Publicerat
Kategori: Novell

En liten flicka på blott 12 år....

En liten flicka på blott tolv år hade förlorat sina föräldrar i en tragisk bilolycka, flickan sprang in i skogen och kom aldrig tillbaka.
Flickan bodde i ett gammalt bortglömt torp, hon drack källvatten från en källa i närheten och åt fisk som hon fiskade upp från bäcken.
En fin sommar dag gick hon ut hon hade bestämt sig.
Hon gick fram till bäcken och tittade på sin spegelbild i det solvarma vattnet, det hon såg vara bara smuts.
Hon tog upp mossa från marken, hon blötte det och gnuggade ansiktet hårt.
Sedan gick hon fram till källan och sköljde av håret och den smala beniga kroppen.
Hon gick upp i torpet och satte på sig en vacker vit klänning med spets och små rosa rosor på som hon hade hittat i en klädkammare som stod i torpet.
Hon följde bäcken fram till en stig, hon gick längs stigen.
Sedan såg hon sin hem stad och började att gå snabbare och snabbare.
När hon kom fram tittade många barn och vuxna på henne, hon förstod att de vuxna tänkte ”henne känner jag igen”.
Hon såg huset som hon hade bott i som barn, hon knackade på och en äldre dam öppnade.
Kvinnan frågade henne med en frågande blick, ”Kina?”
Flickan nickade som svar och förstod att det måste vara hennes mammas syster som skulle tagit hand om henne när hon blev av med sina föräldrar.
Flickan bodde hos sin mors syster och fick lära sig språket hon en gång glömt bort.
År 1909 försvann en liten flicka på blott 12 år.
År 1920 kom en liten flicka på blott 23 år tillbaka.

Skriven av: Sara

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren