Publicerat
Kategori: Novell

Dubbelmordet(del 1)

”Hjälp! Hjäääälp! Ljuden skar som knivar i luften när Stina gick hem genom skogen efter en lång kväll hemma hos sin vän Elin. Hon stannade till och lyssnade på ljudet för att ha en aning om varifrån det kom. Ljudet var bakom henne, precis den vägen där hon hade gått hem innan hon gick hem ifrån Elin. Stina var inte speciellt rädd av sig men just nu, i denna situation så var hon skräckslagen. Hon samlade allt sitt mod och vände om och började gå sakta mot huset igen. När hon var vid den lilla stigen som ledde in till Elins hus så såg hon att det var fotsteg på stigen. Mycket större och grövre än Stinas, så det kunde inte vara hennes. Hon följde stigen en bit och sedan stannade hon av ett starkt ljus som kom ifrån huset. Hon ville inte gå in dit, men fötterna höll inte med henne, så motvilligt fortsatte hon att gå ända tills hon kom utanför. Huset stod i stora lågor! ”Herregud!” Skrek Stina förtvivlat. Av alla sina krafter sprang hon in i huset och såg att trappan hade brunnit och trillat i ner på golvet vid den stora spisen, och några plankor såg det ut som att de rörde sig . Sen hörde hon en mörk och ohygglig röst bakom sig: ”nu ska flickan sova… sova… hahahahaha”!...”

Skriven av: anna larsson, 13 år

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren