Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Det stora bankrånet

Det stora bankrånet

Däcken skriar medan de stannar utanför banken. ”Nu kör vi grabbar”, skriker Fabian. De drar på sig sina masker och rusar in genom de stora glasdörrana, de är kraftigt beväpnade med både automatkarbiner och skyddsvästar. Skotten ekar medan de rusar in i lokalen, ”Ner på marken, det här är ett rån!”, Skriker Jimmie. De skjuter 2 vakter och den sista lägger sig ner på marken: ”Snälla döda mig inte!”, stammar vakten. Jimmie och Daniel kontrollerar gisslan medan Fabian springer och knyter fast dörrarna. Jimmie springer kvickt fram till den sista vakten vid liv: ”Håll fast för livet, släpper du handen så sprängs den”, viskar Jimmie och drar ut sprinten ur en handgranat och ger den till vakten. ”Vart fan är valvet?!”, skrek Daniel. ”Där inne till vänster”, Sa receptionisten och pekade på en dörr inne i hörnet. ”Jimmie, kom och hjälp mig med borren då, för i helvete!”, skriker Fabian. Jimmie lämnade vakten och så springer han fram till Fabian. De knyter upp de tjocka snörena runt dörrhandtagen och springer ut till den vita skåpbilen där de plockar ur den stora borren. De hjälpts åt att tillsammans bära den tunga borren ner för trappan och fram till valvet. Jimmie springer upp igen medan Fabian sätter igång borren. Jimmie går till framdörren och knyter fast snörena igen. Borren utlöste ett öron skärande ljud medan den penetrerade sig igenom metallen. ”Skynda på där nere, snart kommer snuten!”, Skriker Jimmie. ”Gör det själv då fetto, det är inte så jävla lätt!”, skriker Fabian tillbaka. Då springer Jimmie ner och trycker på borren, så att det skulle gå snabbare, och då small det till, borren hade blivit för varm. deras öron började tjuta och de blev yra. ”Kom igen nu, vi måste få upp det här jävla låset!”, sa Jimmie till Fabian. De hjälpts åt igen att få in borren i hålet och så fortsatte de borra.
De lyckades till slut bryta upp den tunga dörren, de slänger borren på marken och hjälpts åt att dra upp dörren. När valv dörren var helt öppen så rusar de in i valvet. De fyller sina duffelväskor helt fulla med både 100 dollarsedlar och guldtackor värt 10 millioner dollar. Sen så springer de upp med snabba steg med de tunga duffelväskorna på ryggen, väskorna vägde flera kilon. Medan de var där nere så hade Daniel knutit fast gisslan med bombbälten som de tänkte spränga när de hade dragit. ”Bra jobbat men nu måste vi dra, snuten är på utsidan.”, sa Fabian och sprang mot bakdörren. De springer in i kontoret där bakdörren är och då kom de på att de måste radera övervakningskamera filerna, Daniel springer kvickt fram till datorn som stod helt olåst och börjar att raderade filerna, Daniel var väldigt datakunnig så det gick snabbt.
De springer ut genom bakdörren till den trafikerade vägen och där blir de bemötande av tre stora S.W.A.T. bilar och massor av bepansrade poliser. De inser att de måste börja skjuta och det gjorde dem, de tre rånarna spring bakom en stor sopcontainer, De började skjuta och Fabian skjuter det första skotten, skottet penetrerade Polischefens stora panna och det började spruta blod, det tog bara några sekunder tills det var en stor blodpöl på asfalten som de stod på. Fabian blev helt tom synt och började bli snurrig, han hade fått en ångest attack. Han drar av sig sin mask, sätter sig ner på knä och börjar be till gud att han ska dö, han ville inte leva längre. Efter det så springer han rakt mot poliserna och blev skjuten 3 gånger i bröstet. Det var sista gången de skulle se Fabian men de fortsatte ändå att skjuta, efter ungefär 2 minuter av skjutande så var alla poliser döda, Daniel springer fram till Fabians illaluktande lik och tar hans duffelväska. De säger ett sista hej då och springer vidare in i en mörk gränd, där ser de två kilar som säljer knark till en liten pojke, de känner den söta lukten av marijuana och skjuter de två knarklangarna. De ignorerar den vettskrämda lilla ungen och springer vidare, djupare in i den smala gränden. Efter ungefär 10 minuter av springande så hittar de en brunn, de hjälpts åt att ta upp det tunga brunnslocket och efter typ 30 sekunder av kämpande så fick de upp det.
De klättrar ner i brunnen och bemöts av en omänskligt illaluktande doft, det var en blandning av både avföring och ruttna lik. De tog på sig sina gasmasker som de hade med sig ifall det skulle hända något sådant, nu kan de äntligen andas ren luft. De fortsätter att gå vidare i den mörka kloaken, de går och går och till slut så hör de inga sirener längre, de har flytt. Nu var det bara att fly från Kalifornien, de hade studerat kloakerna så de visste vart de skulle gå för att komma till Arizona, de gick och gick i flera dagar, de hade ätit råttor och druckit kloakvatten, tillslut var de framme i Arizona.
De är äntligen framme och ska äntligen klättra upp för stegen till deras polares hus och då börjar det plaska i vattnet. ”Vad fan var det där?”, frågade Jimmie. ”Det var nog ing… AHHH HJÄLP MIG!”, skrek Daniel. Daniel har blivit avhuggen från buken och neråt, av de sylvassa klorna från en alligator. Jimmie försöker dra upp Daniel uppför stegen och då hör han polis sirener. ”Nu är det kört”, tänker han, spränger bombbältet och hoppar ned på den 3 meter långa alligatorn, han blir slukad och Daniel lämnas för att förblöda på den kalla betongen.

Novell skrien av Lukas. A. 2019-13/3

Skriven av: Lukas. A

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren