Publicerat
Kategori: Novell

En nära kärlek del 2

Jag och Martin har träffats i en vecka nu, vi har det bra tillsammans och träffas en hel del. Jag har hört att Kajsa och Viktor också har det bra, dem är jätte kära och kommer säkert fortsätta att vara det ett bra tag till.
Jag och Martin satt inne på hans rum, han bodde i en liten lägenhet inne i stan, det var bara några 100m hem till mig därifrån. Martin kysste mig på munnen, jag kysste tillbaka, klängde mig upp på honom och tryckte ner honom mot sängen och vi fortsatte att kyssas, hans hand gled in under min kjol och det blev allt mer intimt. Vi låg med varandra för första gången den kvällen, det var härligt och efteråt låg vi och kramades.
”Jag tycker om dig!” Sa Martin plötsligt.
”Jag tycker om dig med!” Sa jag och pussade honom på kinden.

Nästa dag var det måndag och min väckarklocka ringde klockan hav nio, det här skulle bli min första dag på jobbet, jag var pigg och såg framemot att jobba. Jag duschade och gjorde i ordning mig, man skulle ha vitblus och svart kjol på mig så jag hade varit nere på stan och inhandlat en ny blus och en snygg svart, ganska kort kjol. Jag behövde inte äta frukost för det skulle man få där när man kom. Jag och Kajsa möttes utanför caféet, klockan tio i tio som vi hade bestämt och vi gick in bakvägen.
”Tjena, tjejer, välkomna hit! Mitt namn är Rebecka, men ni kan säga Becka”, sa en söt tjej med ett fint leende.
”Heej”, Sa vi i kör och skakade hand och presenterade oss för vår nya kollega.
Det var en lärorik dag, Becka visade oss runt och förklarade alla funktioner till kaffemaskinen och till allt annat som fanns. Hon förklarade hur man bakade en fralla och visade var alla recept fanns och hur mackan skulle bres. Vi fick lära oss allt som vi skulle jobba med de kommande fem veckorna. Klockan två fick vi gå på lunch, både Martin och Viktor kom och följde med oss och tog en hamburgare på McDonald’s.
Jag gav Martin en stor kyss innan jag och Kajsa återgick till jobbet igen. Vi fick börja med och stå i kassan och servera kunderna medans Rebecka skötte tillagningen av baguetter och fikabrödet. Vi slutade klockan fyra, då gick vi runt och kollade lite på stan, vi skildes åt vid bussen eftersom vi skulle ta olika bussar. Jag gav henne en stor kram och sa att vi ses imorgon samma tid.

Jag träffade Martin nästan varje dag efter jobbet, ibland åkte jag till Ikea och såg hur han jobbade. Han såg ut att ha kul bland ungarna. Ibland kom han till caféet och tog en fika och efteråt var vi antingen hemma hos honom eller hos mig och på helgerna gick vi ut och tog en öl eller bara satt hemma framför teven och mös. Vi hade det rätt bra ihop, tills just denna sekund, café dörren plingade till, jag kollade upp bakom disken och in stiger Mattias, Mattias med ett jätte M. Jag kunde inte låta bli att bli generad när han kom fram till disken och ville beställa.
”Alicia, H-hej”, stammade han. ”Det var länge sedan.”
”Verkligen!” Sa jag och låtsades som ingenting. ”Vill du ha något?”
”Jag kan ta en Cappucino och en baguette!” Sa han med sitt underbara, charmiga leende.
”Det ska bli, du kan sätta dig så länge!”, sa jag och gick ut till Kajsa som var i baknings rummet.
”Gissa vem som är här!” Sa jag tyst så att han inte skulle höra.
”Jag vet inte vem då, Göran Person?” Frågade hon.
”Lägg av! Mattias!” Svarade jag.
”Va? Har du fortfarande känslor för honom?” Frågade Kajsa och såg misstänksamt på mig.
”Jag tror det, eller ja det är klart!” svarade jag och teg.
”Martin då?”
Jag svarade inte utom tog bara en baguette och fixade en cappucino till honom, jag ställde ner det på bordet framför honom och sa att han kunde betala innan han gick.
”Har du tid att sätta dig en stund?” Frågade han med ett charmigt leende.
Jag såg att Becka och Kajsa kom ut från baknings rummet.
”Är det okej om jag sätter mig en stund?” Frågade jag och kastade en blick mot dem bakom disken.
”Visst, men låt det inte bli för länge bara!” Svarade Becka.
”Nejdå!”
Jag drog ut stolen mitt emot och satte mig ner.
”Är allt bra med dig?” Frågade han.
”Ja, det är det väl! Hur är det själv?” Svarade jag.
”Bra, trivs du här?”
”Jätte bra!” Svarade jag. ”Har du lov nu eller?”
”Nej, inte förrän i juli!” Svarade han.
”Bor du kvar hos brorsan?” Frågade jag.
”Nej, det var bara tillfälligt, just nu har jag en egen lägenhet på Södermalm”, svarade han.
”Trevligt”, sa jag och log sött.
Jag kunde känna hur fjärilarna bildades i magen, det pirrade riktigt ordentligt, jag hade aldrig känt det pirret med Martin. Mattias utseende var oemotståndligt, vilken kvinna som helst skulle falla för han charm.
”Har du lust att gå ut och ta en öl någon dag?” Frågade han plötsligt.
Jag blev helt stel, var det verkligen han som sa det, jag blev överlycklig och svarade att jag kunde vilken dag som helst.

”Är han verkligen så perfekt?” Frågade Kajsa och rynkade pannan. ”Jag trodde du hade det bra med Martin.”
”Det har jag, men du vet hur mycket jag tycker om Mattias”, svarade jag med ett hundliknande leende.
”Jag tycker att du ska stanna hos honom om ni nu har det bra, du kanske ska låta Mattias bara vara en fantasi”, föreslog Kajsa.
”Jag vet inte, jag måste se hur det blir först”, svarade jag.
”Så du menar att du tänker gå ut med Mattias på sidan om, så kan du inte göra, det är för elakt!”
”Okej, i så fall gör jag slut med honom, jag kan var beredd att ta den risken”, svarade jag och försökte verka modig.
”Lägg av, du kommer bara förstöra för dig själv!”
”Varför säger du så? Vad vet du om det förresten? Just det ingenting.”
”Var inte elak nu, Alice, jag vill bara ditt bästa och det vet du!” Sa Kajsa och kramade om mig. ”Jag vill att du ska ha det bra och du ska veta att jag stöder dig i vilket beslut du än fattar!”
”Vi dejtar faktiskt bara så då går det bra att jag känner mig för vilken som är bäst!” Svarade jag.
”Dejtar ni bara, jag trodde ni hade legat med varandra!” Sa Kajsa och såg skeptisk ut till mitt uttalande.
”Ja, det kan man väl göra även fast vi bara dejtar, eller?”
”Vet han om att du ser honom som en dejt?”
”Inte vet jag!”

Jag träffade Mattias utanför Café Opera en lördagskväll, han var uppklädd med skjorta och slips och svarta kostym byxor. Finkläder klädde honom verkligen, jag hade tagit på mig en svart i åtsittande klänning och högklackade skor. Jag visste att jag överdrivit lite med klänningen men jag ville vara fin inför honom.
”Du är verkligen fin i kväll”, sa Mattias och tog min hand och ledde mig ut till dans golvet.
Hans värmande ord gjorde att hjärtat bankade snabbare och snabbare. Jag log generat.
”Tack! Du med tillade jag.
Han nickade som tack.
Han lade armarna om mig och tryckte mig in till sig, jag höll honom runt halsen och gungade sakta fram och tillbaka i takt till musiken.
Jag och Mattias hade det verkligen trevligt tillsammans den kvällen, så roligt och så mycket hade jag nog aldrig skrattat med en kille tidigare, jag var så lycklig över att vi kommit ett steg närmare varandra som VÄNNER, det betydde så mycket för mig även om jag ville mer…

Ett år senare


”För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten osv.” Sjöng vi när vår studentkärra rullade genom staden. Vi drack öl och vi skulle inte sluta med det förrän sent inatt.
Nu hade det blivit min tur att ta studenten, jag och Kajsa var lyckligare än någonsin över att vi var fria från skolan. Vi festade hela dagen och hela natten, jag kom inte hem förrän sent på natten, jag snubblade in på mitt rum och somnade direkt och med kläderna på, jag hade aldrig tidigare varit SÅ packad.
Dagen där på vaknade jag med bakfylla, det gjorde fruktansvärt ont i huvudet.
Senare på eftermiddagen satt jag och mina föräldrar i soffan och tittade igenom mitt slutbetyg, det såg bra ut och jag hade stora möjligheter i framtiden.

Jag träffade Mattias fortfarande, han hade mycket att göra på polishögskolan nu när det bara var en månad kvar tills han skulle ha sin examen. Jag var glad att det gått så bra för honom på alla prov och allt sånt han hade gått igenom det senaste året. Linus visste om att vi träffades ofta som vänner, jag skulle nog vilja kalla det för dejting. Han var glad för min skull, ibland umgicks vi alla tre det var ju faktiskt bästa kompisar min brorsa och Mattias.
Jag och Kajsa träffades mycket första veckan på sommarlovet, vi åkte och badade, gick ut på krogen och ibland gick vi långa promenader. Kajsa var fortfarande tillsammans med Viktor men han var inne i lumpen just nu och kom bara hem på helgerna. Kajsa saknade honom så mycket ibland att hon nästan grät, fast jag tröstade henne.
Efter den veckan började allvaret igen på caféet, så jobbigt var det inte att börja jobba, man vänjde sig snabbt vid tiderna. Mattias kom till fiket och hälsade på så fort han fick tid över och varje gång jag såg honom överföll kärleken mig, han var den finaste i världen och jag visste att jag aldrig skulle kunna träffa någon som är lika rar och omtänksam som han.

Idag var det den femtonde juni, det var en fredag och jag slutade inte jobba förrän åtta. Mattias kom förbi precis när vi skulle stänga han ville träffa mig, han väntade på mig medans jag räknade kassan och ställde i ordning stolarna.
”Det är en sak som jag måste fråga dig!” Sa han med ett allvarligt leende.
”Vad är det! Du ser orolig ut”, sa jag och kramade om honom. ”Fråga på du bara”, sa jag och kysste honom i nacken.
Det var första gången mina läppar nuddade vid hans kropp, jag rös till i hela kroppen av välbehag, det var en underbar känsla att känna hans hud mot mina läppar.
”Du”, han tog sig ur min kram på ett vänligt sätt. ”Du, vill du gå med mig på polisbalen?” Frågade han med glimmande ögon.
Jag fick ett stort leende på mina läppar, jag blev så glad att jag kastade mig omedvetet i hans famn, jag hade inte tänkt så mycket på balen tidigare, jag hade aldrig tänkt på vem han skulle gå med, men antagligen hade han ingen eftersom att han frågade mig. Jag tittade på honom och gav honom en snabb kyss på munnen.
”Självklart vill jag gå med dig!” Svarade jag.
”Är det säkert?” Frågade han.
”Ja, det är klart, varför skulle jag inte vilja gå med dig?”
Han skakade på huvudet som svar. Vi gick vidare igenom Gamlastan, han ville bjuda mig på en öl så vi gick till en pub, slog oss ner i baren och beställde en varsin öl. Vi skrattade otroligt mycket den kvällen. Mattias har en sån underbar humor och ett lika underbart skratt, hans skratt får mig verkligen att känna mig lycklig och glad.

Nästa dag tog jag med mig Kajsa till en uthyrningsaffär där dem sålde och lånade ut balklänningar. Vi blev mottagna av en ung utländsk kvinna som visade oss vad hon hade och hon tog fram de klänningarna som var i min storlek.
”Vilken färg skulle du helst vilja ha?” Frågade hon.
”Jag skulle vilja ha en ljusfärg”, svarade jag.
Hon kom in med alla ljusa färger hon hade, Ljusrosa, ljusgrön, ljusblå, ljuslila, ljusgul , hon hade alla ljusa färger som man kunde tänka sig.
Jag provade alla balklänningar som kvinnan hängt in till mig och alla var otroligt fina, men till sist bestämde jag mig för en ljusrosa, rak, åtsittande klänning med lite, bara lite vidd i kjolen. Den passade till mitt långa ljusa hår, jag kände mig otroligt vacker.
Jag stod länge framför den stora spegeln och studerade mig själv. Jag fick stå kvar framför spegeln, medans kvinnan nålade klänningen så att den skulle sitta perfekt på min kropp. När vi var klara betalade jag trehundra kronor och vi bestämde att jag skulle komma och hämta den dagen innan balen.
”Vart ska vi gå nu då?” Frågade jag med ett leende.
”Du måste ju ha snygga underkläder till den där klänningen!” Sa hon med en uppmuntrande blick.
”Ja, det är klart, jag tog det här kortet på uthyrningen, dem kanske har bra underkläder.
Vi gick till affären som låg på Drottninggatan, jag hittade ett jätte fint vitt sett i spets, det bestod av, en bh, stringtrosor, Stay ups, och en strumpbandshållare. Det var dyrt men jag köpte det än då, det var ju första gången i mitt liv som jag skulle få vara så finklädd. På Albrekts guld köpte jag ett pärlhalsband som skulle passa jätte bra till klänningen.

Den stora polisbalen var här, jag var nervös och spänd inför vad som skulle hända. Jag hade fått på mig klänningen, håret fixat och makeupen var fin, så nu väntade jag bara på taxin som skulle ta mig till det stora polishuset.
Taxin kom, jag steg in och efter en stund var vi framme, gården utanför huset var full av vackra klänningar och killar i frack och smoking. Min prins kom fram till bilen, tog min hand och hjälpte mig ur.
”Jag har aldrig någonsin sett en kvinna så vacker!” Sa han med ett leende och kramade om mig.
Jag rodnade av hans vackra uttalande, jag såg på honom han bar smoking, han hade klippt håret kort och fixat till det med gelé. Han tog min hand och vi gick tillsammans in, innanför dörren hälsades vi välkomna och bjöds på en välkomstdrink. Mitt bland folkhavet träffade vi till slut Linus och hans tjej, han hade varit tillsammans med Maria i snart ett halv år, hon hade flyttat in till hans lägenhet och dem var lyckliga tillsammans. Maria bar en ljusblå känning utan axelband och med mycket vidd i kjolen, hon såg ut som en prinsessa med sitt långa bruna hår som var uppsatt i en prinsesslik frisyr.
Det blev dags för middagen, alla hade bestämda platser, jag fick sitta bredvid Mattias så klart och på andra sidan om mig hade jag Linus, så jag kände mig trygg. Middagen bestod av oxfilé, potatisgratäng, bearnaisesås och till fick man välja mellan vitt eller rött vin.
Det var gott och till efterrätt fick vi bananasplit med sirap och vaniljkräm.
Klockan började närma sig tio och det blev dags för dans och ännu mer mingel till en levande orkester, det var när vi stod som närmast varandra och gungade till musiken som han plötsligt kysste mig, det var det lyckligaste ögonblicket i mitt hittills levda liv. Jag kysste tillbaka och gav honom en stor romantisk kram, jag var så lycklig och så förälskad, jag kan inte förklara min kärlek till honom men jag älskar honom så otroligt mycket…
”Jag älskar dig”, viskade han och flåsade mig i örat.























Skriven av: Ida

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren