Publicerat
Kategori: Novell

Döda barn med mening

Döda Barnet


Alex tog en promenad till parken, inne i sin jackficka hade han en kniv. Alex var lång och såg ut som en ängel. Vid kl 14:00 var Alex i parken. Parken var ganska fin och liten. I parken var det ganska så få människor. En gammal man gick mot Alex och ville prata med honom. Alex kom på en ide. Iden var att han skulle döda mannen, han tänkte det var en kul grej att göra. De började prata och Alex sa att han har tappat bort sin lillasyster i skogen. Han frågade om han kunde hjälpa Alex att hitta sin syster. Mannen tänkte efter och svarade ja till honom. De närmade sig vid träden som leder till skogen. De bestämde sig att någon skulle leta i vänster sida och någon annan i det högra. Alex går några steg till höger medans mannen fortsätter till vänster. Alex fortsätter följa mannen medans han fortsätter att gömma sig bakom träden. Alex förbereder sig till attack genom att ta upp sin kniv. Han tar sin tid för att förbereda sin attack. När han hade förberett sig började han komma närmare mannen. Mannen hörde fotstegen och Alex insåg det. Alex började springa mot mannen och när mannen hunnit vända sig om tog Alex in sin kniv in i mannens hjärta. I ett tag kollade mannen på honom och sen spottade han ut blod. Efter det föll mannens kropp ner mot marken. Alex började springa därifrån och han hade glömt att torka kniven. Hans byxor hade röda fläckar och folket började fråga om det var blod eller inte. Alex ljög och sa att det var bara röd färg. De kunde se hur kniven formades i hans fick av blodet. Då kom en löpare från samma håll som Alex och sa att det fanns en död kropp. En av människorna ringde polisen och sa att det fanns en död kropp i skogen. Alex började springa därifrån för att polisen inte skulle gripa honom. Den mannen Alex mördade var Martins pappa.

Polisen kom fort till brottsplatsen och frågade vad som har hänt. Människorna förklarade för polisen att en kille som sprang förbi med en blodig kniv i fickan. Polisen började leta efter Alex men kunde inte hitta honom. Martin såg exakt ut som sin fader fast han hade hår på huvudet. Martin kollade på nyheterna när dem visade polisen och en död kropp. De visade bilder på hans pappa. Martin chockades när han såg bilden av hans far. Hans tårar började rinna nerför hans kinder. Han skyndade sig till brottsplatsen och började snacka med människorna där. Han fick höra att det var en tonåring som dödade hans pappa. Därefter fick han höra hur han hade ett kniv med blod i hans ficka. Martin skyndade sig för att kunna få prata med en begravningsbyrå. På vägen dit medan han körde sin bil såg han en kille med blod på sin kläder springa genom gatan. När han såg blodet visste han direkt att detta måste vara personen som dödade hans pappa. Martin kände hur blodet inne i sig började att pumpa. Det här var hans enda chans att döda personen. Martin resonerade att pojken var för ung och skulle aldrig hamna i fängelse utan han skulle vara fri att gå. Martin gasade på när Alex började springa över gångvägen och krockade rakt in i Alex. Alex flög iväg upp i luften och ner mot marken. Det var så Alex dog.

Efter att polisen hade utfört sin undersökning kom de fram till att Martin inte hade dödat barnet med meningen. Polisen upptäckte också att det barnet som hade dödats hade inga föräldrar Martin undrade om det var anledningen som fick barnet att mörda folk men det skulle han aldrig få reda på nu. Han kände ingen som helst glädje över det han hade gjort, men det valet han gjorde nu skulle för alltid han behöva leva med. Han tyckte det var lustigt hur han i slutändan tvingas själv att bli en mördare och om det var något han skulle kunna leva med.

Skriven av: Devil jin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren