Publicerat
Kategori: Novell

Drömmen blev Verklighet



Där gick han, Daniel den snyggaste killen i skolan eller nej värden. Linda kolla på bea.
- Kolla vad snygg han är, asså jag vill verkligen ha honom, Sa hon med ett suck.
- Det är bara att satsa, sa bea tillbaka.
- Nej han vill inte ha mig, han vill ju ha mathilda snyggaste tjejen i skolan.
Linda vände sig om och börja gå bort åt.. Plötsligt hör hon någon ropa på henne, hon vänder sig om
de va danne som ropa, vad vill han mig, tänkte hon.
- Hör du inte han ropar på dig linda, vafan gå dit, sa bea med en glad röst.
- Nej han bara driver, Linda vänder sig om och tänkte gå iväg hem, men då hör hon igen.
- LINDA ! kom hit.. va de verkligen sant, ville han snacka med mig, hon kollar sig runt för att se
att de inte va någon annan Linda i närheten, men hon hitta igen annan Linda,
- Vad ska jag göra? frågade hon Bea
- Gå dit vad tror du, han ropa ju på dig, och de finns ingen annan här, alltså måste han mena dig..
Linda började gå med små sakta steg frammåt till danne, nu va hon framme.
- Du ropade på mig, sa hon med lite nervös röst.
- Ja ska du med på fest i helgen ?
- ööhh, njee, jag vet inte om jag kan.. svara hon.
- Ja de är klart hon vill, la bea till.
- Bra de är hemma hos johan, de är bara komma.. Du kan ringa på fredag kväll så kan jag möta dig, mitt nummer är..
Är de här verkligen sant, här sitter värdens snyggaste kille och ger sitt nummer till mig, Och vill att jag ska
med på fest i helgen , de är ju helt sjukt, tänkte Linda.
- Okej jag ringer dig, sa Linda och vände på sig och gick därifrån.
På vägen hem hoppade hon omkring som om hon hade vunnit flera miljoner, hon va hur lycklig
som hälst..
- MEN BEA, Linda stannade upp.. och kolla på bea.
Vad ska jag ha på mig ? jag har ju inga fina kläder..
- eeeh vi hittar nått, svarade Bea

Äntligen fredag, Linda va hur glad som hälst, hon viste knappt vart hon skulle ta vägen.
Hon hoppade in i duschen, satte på sig sina nya kläder hon hade köpt, för just den här dagen.
Hon och bea hade vart och handlat kläder och ny perfym som hon kunde ha ikväll,
- Va fin du är, sa Bea lite glatt ..
- Nej asså vad ska jag göra, ser ju ut som en tönt, svara Linda tillbaka.
- De gör du inte alls det, här låt mig få sminka dig, bea tog upp pudret och börja sminka,
Så nu är jag klar. Linda kolla sig i spegeln,
- Tack, sa hon med ett suck, asså jag känner mig inte fin alls.
- Men du är fin, kom igen nu jag är redan klar, ropade Bea från köket.
Hon va ute och hämtade en varsin öl, så dom inte skulle va så blyga sen på festen, funka alltid.
- Ring han nu.. sa Bea
- Men tänk om han bara drev? sa Linda lite Nervöst.
- Nej de gjorde han inte, jag prata med Vickan i skolan, hon hade hört att han har sakt till sina kompisar
att han tycker om dig.
- Neeeeeeeeeej SLUTA ! asså .. okej nu ringer jag, Linda lyfte på telefonen, slog nummret.
- Vad ska jag säga då ?
- Fråga vad han gör, och om vi kan komma nu.. svara Bea.
- Hej de är Linda, sa hon med nervös röst när han svara
- Tjaaaaaaaaaaaa! Läääget ? halv skrek danne i telefonen.
- Jodå , de är väll bara bra, hörru kan jag och Bea komma eller ? sa hon med darrig röst
- Ja lätt de är bara att komma, jag möter er.. jag kommer till stationen om 10 min, är de okej ? fråga han.
- aah okej, vi är där då.
- Okej bra, ses .. tjaadå.. 'Klick'
- aaah Bea kom nu, vi måste dra.. skrek Linda ute från hallen.
Dom klädde på sig ytte kläderna, kolla sig en gång till i spegeln och gick sen,
- Kolla där står han, FAN va snygg han är, sa Linda med bestämd röst.
- Hej, va fin du är, sa han till Linda och gav henne en kram.
ojojoj de kändes som om hon skulle svimma, skolans snyggaste kille står och säger att jag är fin, och jag fick en kram.. va gott han lukta..
de kan ju inte bli bättre än så här..
- ska vi gå till festen eller ? sa han.
- Absolut, Linda visste inte vart hon skulle ta vägen de va fjärillar i hela magen.
Inne på festen va alla hans kompisar han alltid bruka va med, och MATILDA, nej hon är här tänkte Linda och gav en lite små iriterad blick till
Bea. Bea bara nickade tillbaka.
- Skit i henne, vi är här för att ha roligt, tänk på att danne är med dig inte henne, sa Bea med låg röst så inte dom andra skulle höra
- Här ska ni ha en varsinn öl? frågade en kille som kom fram till dom.
- Ja jätte gärna, svarade båda två i kör.
Danne kom och satt sig brevid Linda i soffan..dom började små prata lite, Bea gick därifårn, hon såg att
johanna va på festen oxå, så hon gick och snacka lite med henne.
- Ska vi dansa?, fråga danne
- Njaa, asså jag är inte så bra på att dansa, svara Linda och log lite.
- Inte jag heller, men de är bara gunga lite, svara han
- Okej då, jag kan försöka, sa hon och skratta.
Dom gick upp på dans golvet. Precis då kom en tryckar låt på Richard Marx med right here whating for you, ååh Lindas favorit låt..
Danne tog tag i Linda och börja gå närmare..Linda la armarna runt honom. Dom kollade på varandra Danne luta sig framåt och gav
henne en kyss.
- VAAAAAA ! vad händer ? tänker Linda. Drömmer jag? Neeej de är verklighet. Lindas dröm hade gått i uppfyllese..
Låten tog slut, dom gick och satte sig på soffan igen,
- Jag tycker om dig, har gjort de ett tag nu, brukar alltid titta på dig i smyg, har tänkt att
säga nått men har inte vågat sa danne med låg röst..
- Hehe jasså, Linda visste inte vad hon skulle säga.. Ja jag tycker om dig oxå fick hon fram tillslut.
Kvällen gick, Linda va med danne hela kvällen.
- Nej nu är de dags att gå hem, de va bea som sa de..
- aah okej.. men danne ska vi ses i morgon ? sa hon lite nervöst, tänk om han säger nej.
- Ja de är klart vi kan , får jag ditt nummer så ringer jag dig.
Linda gick där ifrån med ett leende på läpparna. Hon gick bara och kolla upp på stjärnorna hela vägen hem.
- Vi ses i morgon, sa Bea
- aah det gör vi .. svara Linda och gav Bea en puss på kinden.
När Linda kom hem la hon sig på sängen.
- Det här är bästa dagen i mitt liv tror jag, tänkte hon och somnade.

Skriven av: Linda

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren