Publicerat
Kategori: Novell

En lyckad film i natten

Det var en solig dag och jag var på väg till en kompis som skulle ha en liten fest med godis och chips och massor av filmer. Jag bodde i en liten by med små hus och stugor och han bodde med sin familj en bit utanför byn i ett gammalt hus. För att komma dit så gick jag på en liten grusväg som gick in i skogen där jag brukade rasta min hund Ludde när jag kom hem från skolan och alla andra gånger som det behövdes. Efter ett litet tag så gick jag förbi en liten bäck där jag brukade fiska när jag var yngre. Jag hade bott här i hela mitt liv och stor trivdes här. Efter ett tag såg jag min kompis hus och jag knackade på dörren. Efter ett tag så öppnade han och vi gick in i hans rum och lyssnade på musik. När vi hade gjort det ett bra tag så kom Björn och Lassa in genom dörren. Det skulle inte vara någon stor fest hade vi bestämt så vi nöjde oss med att vara fyra stycken. Senare började det bli mörkt ute och riktigt kusligt. Då kom Lasse på att det skulle väll var roligt att titta på lite skräck filmer och äta godis. Lassa och Björn hade köpt läsk till festen och lite godis. Min kompis började rota runt bland filmerna som stod uppstaplade på golvet men vi kunde inte hitta något som var av intresse så vi beslutade att skicka iväg någon som skulle få låna Lasses moppe och köra in till byn och hyra en film. Ingen av oss vill ge sig iväg nu för det var ordentligt mörkt ute. Efter ett tag kom vi på att vi kunde snurra flaska för att bestämma vem som skulle offra sig. Bengt tog en stadigt grepp om flaskan och snurrade igång den i en jävlar fart. Helt plötsligt så tvärstannade flaskan och pekade på mig, ingen kunde förstå hur den bara kunde tvärstanna sådär men vi hade ändå redan beslutat vem som skulle åka. Som tröst så sa dom att jag fick välja film i butiken sedan när jag kom fram. Jag gick ut i hallen och tog på mig min jacka och jag fick låna Bengts hjälm. När jag kom ut så gick jag fram till hans moppe och började kicka igång den samtidigt som jag försiktigt gasade lite. Efter ca två minuter fick jag igång den och började köra längs grusvägen och förbi bäcken och vidare ner mot byn. Inget speciellt hände på vägen dit så jag kunde lugnt gå in i butiken och hyra en bra film som jag tyckte verkade spännande. När jag gick ut från butiken så hade redan hunnit blivit ännu mörkare och mer kusligt. Jag kickade igång moppen och körde iväg igen mot den lilla drusvägen igen. När jag kom fram till min kompis hus så gick jag av moppen och upp mot hans hus. Jag öppnade dörren och gick in i hans rum där alla stod och längtade efter ett få se en bra skräckis. Filmen handlade om en galen gubbe som döda barn med knivar och styckade folk gjorde han med. Jag tyckte personligen att filmen var ganska löjlig men jag sa inget för jag såg hur alla andra verkade älska den. När filmen äntligen var slut så fick jag skjuts av Bengt hem till mitt hus där han släppte av mig. Det var sent när jag kom hem och jag gick tyst in på toa och borstade tänderna och tvättade mig. Sen gick jag och la mig i min säng och somnade rätt snabbt.

Skriven av: Emil Ranfors

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren