Publicerat
Kategori: Novell

Det äkta livet

Det äkta livet.

Han väcktes 0645av sin mobil från Sony-Ericsson.
Steg upp ur sin bädd: 'The Horse'. Tog av sig 'Nicedream
Dress' och gick till duschen och använde Bodyshampo for Real Men.
Tom började dagen med att dricka ett glas Multi-Health-dryck från Fitness Center.
Kaffekokaren var försedd med timer och hade startat 07.05. Kaffet var klart 7.08
Till det tog han ett bröd komponerat av en medicalbaker från K-2 Sportslifeshop. Samtidigt satt han på en Speed-Trainingcycle och kopplade in sig med elektroder på armleder och bröst till en dator som hade ett speciellt Heart and blood-program som mätte och registrerade hans puls och kondition. Samtidigt undrade han över brorsan Bo-Oves kondition. Brodern hade flyttat ut till skärgården för 15 år sedan. En signal pep till och Tom steg av Speed-Training-cyceln och rev av sig elektroderna. Hans resultat kunde direkt avläsas på diagrammet på datorskärmen. Värdet 79 hade inte ändrat sig nämnvärt från gårdagen. Enligt rekommendationerna borde hans värde ligga på 76, med tanke på hans vikt och kroppslängd. Nu stod värdet på 81.

Dagen innan hade Tom jobbat på konsultfirman HRC där HR inte stod för Human Rights men H för Health and R för Research och C för Computer. Det hade blivit sent och Tom och Zero och Pontus drog ut på en krogrunda och hamnade på Crazy Eagle och där klämde de en Perfect meal med en Dry Water Drink. Pontus som var en stadig bit och nöjde sig inte med Pm och DWD så han ringde efter en cab och tog sina partners med till Pelé i Vasastan där de beställde in varsin argentinsk biff och till den en magnumbutelj Mendoza Tinto. Efter måltiden kände de sig nästan nöjda till kropp och själ. Samtidigt började tangomusiken göra sig hörd och de hade blivit uppbjudna av danslystna damer som vill dansa tango. Tom hade aldrig dansat tango men kunde i alla fall första versen på Samboronbon. Nu blev inte dansen riktigt den som damen hade föreställt sig, eftersom Tom dansat foxtrot och försökt sig på att göra lite extra knixar som resulterade i ett par påtrampade tår. Pojkarna ville roa sig lite mer och for därför till Spy Bar för att styla lite och checka the Hooks eller Virgins.
Det blev mer alkohol och mycket varmluftbemängd rök och antydan till lite styvnad i kalsongerna. Något mer blev det inte den kvällen för Tom. Pontus hade dragit iväg med en stilig donna som sedan visade sig vara en transvestit.

Så var det dags för Tom fixa upp sig. I badrummet hade han Body and Face cleaner, till håret hade han Mens hair style Shampo with hard fitness.
För rakningen hade han Strong Mens Shave Foam. Han använde numera Tripple Blade Shaver. Efter rakningen hade han en After Shave for Men. Han funderade då om det fanns en After shave for women.
Skorna behövde fräschas upp så han tog fram Ben´s black shoe shine och putsade skorna så de blänkte och doftade fräsch citron.
Han tog på sig socks och sina nya chinos och en Swedish blueshirt och en sweater från Brothers. Coaten hade han köpt från Gant och den var han mycket nöjd med eftersom den hade en innerficka för mobilen. Han checkade klockan och såg att han låg rätt i tid. A quarter to eight, tänkte han. Låste ytterdörren med två nycklar tryckte upp hissen och for ner till garaget. Dörren öppnades med datachips. Bilen öppnade han med att trycka på nyckelbrickan, då blinkade bilen som svar. Han startade bilen med att trycka på bromsen och kopplingen och vrida ett reglage invid rattstången. Så körde han mot garageutfarten. För att komma ut måste han trycka ett chips mot en display och trycka in en fyrsiffrig kod.
Med bilen ute på gatan körde han de två kilometerarna till HRC. Där fanns ett parkeringshus med reserverade platser för anställda.
Nu kunde han äntligen börja dagen med att starta upp datorn och checka incomingmail och läsa snigelposten som låg i hans fack.
Där låg ett brev från brorsan som bjöd honom ut till skärgården. Bo-Ove skrev att han hade fiskat en lax på 3 kg som han dels gravat och dels varmrökt. Potatisen hade han tagit upp och kokat med dill. Han hade tänkt på Tom.
VD:ns sekreterare Jenny frågade om han ville sitta med i soffan.
Tom gick till soffan och satte sig där med kaffemuggen. Hon frågade om de skulle gå till det nya japanska stället och äta sushi på norska.
Han tänkte: det här är det äkta livet, det vill säga: The Real Life!




Skriven av: Björn Carneholm

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren