Publicerat
Kategori: Novell

Du och jag, mot resten av världen...

'Tänk om mamma och pappa bara ville förstå. Att Tim är en bra kille', tänker Linda.
'Bara för att pappa inte gillar Tims pappa. Det är löjligt! Bara för något som hände när pappa gick i 5:an... Jag längtar efter Tim. Om pappa acceptera Tim så skulle han se hur trevlig Tim är...'
-'Linda! Telefon!' roppar mamma.
-'Kommer!' ropar Linda. Hon antar att det bara är Julia, hennes bästa kompis som vill prata om hennes kille Martin. Det brukar hon göra.
-'Hej Linda, det är Tim', säger Tim i andra änden av telefonen.
-'Kan du möta mig i skogen? Dú vet vart jag menar.'
-'Visst, vänta ska bar fråga', svarade Linda och ropade till sin mamma:
-'Mamma, får jag gå ut?'
-'Har du mobilen med dig?'
-'Ja, det har jga.'
-'Bra. Då får du gå ut.'
-'Jag kommer', sa Linda till Tim och sprang ut.

Linda sprang hela vägen till skogen. Hon längta, längta, lägnta tills hon fick se Tim.
När hon kom fram så sa han:
-'Linda, jag älskar dig.' Linda blev helt förvånad.
-'Ja... Ja..'
-'Jag försåtr om du inte gillar mig, men jag var tvungen att säga det.'
-'Jag älskar dig med. Jag blev bar... förvånad.' Tim log mot Linda.
-'Jag tänker inte smyga med det. Jag tycker att vi tar och berättar det för våra förädrar, så får vi ta konsekvenserna. Men vad sm än händer, så kommer jag alltid älska dig.'
Linda bara log. Sen så sa hon:
-'Jag älskar dig. Det är du och jag, mot resten av världen.....'

Skriven av: Matilda

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren