Publicerat
Kategori: Novell

En generell men vacker beskrivning av Kärlek

Kärleks uträkning, : men att genom en enkel ”tal form”, att ändå lära och känna och kunna visualisera det till att bli något riktigt vackert som en kärlek mellan 2.


Tänk: >

Att du som läser detta, läser det på ett sådant sätt som om du själv talar till eller försöker förklara till din kära/käraste i en till synes komplex men ändå en ljuvligt vacker kärleks förklaring.
>
Att jag sätter mina händer mot dina mjuka ljuva kinder, samt tittar dig, om ändå lite blygt om jag ska vara ärlig, men ändå med mod i dina ögon. Och talar till dig nu:

Men du: ( min kärlek )?

Om det nu är så att du fått lite dubbla budskap vad gäller min kärlek till dig, eller också inte, så i vilket fall har jag fått tänka till dubbelt *ler*, och det är enkel ”addition” > 1 + 1 = 2 , > Måste ju helt logiskt och lätt uträknat betyda att jag tänker på dig dubbelt så mycket och kanske på ngt sätt , om ändå omedvetet , men bara med ren *ärlighet* och goda avsikter, inte lyckats beskriva mina känslor till dig på ett sätt som du kanske velat ;) ? .. Eller bara så enkelt att jag inte kunnat men velat…

*ler* ..(tills kanske nu min kärlek)…. Och det kan bara betyda en känsla av en euforisk positivitet.


Och för oss min kärlek, att i en ”total summa”, av en kanske till synes som ovan,.. .. tråkig, .. enkel form av en ”addition”, men som jag kan låta mig själv se nu och när jag förklarar , kanske även du min kära/käraste komma att ser *L*.

Menar att kunna se det, denna färglösa å´ tråkiga ”addition” , formel 1 + 1 = 2 …ex… --->

Att kunna se det, men på ett annat betydelsefullt sätt, med kärlek, ödmjukhet, tålamod, förståelse,
och fler underbara sinnestillstånd samt känslor och känslovågor, drömmar, energi etc .., låta och kanske kalla det en ”nyckel”, till ett samband och av ngn form, av kanske ngt större men obegripligt ändå låta sig själv och att tillsammans våga kunna ta det till sig som det är.
Utan att man kan ”sätta fingret” på det, men ändå våga satsa, ger ju ett hopp för båda älskande, att det med en varm passion trots att inte kunna sia om trygghet eller kanske eventuella risker m.m.
Utan 1 + 1 = du och jag = 2 = 1 ses ju som för många något man reflekterar till skolan och det känner man ju även till själv, ”matte tänker man hehe…Men även en sak att kanske bara för någon händelse, eller ett tillfälle räkna ut och få något som betyder något i det som kanske upplevs obetydligt men så viktigt.

Hmm min kärlek… >

Hade jag räknat på det och sett på talet för säg, några dagar sen, så hade jag inte kunnat räkna ut vad jag skulle komma att fått lyckats och äntligen kan se nu.
Att om att man vill kämpa för något, forma, skapa något som blir just ”unikt”, som en kärlek tillsammans mellan 2 älskande verkligen är, *ler*
Att bara låta det uppenbara och komma till sig och inte jaga någon förklaring, eller leta, jaga svaret…
Jag har för första gången sett talet kanske jag inte lyckas förklara det för dig, men du kommer hoppas jag som är det viktigaste och det är att kunna känna det med mig, det går och kanske inte kan förklaras, men varför behövs ju inte, för att som jag ser det simpla, det enkla vanliga ”talet” ….

Att ha en vilja, ha hopp, att tro på kärleken, ha ett tålamod, att våga göra misstag för givetvis någon form av kanske inget jätte stort, men ett gräl eller kanske lite hetare diskussion, för att det är sunt fast inget som man direkt strävar och vad ingen önskar, men att våga ge sig hän till att det kan bli så, och att man självklart när det kanske skulle bli, verkligen visar varandra respekt, att kunna lyssna, att kanske men viktigt i alla fall just försöka förstå. Finns mkt att kunna beskriva, men att ha en inställning till att vara ärlig/ärliga och bygga upp samt ge varandra en god tillit, men även en god vänskap att ge varandra, precis som man ger varandra hän och är älskare m.m. Att vara spontana, men att med ärliga känslor och tankar och en helhet samt ömsesidig kärlek av båda parter till något så betydelse fullt som en kärlek är mellan man och kvinna och även kan komma bli.

Man måste ju leva/kämpa för och med den, uppleva den, njuta samt leva och framförallt uppleva den tillsammans, forma den, vårda den och respektera den, och lita på den, finns nog mycket man får vara beredd och kanske som man inte är beredd på för att den ska vara härligt passionerad i vått å´ torrt, men att inte själv eller tillsammans ta den för given… För risk att givet kan komma bli tvungen att betala ett för högt pris.
Hoppas du inte tycker att jag inte kommer till punkt *L*, men måste skriva och vara sann och som jag
känner för ärligt, så här har jag aldrig utryckt eller kunnat känna och beskriva något så ljuvt känslospel mellan någon som just nu händer mellan dig/mig/oss vad jag vet….

Och det menar jag min kärlek att jag har dig ”standby” i mina tankar, glömmer av massa viktiga saker, nja inte alltid livsviktiga men ändå *L*. Så mkt släpper jag in dig, och alltså baby det är bara positivt och njutnings fullt att få ha dig där i mina tankar å´ fantasier.
hm *rynkar pannan lite* och funderar, Men pga mina känslor m.m. , Å´ hjärtat så kanske som att i början av brevet beskriver jag en nyckel *L*, att något annat som ett ”sinne” kanske bara denna enda, men betydelse fulla gång, både för dig och mig, för oss, i en sådan här situation där vi kanske båda är, men vilket skulle vara naturligt, lite osäkra samtidigt som man vill lita på det ljuva i sina känslor till den man håller kär/även kommer att få hålla kär, men som sagt hjärtat *L*, Vad jag menar är att i alla fall för mig , …Och hoppas för dig med min kära/käraste, *L*

(Lite skum, nervös, men ändå en känsla av oskuldsfull, ren och obegriplig på något sätt, men en känsla som ska leda oss till något så ärligt, djupt passionerad villkor lös kärlek, = vackert)

Att som jag nämnde innan *ler* och åter igen >,.. ”Sinnet” ,

(Sinnen som, vi har, du vet : lukt, smak, etc ….
Så vet man ju att om ex. en blind och en som kan se och de ställs mot varann så är det en skillnad på dem, inte att någon är mer värd eller mindre men den som kan se har ju lättare på många sätt och känner säkert å´ inte med något illa ment att den kan se så är den bättre, men en känsla av ett rikare liv pga det. Kan ju som sagt bli & komma bli oskyldigt stucken. Ok. Visst kanske den blinde har och får anpassa sig mkt mer, just för som människa att få ha sin rätt till självständighet… Och en blind vinner ju mycket annat som vi som ser inte fullt ut, men aningar och kan få höra om osv, ett nytt utvecklat ”sinne”, som gör den personen starkare och säkrare och en bra självkänsla till sig själv på ett annat sätt. Men även kanske en otrolig tillit m.m. till andra, för dem kan inte se … och alltså på det sättet kan man ju säga att egentligen är det den blinde som är rik….

Men som den blinde, ok, jag säger inte att det är så, men det känns ärligt, rent och vackert att det kan vara och mycket möjligt att ett ”sinne” pga av eller andra förklarliga samt oförklarliga omständigheter
utvecklas, för andra mer och på obestämd tid, men även som jag tror finns mellan oss vilket logiskt skulle förklara att vi känner så…

Alltså ett ”sinne” mellan eller för oss på något sätt om så bara för denna gång, låtit samman koppla oss/dig/mig, på ett plan som i alla fall inte jag kan beskriva, vilket ändå inte är något som behövs förklaring på, för i alla fall jag vill inte söka någon förklaring som jag inte kommer kunna förstå,
missförstå mig inte fel *min kärlek*, men har lärt mig, hm kanske äntligen idag, men att vi människor även om det som nu är goda avsikter och bara underbart *hjärtat*, men ibland när det känns rätt och inte det finns någon förklaring eller liknande som man vill ha…. Ska man nog bara låta det ske…för ”sinnet” …> föds och kanske försvinner med en gång efter att den fyllt och gjort sitt ”uppdrag” för oss, den har bara, men en så viktig uppgift, förstärker våra känslor och fyller det tillfälliga tom rum för att vi inte har träffats än Irl , men den/det som sker mellan oss är enkelt att den gör att vi får en underbar chans att ge varann kärlek gör att jag, ***** … som vill och gärna vill dela en chans med dig min kärlek, att ok, jag känner just nu något som känns 100 procent säkert, vill inte låta naiv eller som en ”clishe´” eller något annat misstolkande, men tror du kanske förstår *L*.

Att jo visst som sagt är kärlek något av det vackraste som finns men som även kan vara väldigt komplext och en känsla av så fruktansvärt svår att kunna lyckas begripa sig på fullt ut, Men det är ju lite av mysteriet och charmen på gott och ont, å´ det gör den spännande, det gör den lockande och ibland skrämmande på ett eller kanske flera sätt men känner att jag skulle inte vilja ha något ”facit” på kärleken, vilket jag skulle lätt velat ha förr och säkert många andra människor.
För jag tänker för mig själv och känner att då kan den absolut aldrig bli riktigt sann, den skulle styras av rutiner och ”tomma ord” och ibland kan man förstå begreppet 'tanken räknas', till 100 procent och inte bara som en fras utan med riktig betydelse och innebörd, vilket jag tycker och känns är riktigt skönt, att verkligen kunna veta och känna att orden man säger, talar, samt mycket viktigt i vilken ton man använder, å´ även skriver inte bara är ord och tal m.m. , som tyvärr för många och även jag själv, är ju ingen super perfekt människa, men är säker på att jag någon gång använt fina ord, meningar eller fraser, som varit av eller på något sätt haft en form av innebörd i sin betydelse, men inte att man då kanske undermedvetet någon gång med, för jag har i alla fall aldrig velat såra någon, kille som tjej i vänskap.
Eller ett förhållande med tjej/kille… men hm hoppas jag inte verkar för komplicerad, men poängen är att det har ju varit så att någon har blivit det ”på vägen” någon gång av oss alla, inget man vill, men till kanske 100 procent inte alltid kan styra, men tror att som nu för mig, ändå varit nyttigt att kunna bli och givetvis vara medveten om det, blir ju som sagt något och också av livs erfarenheter och kanske andras upplevelser….

Men hjärtat det efterlängtade svaret som jag har tjatat om och jo som jag nu tror du e´ kanske hm… lite nyfiken på ;) ???

Kommer nu > Se hjärtat --- > 1 + 1 = 2 , = du och jag = 2 = 1 >

Att ett enkelt och tråkigt tal kan vara så enkelt och ändå behjälpligt, men kanske ändå så oerhört komplicerat och inte heller något att ta för lätt på, men ändå något som faktiskt är så otroligt vackert, för visst detta var lite förklaring på hur jag tänker och kommit fram till ett rent, ett hjärtligt och med en djup insikt och *ler* å´ som sagt mitt svar till dig som jag lovat:: *ler*

Är att en kärlek från mig till dig och en kärlek från dig till mig , krävs att man är 2 och vågar ta en chans , = blir ett resultat = 1 , så otroligt vackert , 2 blir 1 förenade som ”1” i en varm och hjärtlig harmonisk underbar kärlek som bara kan upplevas, och levas passionerat av 2 som blir 1 ….

Men ja, det känns riktigt skönt, även om jag kanske har gjort något i brevet otydligt eller något jag får förklara om, så är det verkligen med hjärtat och för att det känns viktigt att få ge dig det med kärlek … en förklaring av att chansa, våga lite, vara ärliga och ödmjuka, med en uppfylld positiv inställning, att i alla fall bara försöka med hjärtliga avsikter från båda, ger det en faktiskt en riktigt bra chans till en njutningsfull, ömsesidig, varm, harmonisk och så hjärtligt passionerande vackert som en kärlek kommer växa fram av att ett resultat av 2 som ger sig hän till att bli 1.


David Andersson

Skriven av: David Andersson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren