men jag hittat inte skatten. Det verkar som att han hade tittat på när jag gömde skatten.
Jag är bara en dåre.
ingen tid hade jag att granska eller fråga mig själv om äktenskap var så viktigt i det här fallet. Var det viktigt att gifta sig?
.Jag visste inte ens hans riktiga namn eller hur slutet skulle bli.
Lagen skyddar inte dårar, sa han för mig.
Ja. Lagen skyddar bara brottslingar. När jag hade sprungit till solen var jag vacker och kände mig fri.
Nu finns min son Hamada en del av mig.
Han är min sol och måne.
Han är mitt liv och min tid.
Om jag visste att min man var en gärnigsman skulle jag inte gifta mig honom.Jag visste det inte. Jag trodde att han var en inspirerande man som spelade flöjten och inte en kriminell man
Åh min gud. Två grupper människor gick i kriget med varandra på mitt land.Detta land hade blivit bränt. Jag måste lämna här.
Kom Hamada! vi ska gå härifrån.
Vi ska ta hunden med oss och gömma oss bakom kullen
När kriget är över kan vi komma tillbaka.För närvarande verkar min dröm ha kraschat.
Gänget dödar våren i mitt rike .
Vägen till min dröm är blockerad.
Tiden är kort.
Jag ska leva.
Jag kommer att leva för tusen år framöver.
Min dröm går bort men drömmen dör inte
Kom, min son, vi ska lämna platsen.
Vi har inte plats här längre.
Jag vet inte vart vi ska vara.Kanske
nära havet eller över berget , men vi ska börja om igen.
Vår gamla dröm ska ansluta med den ny drömmen. Vårt liv ska kanske fortsätta enligt en ny lag.
Skynda dig, Hamada. . . De jagar oss
Vi måste försvara våra liv och vår existens för att leva tusen år.
Jag ser ditt blod på marken,mamma.
Jag är rädd.
Jag fruktar att du ska dö
Sen skäms om jag inte har mamma.
Var inte rädd Hamada!
Nu ser vi ut att överleva och sätter oss i säkerhet.
Även om jag förlorade min fot ska min dröm vara närvarande.
Den här historien pågick i tusen år och började när jag hade en vacker bondgård.
djävul grep tag i det ute.
Jag blev medvetslös i tusen år
Varje tusenår skrev jag en del av den här berättelsen
Jag vaknar nu och börjar en ny dröm på en ny plats med en serie minnen om en tusenårig dröm
Jag lämnade min fot som minnet av ett gammalt kungarike.Jag kom hit med en fot eftersom jag inte har någon annan,men dofterna av blommor fortfarande hängde i mina kläder,och min själ såg vägen tydligt tills jag kom fram.
Jag kände inte smärta men jag hörde bara ljudet av människors gråt. jag var i medvetslöshet i så fall kunde jag inte berätta för dem att jag inte är dålig.
Jag återhämtade mig efter tusen år. Nu hör jag att i mitt minne ljudet från varje hörn .jag tror att mitt hjärta förblir levande, och min själ ska inte att dö.
När jag föds igen kommer jag att älska mitt liv.
Varje dag ska jag göra glädjen.
Om jag träffade en man medan jag springer till solen
ska jag få honom tvätta själen med ljus av gryningen.
Då kan han andas med min doft och omfamnar mig för att han älskar mig.
Jag ska leva mitt liv som jag vill
När solen skiner på morgonen ska jag dansa med henne och sjunga för henne om kärleken.
Kanske kan jag hjälpa henne att sprida hennes strålar över universum.
Världen lyser på mig, och jag står för det vackra universum och säger,hur vackert det här livet är!


. . .
När jag går tillbaka till livet igen.
Jag kommer att vara mig själv.
Jag ska inte lägga mitt öde i någons händer.
Så skriver jag inte ett äktenskapskontrakt vid domstolarna.
Min kärlek kommer att vara ren.
Lagen skyddar inte dårar,och skyddar inte heller kärleken.
Kärlek som jag letar efter frihet.
. . .
Jag letar fortfarande efter kärlek.
Varje gång jag föddes i hade jag en man som jag älskade.
När jag var en tik, en råtta eller en orm var jag naiv med kärlek.
Jag lärde mig inte av mina erfarenheter.
Det verkar som om jag inte kommer att lära mig, men jag vill inte lära mig också.
Även om lagen inte skyddar dårarna kommer jag inte anklaga kärlek.
Varje gång blev jag kär var min själ full av skönhet.
Säkert ska jag träffa en naiv man som jag, och den mannen ska hålla min hand .Sen springer vi tillsammans mot solen.
. . .
Nadia Khalouf
En syrisk författare bor i Sverige
























Skriven av: Nadia Khalouf

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren