Publicerat
Kategori: Novell

Du har mail

Du har mail

- Mamma! Får jag gå in på internet?
-Javisst får du det Sofia.
Ja , mitt namn är Sofia och jag går i sjätte klass i en by utanför östersund. Jag har rött hår och gröna ögon . Mitt ansikte har minst 10000 fräknar. Jag är ändå ganska nöjd med mig själv men man skulle vara som Emilia. Blont hår och blåa vackra ögon och fin vit hy. Killar i sjuan, åttan kastar långa blickar på Emilia men ingen lägger märke till mig.Alla tittar bara på Emilia, speciellt Anton i 7b. Jag tror att han och Emilia är ihop. Inte för att jag tycker att han är så bra. Visst! Han är snygg men han tjuvröker bakom skolan och det sägs att han dricker. Jag vill ha en kille som är snäll och go'. Jag har fått mail! Från ' cool_boy'
Vem kan det vara?


Hej! Du vet väl inte vem jag är men jag vet vem du är. Du går i min skola och jag tycker att du är söt. Kram från 'cool_boy'


Ha! Han tycker jag är söt! Men vem kan det vara? Hoppas det är Tobias i 6b , men det är omöjligt! En sån som han kan inte tycka att jag är söt.


Hej! Vem är du? Och jag är inte alls söt. Sofia

svarade jag.
- Mamma! Jag går ut med My en stund.
- Okej, det går bra.
My var min lilla goldenretriver valp som jag hade fått när jag fyllde 12. Hon var min allra bästa vän.
- Ska vi gå till parken?
My skällde högt. Ja , nog visste hon vad parken var. Hon älskade det stället. Där brukade hon få springa fritt. Vi kom fram till parken och jag släppte lös henne. Hon sprang runt , runt alldeles yr av glädje. Jag kände en regndroppe på min kind och när jag tittade upp mot himlen började det att spöregna. My hatar vatten så hon sprang till mig och ville bli upplyft för hon ville absolut inte gå i hemska vattenpölar på vägen hem. Så jag fick bära hem henne hela vägen. När jag kom hem skakade My av sig allt vatten på mig så jag blev jätteblöt.
- Gick det bra att gå ut med My? hördes mammas röst från köket.
- Ja , men jag fick bära hem henne.
- Den där lilla rackarvalpen hatar ju vatten , sa mamma och kom ut ur köket och pekade på My. Hon tuggade på min sko.
- Fyy Myy! My slutade att tugga och gick till sin korg. Jag gick upp på mitt rum och lade mig i sängen.
I morgon är det lördag och vad ska jag göra då? Ja , jag kan vara med Filippa! Näe, hon är för tråkig. Ja , jag får väl se vad jag gör , tänkte jag och somnade.

Nästa dag hade jag fått ett till mail från cool_boy.

Du är visst söt!

cool_boy


Gillar du fräknar? Om du inte gör det kan du maila Emilia istället och komma med dina fån-historier åt henne. Du kan få hennes mailadress av mig.
Sofia.


Jag bestämde mig för att inte svara på hans mail några fler gånger. Jag tog bussen in till stan för att köpa några snygga kläder. Jag hittade ett par snygga jeans med glittertryck på. Sem satte jag mig på ett café och köpte en läsk. När jag satt vid bordet såg jag två killar som satt och pratade vid bordet bredvid mig.
En av dem var Tobias...
- Ja, Jonathan min e-mail är '[email protected]' om du vill maila med mig, sa han till sin kompis.
Jaså, det var han som hade mailat med mig!
Jag blev alldeles darrig. Han fick inte se mig här . Han sa hejdå till sin kompis och kompisen gick iväg. Då såg han mig. Han gick till stolen mitt emot mig och sa:
-Det är jag som har mailat alla mailen till dig.
-Du kunde väl säga vem du var, sa jag.
-Förlåt mig men jag vågade liksom inte, sa han och tog mina händer i sina. Det kändes skönt.
- I ett mail hade jag frågat om vi kunde vara ihop men då hade du slutat svara. Så jag frågar nu: Vill du vara ihop med mig?
- Ja gärna , svarade jag.


Slut!

Skriven av: Tova. V

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren