Publicerat
Kategori: Novell

En kväll är aldrig den andre lik!


Jag såg dubbelt, killen som följde mig hem var trevlig men hade inget vidare snyggt utseende. Han hade tagit hand om mig sedan jag gått från puben och ville absolut följa mig hem.
Han hade också vittnat till det gräl jag och en annan kille haft. Anton hade varit tillsammans med min väninna samtidigt som han stötte på en massa andra tjejer. Jag hade då ställt upp på min väninnas sida och skällde ut honom. Han hade nästan blivit gråtfärdig när jag var färdig med honom.
Otrogenhet var något som var värre än något annat enligt mig.
Killen följde snällt med och pratade om något småroligt samtidigt som han stöttade upp mig lite då och då. Jag hade fått mer än vad jag tålde i spritväg den här kvällen, visste jag.
Lägenheten jag skulle sova i inatt låg ett par kvarter bort och jag var snart där. Det var inte min lägenhet utan en väns. Han som bodde där hade inte varit hemma på en månad eftersom han fått ett jobberbjudande utomlands. Han skulle komma tillbaka om någon vecka, jag fick bo hos honom tills det att han kom tillbaka. Det värsta var att hans bror ofta var där när jag varit ute. Emil gillade att ta i mig och vara nära mig, själv hatade jag det.
Han var den vidrigaste utav alla killar jag träffat. Han hade flickvän sedan en tid tillbaka som jag inte kunde förstå hur hon ville stanna kvar hos honom som han sprang efter tjejer. Sedan såg han ganska så bra ut fastän inte lika bra som hans äldre bror, min vän Fabian.
Fabian och jag hade varit bra vänner sedan länge. Vi hade aldrig varit tillsammans och aldrig mer rört vid varandra sedan nyårskyssen för något år sedan.
Det lyste i våningen och jag blev inte förvånad när dörren öppnades och Emil sprang mig till mötes. Killen vid min sida stod kvar alldeles chockad.
Emil hade svept upp mig i sin famn och gått in i huset med mig igen. Jag hade killens nummer på mobilen så jag fick ringa och tacka imorgon.
- Släpp ner mig, Emil. Jag vill bara gå in och sova.
Emil lade ner mig på en stor säng, den kändes mjuk och skön. Det var inte den vanliga sängen jag brukade ligga på men mina ögon slöts ändå.

Jag vaknade upp med att jag hörde skrik. Mitt linne var uppkavlat över de små brösten och kjolen var lite upphalad upp mot låren. Jag hade fortfarande trosorna på mig och jag förstod inte riktigt vad som hade hänt.
Jag visste att mitt huvud snurrade runt och var alldeles tungt att hålla upp.
Sedan hördes en dörr smällas igen hårt och jag fick syn på Fabian i dörröppningen.
Han gick fram till sängen och kröp fram till mig. Han drog ner linnet över magen och drog ner kjolen igen. Sedan lyfte han upp mitt huvud och lade sin arm runtom mig. Han drog mig tätt intill sig och jag tror jag kände värma tårar mot mitt hår.
Jag kramade om honom hårt.

Det året vi lärde känna varandra var jag bara sexton år och han närmare tjugofyra. Han hade flickvän det året. Vi hade träffats på en nyårsfest till en kompis till mig. Hans flickvän hade känt den kompisen också.
Fabian och jag hade pratat livligt hela den kvällen så hans flickvän Hanna hade blivit avundsjuk.
När jag dansade på vardagsrumsgolvet och en kille stötte på mig och började kyssa mig hade jag sett Fabians ogillande blickar.
Klockan två minuter i tolv fick alla ett glas champagne och alla stod runt tv: n och räknade ner till det nya året. Sedan delades det ut nyårskyssar och nyårskramar.
Jag kom lite senare ut för jag hade varit på toaletten. Då fick jag syn på Fabian vid ytterdörren. Han drog mig till sig och önskade mig gott nytt år och kysste mig.
Efter det ångrade han sig och en tid därefter var det ganska spänd mellan oss. Vi träffades efter det på många fester och vi skrev medelanden på telefonen.
Allt eftersom blev vi bästa vänner.

Nu, var jag tjugo och Fabian tjugoåtta. Vi båda hade varit singlar ett bra tag och de tajtaste vännerna.
- Sofia... viskade han och snyftade lite grann.
Han höll fortfarande om mig hårt.
Jag somnade mot hans varma bringa.

När jag vaknade låg jag fortfarande i hans famn. Han var vaken och höll på att smeka mig över håret och hans läppar kysste försiktigt min panna om och om igen.
Jag höjde huvudet och log mot honom.
- Gomorron, sa jag.
- Min älskade lilla du, jag är så himla glad att jag kom hem i tid igår.
Jag med min huvudvärk kunde inte minnas mycket från igår, inte mer än skrik, ett smäll från en dörr och att fabian höll om mig.
- Vad menar du?
- Jag skulle ha lyssnat på dig när du sa att min bror tog på dig, jag är hemskt ledsen. Hade han gjort det hade jag inte förlåtit mig själv, förstår du det!
- Vad gjorde han?
- Min lilla Sofia, han var nära att våldta dig. Jag kom in i sista sekund och slängde ut honom. Om han så ens hade gjort det skulle jag inte kunna lita på vad jag skulle göra. Du betyder mest för mig i hela mitt liv, det vet du.
Jag tittade på honom. Var det sant det han sa? Jag tvivlade inte en sekund på att Emils plan på att våldta mig var falsk utan betydde jag verkligen så mycket för honom som han sade.
Jag hade inget vidare fint utseende, jag hade inte stora bröst som killar ville ha och var lite små rund med ett gulligt ansikte. Själva jag var alltid trevlig förutom dagen efter en fest ibland, alltid snäll och hjälpsam mot dem som behövde min hjälp.
- Sofia, ända sedan fyra år tillbaka har jag velat ha dig i mitt liv!
Fabian! tänkte jag, han vet inte hur lycklig jag är när han säger så!
Sofia tryckte sina läppar mot hans och kramade om honom hårt.
Himlen! detta var himlen!

Skriven av: Åsa Svensson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren