Publicerat
Kategori: Novell

En Galnings Innersta tankar

”Leta, jag finner.
Utan att finna, jag hittar.
Saknaden, sökandet av verkligheten.
Tre dimensioner, en sanning.
Den svidande sanningen.
Den ultimata sanningen.”

Hela livet passerar i steg. Jag gick fram till vägskälet. Två valmöjligheter. Med ett bristande omdöme valde jag en väg. Vägen ledde till ett nytt vägskäl, som i sin tur ledde till ännu ett vägskäl.
Vad jag än valde, fanns där nya spår, grundade på det som hade hänt i en harmoni av det som skulle hända. Hur skulle jag kunna veta någonting om det som skulle ske?
Utan att vara ett mirakel, visste jag att var jag än gick, så var det till en ny återvändsgränd.
Jag valde och så stod jag inför en resa bland drakar och demoner. Mitt samvete, mitt förstånd drev verkligheten på fall. Min värld skapades i någonting annat. Någonting annat blev min verklighet. Drömmar och tankar förvandlades till en overklighet.
Min resa genom livet tog slut innan jag hann komma ifatt, men resan blev en upplevelse inom det dolda. Sanningen blev till en start för andra som lever under beskyddet att få vara individer. Individer som stående på egen fot var starkare än vad jag någonsin kunde ha drömt om.

Skriven av: Christoffer Andersson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren