Publicerat
Kategori: Spänning noveller

En annan familj, DEL 2

Jag slängde mig på sängen och slog upp boken,


Grälet! 2 Februari 2005
Jag (Alice) skriver denna bok till dig, läs den med aktsamhet och lyssna till visa ord.
Den 15 Januari 2002 hände en fruktansvärd sak, grälet startade.
Vi och dem andra pratade om framtidsplanerna, planerna om att skaffa barn. Jag har redan en dotter (Mildred) som jag älskar så men tanken på ett till kärleksbarn skulle göra susen. Men när jag sa att jag och Alejandro är gravid slog det helvete i huset. Jag vet inte vad som hände med dem men dem attackerade direkt och började hota mig jag blev rädd. hoten började bli verkliga och gränsen gick när dem sköt Mildred i benet jag blev arg och frågade vad jag kunde göra men hon ignorerade.
Hemska saker fortsatte hända, pojken dem hade (Max) jag sökte en fosterfamilj åt honom. De slog honom dem rent och sagt misshandlade honom, Hon blev rasande och skrek åt mig.
….
Snabbt la jag ifrån mig boken när jag hörde Att någon kom nära mitt rum, men dem kom aldrig in.
Sekunden jag drog upp boken kom mamma in “vad gör du?” jag vinkade med mobilen “insta” hon log, så som om hon vill säga något “aja lägg dig i tid bara!” jag log “mm”
Så fort hon stängde dörren drog jag upp boken.

Pojken blev skickad till en familj men efter bara en vecka fick dem hem honom igen, dem fortsatte med misshandeln när han var “elak” men jag hade inget att säga om saken, dem hade sagt upp vänskapen mellan oss.


Jag blängde mot mobilen, sms från Ida. Jag ignorerade säkert en fråga om jag kommer till skolan. Hon ringde, jag nappade åt mig mobilen och gick in på sms. Japp jag hade rätt Kommer du imorgon?? jag tvekar nej...Sorry snabbt får jag ett sms tillbaka men hur mår du? jag sträckte mig mot glaset som är typ tomt jag mår sådär men har typ 39 graders feber! och sen blev det tyst.

Jag heter Moa och jag är 16 år gammal, jag älskar verkligen att skriva både noveller och dikter så jag hoppas att även du uppskattar dem<3 Jag har även en hemsida där jag publicerar texter och dikter, kolla gärna in den om du har tid. Har dock inte publicerat så mycket än men det kommer mer med tiden. Tack på förhand<3 https://sites.google.com/view/bockerilivet/home?authuser=1 (Kopiera länken och skriv i sök på din webbläsare så kommer du till hemsidan eller tryck på "författarens länk")
Moa Essenberg är medlem sedan 2019 Moa Essenberg har 43 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren