Publicerat
Kategori: Novell

Det hemska

Jag såg mig om runt i rummet igen var där…………….. Jag hörde tysta steg i trappan. Det lät skrämande. Jag gömde mig tyst bakom min fåtölj i min rum. I gången på övervåningen såg jag en skugga en mycket stark skugga av kvälls ljuset. Skuggan stanna …………. Skuggan gick in i min systers rum bredvid mitt. Min syster låg där inne och sov. Jag skaka av rädsla. Det var bara jag vaken i familjen men snart skulle min syster vakna. Jag hörde ett skrik!! Det var min syster, mina föräldrar sprang up. Klockan var 01.00 på natten. Mina föräldrar öppna dörren till min syster rum. Det knacka högt, och vi tre skaka svagt……….. Där låg hon i sängen med en kniv rakt i halsen. Fönstret i rummet var öppen. Skuggan av personen hade rymt. Det förstod vi på en gång. Mamma brast i gråt och la sig över min syster. Pappa sprang ner till vardagsrummet och ringde polis och ambulans men han förstod att det inte gick att rädda min syster. Jag stog vid dörren vid min syster rum. Jag kände gråten i halsen. Fast jag våga inte gråta. Jag kunde inte. Jag var skrämd jag ville och våga inte gråta eller öra mig. Jag blunda hårt och föll………………..
Jag vakna av att någon viska något i mitt öra. Det var pappa, jag hade svimmat. Jag låg inne i mitt gula tomma rum. Det lukta gammalt i hela huset. Pappa sa till husdoktorn som stog vid dörren att jag vaknat nu. Pappa gick fram till mig och fråga hur jag mådde. Jag sa att jag var förvirrad. Han sa att vi skulle flytta i kväll och att mamma är i vardagsummet och prata med polisen. Jag fråga var Elina var. Pappa sa din syster är……. Som du förstår så är hon död Anna. Jag kände den dä klumpen i halsen igen. Jag blunda, nu kunde jag inte falla som jag gjorde i natt så jag kände mig säker. Jag sa ett tyst mmmm. Pappa sa att vi skulle börja med familje terapi för det var svårt att svälja det här för hela familjen. Jag gick ner till vardagsrummet. Det var ganska många poliser där inne ungefär 6 stycken många tog kort och leta efter sår efter mördaren. Mamma kom springande till mig med sina svaga armar som skaka. Hon grät och grät i nacken. Jag viska i hennes öra om vad som skulle hända n, och vem som hade gjort det. Hon viska tillbaka att dom vet inte och att vi ska flytta till andra sidan stan där vi är säkra. Nu börja jag gråta, jag grät och grät. Jag kunde inte stoppa det. Vi satte oss i soffan där en pyshopat hade suttit och pratat med mamma innan hon hade kommit springande till mig. Han prata lite om hur vi skulle komma undan med våran sorg, han sa att man fick gråta men någon gång måste man sluta. Och gå vidare. Jag lyssna noga. När han slutat fråga jag vart Elina var. Han sucka och sa på sjukhuset. Jag fråga chockande 'lever hon?????' Fast jag visste innerst inne att det inte var möjligt att hon levde. Han sa nej, det fanns ingen kans att rädda henne hon tog av det första stycket på en gång. Mamma fråga polisen när kommer ni få tag på mördaren?? Han sa det vet jag inte. Det kan dröja ganska långt. Pappa kom ner med husdoktorn och dokton gav mig tabletter som gjorde så jag kände mig lugn. Mamma fick samma tabletter fast starkare. Pappa kom och krama mamma och mig hårt. Han sa sätt på er något fint och ta en dusch och så åker vi någon annanstans, mamma och jag nicka och gick upp. Jag fick låna en fin blå sammets klänning av mamma. Själv satte hon på sig en lila underbar kjol med en matchade tröja till. Pappa kom försiktigt in i hans och hennes rum. Han hade slips och kavaj på sig. Han skratta och sa vad fina ni är. Och log mot mig och mamma. Mamma tog armkrock om pappa och jag om henne. Vi satte oss i bilen och åkte iväg till min momor där vi skulle bo tills vi hittat något annat . Hon satt och grät när vi kom. Fast hon reste sig upp och gick i mot mig och krama mig. Hennes röst darra när han fråga hur jag mådde jag sa att jag var lite förvirrad bara och väldigt ledsen. Hon och mamma och pappa gick in i köket och drack kaffe inte mycket för dom prata och grät mest. Själv la jag mig på soffan i hennes vardagsrum. Jag slöt ögonen och somna……………………
Jag vakna mitt i natten i soffan. Jag gick på toa. Jag gick och kolla i mormors rum där låg hon och sov. Och kolla sedan i gäst rummet där såg hon mamma och pappa. Mamma hade en massa näsduka runt sig. Hon låg vaken. Hon log svagt mot mig. Hon sa kom men en darrande röst. Jag gick sagt ditt. Hon öppna taket bjudande. Jag la mig intill henne. Hennes hus var mjuk och len. Hon släckte lampan sedan sov vi båda djupt…

Skriven av: Nathalie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren