Publicerat
Kategori: Novell

En kanske inte helt vanlig dag

Jag satt på en av parkbänkarna i parken vid våran skola. Det var en helt vanlig dag. trodde jag innan alting hände. Jag satt och väntade på min lilla syster som jag alltid brukade gör varje onsdag klockan fyra. Hon hade varit hos en kompis och nu skulle vi gå till mammas jobb, för vi skulle hämta pengar till mat. Så är det alltid på Onsdagar jag och min lillasyster Bella måste gå och handla för mamma jobbar till klockan 6. Jag såg Bella komma gående på ena sidan vägen, men jag såg också en motorsyckelpå andra sidan vägen. Han körde som en tok och Bella tänkte precis gå över gatan och jag skrek: STANNA BELLA! STANNA!! Men det var försent. Nu hade allting hänt. Jag sprang fram till Bella som låg på marken och motorcykel killen satt där och försökte få liv i Bella. Men det gick inte. Jag nästan skrek till killen: Har du nån mobil? har du nån mobil? Jag måste ringa mamma! Han halade upp en NOKIA ur fickan och sa: varsegod! jag slet åt mig mobilen och slog mammas nummer. Ja det är Vivianne?
Mamma! kom fort till nygatan! Bella har blivit på körd av en motorcykel!jag kommer!
På mindre än 3 minuter var mamma där. Hon klev ur bilen och sprang fram till Bella! Ring papppa! sa mamma till mig. Okej sa jag. Ja hallå det är Håkan? hörde jag i andra luren. Hej det är Sarah. Du måste komma fort till Nygatan för en motorcykel har kört på Bella! Ett klick hördes och jag stängde av mobilen och gav den till killen. Tack för lånet sa jag. Varsegod. Hur mår hon? Frågade han mamma. Jag vet inte jag ringde en ambulans! Nu är den här skrek jag! vad bra sa mamma och försökte iallafall lunga ner sig men det gick ju inte precis så bra. Jag var inte heller särklit lungn.

Jag vaknade upp när klockan var 03:00 och jag var alldeles klibbig på ryggen. Det var bara en dröm tänkte jag lättat och drog en djup suck.

AV: Emma Söderström

Skriven av: Emma Söderström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren