Publicerat
Kategori: Novell

En novell om ett mord

En stor Van stryker plötsligt tätt förbi Filip och tvingar att ta ett språng ut i diket. Han gick på rätt sida av vägen men föraren som kör bilen rätar ut kurvan och kommer över på vänster sida. Ett gapskratt hörs från bilen och gör honom förbannad. Filip hann uppfatta skrapmärken på bilens sida och gissar att den illa skötta bilen körs av en pundare. Ilskan klingar av men bilisten har återigen väckt hans irritation över missbrukare. Han ser med förakt och aggressivitet på de slitna och ovårdade parasiter som far omkring i bilvrak och stjäl allt vad de kan komma över. Han stöter upp axlarna och får ryggsäcken i rätt läge igen och fortsätter sin vandring.

Efter att ha lämnat Ljungskilevägen och slagit in på den enskilda väg han planerat att gå till Store-Väktor, kommer Filip fram till ett vägskäl. Avtagsvägen leder fram till ett två byggnader. Utanför det ena av dem upptäcker han bilen som trängde honom av vägen. Den står parkerad på krönet av en backe utanför ett märkligt hus. Utomhusbelysningen på byggnaden reflekteras i den rostiga och repiga vita bilplåten. Intill skåpet står ytterligare ett par bilar. I början av backen sträcker en stor grusplan ut sig. Filip ser att den är belamrad med rester från verksamhet han inte kan bestämma, bland annat tornar tre rostiga plåtsilos upp sig framför honom. Filip gömmer ryggsäcken under en av dem och går vid sidan av vägen uppför backen och stannar intill bilen som väckt hans nyfikenhet.
Det två byggnaderna på backkrönet ser konstiga ut tycker han. Det första, nederst i backen, har ytterdörren på gaveln och en parabolantenn på taket. Det ser välskött ut och har en liten gräsmatta med en plantering på framsidan. En med stenar kantad grusgång leder fram till ytterdörrens trappa. Filip förstår att huset används som bostad. Det översta av husen liknar en större byggbod med ingång mitt på långsidan. Byggnaden står på grova järnbalkar som på skjuter ut över kanten på branten mot grusplanen. Väggarna är flagnade, fönsterrutorna saknar kitt och ser ut att kunna trilla ur bågarna. Taket är av tjärpapp som har torka ut. Över en del av taket ligger en presenning. Soppåsar, burkar och annat skräp ligger spritt på marken utanför och ger ett dåligt intryck av huset. Det ser ut att vara ett tillhåll och en risig kvart som fångar Varjs nyfikenhet.

Genom ett av fönstren i fasaden ser Filip en man med långt ovårdat mörkt hår. I hans sällskap är en ung blond kvinna. Hon har ingen likhet med mannen utan ser välvårdad och fräsch ut. Hon dricker ur ett glas. Det är kanske apelsinjos av färgen att döma. Filip ser på skåpbilen. Det är en bensintörstig gammal Dodge V8: a. En modell som var mycket populär på åttiotalet. Trots det otillräckliga ljuset kan Filip konstatera att den är inredd. Lampljuset faller in på ett brett säte med trådigt och slitet tyg. Det är baksätet han ser, en soffa som står på tvärs över bilens innanmäte. Ryggstödet är nerfällt och sittplatserna liknar mest en bred säng. Bakom de främre stolarna skönjer Filip ett runt bord med hållare för glas. Filip vänder uppmärksamheten mot bilens utsida och ser att förutom reporna på vänster sida är en av de främre skärmarna krockskadad. Skattemärket på bakre registreringsplåten saknas. Den är sannolikt varken skattad eller besiktigad.
Filip tappar intresset för bilen och vänder sig om för att gå då han ser den långhårige mannen tända en klumpigt rullad cigarett. Nyfiken på vad som sker dröjer han kvar utanför fönstret. Den långhårige mannen räcker cigaretten till kvinnan i sitt sällskap. Hon drar ett försiktigt bloss och lämnar tillbaka rökverket. Mannen suger tar ett djupt halsbloss och håller kvar röken i lungorna. Röken får sedan sakta sila ut genom munnen som han håller halvt öppen. Kvinnan försöker göra efter honom men halsblosset slutar i en hostattack. Hon lyfter glaset till munnen och dricker ett par klunkar och tar emot cigaretten på nytt och suger i sig rök. Den här gången går det bättre, hon kan hålla inne röken och andas ut den utan att hosta. Flickan och mannen turas om att röka ytterligare några bloss på cigaretten tills hon gör en avböjande gest. Filip tycker cigaretten är konstigt tjock och ojämn, dessutom ryker den ovanligt mycket.
Kvinnan och mannen innanför sovrumsfönstret försvinner ur synfältet.
- Jaha, dags för ett ligg, tror jag. Nåväl, roligare blir det väl inte, säger Filip ut i den tomma natten.

Dörren till huset öppnas med ett gällt gnisslande. Kvinnan han såg genom fönstret kommer försiktigt tassande. Hon stänger dörren långsamt och försiktigt bakom sig och går sedan på osäkra ben nedför trappstegen till grusgången. Hon fortsätter sin osäkra färd mot parkeringen på andra sidan vägen. Mitt på körbanan stannar hon, lyfter sin mobil och försöker slå ett telefonnummer samtidigt som hon håller i en stor plastflaska.
Från skuggan vid sidan av vägen följer Filip hur den kvinnan fortsätter över vägen. Hon stannar vid en björk och trycker huvudet mot den skrovliga stammen. Pannan glider mot barken när hon vänder ner ansiktet och blir stående med öppen mun.
Hennes vita trosor lyser genom det tunna byxtyget och när hon vrider på sig ser Filip hur den oknäppta slejfen i byxlinningen fladdrar. Byxorna glipar och trosan har glidit ner. Hennes mage putar ut lite ur öppningen. Det rycker i hennes mellangärde. Magmusklerna rycker som i kramp. Ett av linnets axelband hänger sönderrivet under bröstet när hon rör sig.
Med armar och händer skjuter hon från mot trädstammen och försöker stå rak. Kroppen svajar oroväckande när hon försöker fixera fönstret på mobilen och hon tar ett par snubblande steg åt sidan för att återfå balansen. Hennes stapplande för henne tätt intill Filip som spontant lägger en arm om hennes axlar för att stödja henne.
Kvinnan följer viljelöst med när han drar henne till sig och lutar sig mot hans bröst. Hon borrar in ansiktet i hans jacka och förnimmer välbekant skogslukt. Hon sniffar på den skarpa lukten från kåda, fyller lungorna med den tyngre sammansatta doften av fyllig mossa blandad med fruktbärande blåbärsris och upplever njutningsfullt den luftigt aromatiska blommande ljungen. Hon identifierar den vassa genomträngande lukten av rök från ved, det luktar pappas jaktkläder och hon känner sig trygg. Pappa kommer alltid när jag ringer efter honom tänker hon med tacksamhet.
- Pappa, mumlar hon, jag vill åka hem.
När kvinnan vänder upp ansiktet mot honom faller hennes rufsiga hår ner i ögonen. De halvslutna ögonlocken fladdrar irriterade av luggen och hon skakar på huvudet i ett försök att få undan håret. Hennes blå ögon blänker vattnigt under tunga ögonlock. Läpparna rör sig i ett försök att formulera ord som stannar inom henne. Filip ser att han håller en tonåring i sina armar. Hennes ålder är svår att avgöra i det dåliga ljuset, men hon är gammal nog att röka på. Av lukten att döma är hon inte främmande för att dricka sprit heller.
Flickan ler igenkännande mot honom och lägger armarna om hans hals och kramar innerligt lätt och mjukt. Med sidan av ansiktet mot hans bröst tittar hon upp mot honom.
Filip blir förvånad. Han känner igen henne men vet inte varifrån. Kanske har de träffats i affären eller på biblioteket. Men att hon skulle vara intresserad av honom kommer som en överraskning. Han kan inte stå emot den inbjudande tonåringen. Hennes uppvända ansikte med halvslutna ögon och plutande läppar lockar honom. Värmen från armarna om hans hals sprids inom honom tillsammans med mjukheten som han har saknat så länge. Hans på kärlek svultna kropp suger i sig av hennes värme. Han smakar på mjuka tonåringens läppar samtidigt som han av vana låter händerna röra sig över hennes kropp. Han följer sitt invanda handlingsmönster. Med en hand håller han henne om ryggen med den andra söker han sig in under linnet. Hon ler fortfarande när han når sitt mål med prövande lätta smekningar.

Dörren till huset far upp med en högljudd smäll. Mannen som bjöd tonåringen på röka kommer ut på trappan.
- Lilian, ropar han, kom igen nu. Jag måste iväg.
Filip känner hur flickan spänner sig och blir stel. Hon andas stötvis och ansträngt.
Hjälp, Janne letar efter mig! Tankarna galopperar genom hennes medvetande. Jag måste bort. Jag måste gömma mig! Hon börjar darra när Janne högljutt svärande går över vägen mot bilen, mot platsen där hon står. Filip ser på mannen med förakt. Den smala kroppen som får kläderna att se stora ut och byxbenen att flaxa om benen.
- Ett par stickor uppstuckna i var sitt hörn av röven, muttrar Filip.
Den vita Forden startar och backar ut på grusvägen med spinnande däck. Rivstartar sedan aggressivt nedför grusvägen. Bildörren slår igen av bilens acceleration.

Ett par starka armar lyfter upp och bär Lilian in bland träden, in i skydd av mörkret. Flickan lägger sitt huvud på hans axel och känner tryggheten komma tillbaka. Det är som när hon var liten, när det blivit sent och pappa bar in henne från bilen.
Omedveten om flickans känslor söker sig Filip in i dungen och går nedför en slänt. Han avlägsnar sig från bilarna och stannar i en glänta dit endast ett svagt ljus tränger in mellan trädstammarna.
De befinner sig på en öppning mellan träden, utom synhåll från vägen. Marken är mjuk och täckt av mossa. Han ställer ner flickan men håller kvar armen om hennes rygg. Han böjer sig ner över henne och låter samtidigt den fria handen vila på hennes mage.
Lilian tittar upp och möts av hans läppar som mjukt nuddar hennes.
- Du är mycket söt Lilian, hör hon honom säga.
Hon möter hans läppar på nytt men nu i en kyss. Han kysser med öppen mun! Förvirrad besvarar hon kyssen! Hennes kropp skälver till igen. Hon vet inte hur hon skall bete sig!
Handen på hennes mage rör sig i cirklar. Under kyssen sträcker hon på sig och känner i rörelsen hur hans hand når in under trosan. Hela hennes medvetande koncentreras på hans finger som sakta förs fram och åter mellan hennes blygdläppar. Beröringen avslöjar att hon är våt. Hon darrar.
Genom sina händer upplever Filip flickans mjukhet och värme. Han märker att hon skälver till av lust och uppmuntras att gå vidare, men tvekar. De kramande armarna tillhör en tonåring inte en vuxen kvinna. Han stryker smeksamt över hennes arm och drar i rörelsen ner linnet helt. Hon skjuter fram sin blottade byst mot honom. Bekräftelserörelsen som nästan blivit en vana hos flickan tolkas av Filip som en inbjudan. Leende böjer han sig ner och fångar en bröstvårta mellan läpparna. Han låter tungan roterar runt den av kvällsluften erigerade knoppen samtidigt som handen formar sig om bröstets undersida. Hans tvekan ger vika för den växande lusten.
Flickan rycker till vid beröringen. Först av läpparna och tungan som smeker bröstvårtan. Sedan av handen som sluter sig kring bröstet. Smekningarna får det att kännas skönt. Ett konstigt skönt sinnesintryck som genomströmmar hennes kropp men inte undanröjer hennes ängslan för vad som sker. Lilian försöker protestera men han uppfattar inte hennes lågmälda blyga protest. Hon fnittrar till och ler generat. Han gör det så fint. Inte alls som hennes jämnårigas hårdhänta klämmande på brösten.
- Vad säger du?
Filip ser bara hennes leende och kysser henne på nytt. Med läppar och händer ockuperar han hennes uppmärksamhet under tiden hans fingrar med ficktjuvslätt beröring drar ner dragkedjan i hennes byxor.
Hon känner hans varma händer kelet röra sig över höfterna. De vita bomullsbyxorna faller ner och lägger sig runt hennes fötter.
- Inte byxorna!
Flickan flämtar till, rädd och osäker. Hon vet att det som sker är otillåtet, att det är fel. Man gör inte sånt med sin pappa. Olust och rädsla konfronteras med lust och nyfikenhet. Hon känner hur han smeker hennes bak och lår. Han drar ner trosorna!
- Inte underbyxorna! Pappa Du får inte! Inte trosorna, nej!
En hand tar om anklarna och hon lyfter hjälpsamt foten för att låta honom lossa skorna och hjälpa henne ur plaggen som blir liggande i en hög på marken. Hon står framför honom med naket underliv! Paniken växer men ersätts av förvirring när Filip börjar kyssa hennes kropp samtidigt som han med båda händer smeker hennes kön.
När Filip lägger flickan på sin utbredda jacka känner hon skam för det hon låter honom göra och för att hon känner sig våt. Hon vet att det som händer är hennes fel som besvarat hans kyssar och uppmuntrat honom. Men hon vet inte hur hon skall bete sig. Lilian vill resa sig, vill förklara att han inte får göra som han gör, vill dra upp trosorna för stjärten, men är kraftlös. Hon orkar inte stå emot det hon anar skall komma. Hon lägger sig tillrätta för honom samtidigt som tårar tränger fram ur hennes ögon.

Skratt och rop väcker Filip ur hans slummer. Lilian ligger halvt under honom med slutna ögon. Flickan är långt borta i en egen värld av njutning. Hon är varm, fuktig av svett och avslappnad och håller fortfarande om honom. Ett av hennes ben vilar på jackan, det andra ligger krökt med hälen över Filips knäveck. Han frigör sig från henne och reser sig.
Det har kommit fler besökare till huset men tystnaden lägger sig på nytt när de går in i huset. Filip drar sig till minnes att en av de parkerade bilarna är olåst. Han smyger upp till vägen och går fram till bilen. Efter ett par minuter vänder han tillbaka med två plädar under armen. Med jackan och plädarna ordnar han en bättre bädd åt dem och lägger en pläd över Lilian som skydd för den svalare kvällsluften.
Filip lägger sig på rygg, drar Lilian intill sig och somnar nästan omedelbart. Hon lägger sig till rätta med huvudet på hans axel.

Lilian vaknar och är törstig. Hon sträcker sig efter ciderflaskan och halsar girigt. Trots att hon håller petflaskan med båda händerna spiller hon ut. Den sockerrika drycken rinner över hennes haka och kladdar ner hennes hals och bröst. Hon tömmer flaskan nästan helt innan hon med fumliga fingrar skruvar på kapsylen och ställer ifrån sig flaskan. Hon använder båda armarna för att torka sig om munnen. Fortfarande inte helt vaken vet hon inte var hon är eller vem som ligger bredvid henne.
Lilian minns fragment av kvällen. Att hon rökte en joint tillsammans med Janne kommer hon ihåg. Att han hade bjudit på en alkoläsk minns hon också. Men alkoläsken är ju inte starkare än cider? Hon kommer på att hon ringt hem och att pappa kom för att hämta henne.
Pappa! Pappa knullade mig! Han tog mig rätt upp och ner! Jag har knullat med min pappa!

Lilian lyfter huvudet och ser på honom. Hon ser honom ligga på rygg med den ena armen över bröstet och den andra utsträckt åt sidan. Hon genomströmmas av blandade känslor men inte bara av skam. Han ser ut att sova djupt. I alla fall har han inte vaknat av att hon satt sig upp.
Hon lutar sig över den sovande och drar åt sig sina kläder. Hon känner sig utlämnad och naken och vill klä sig. Vill definitivt inte att pappa vaknar och ser henne utan kläder. Lilian reser sig och drar på sig trosorna. Fattar om byxorna och skakar dem. Märker att det ligger något i en av fickorna och tittar efter. Hon tar upp en halv cigarett och en cigarettändare. Det är cigaretten som hon tog med från Jannes rum. Hon sätter sig utan att ta på byxorna och tänder cigaretten. Hon drar sig till minnes vad Janne sagt om att ta djupa halsbloss och att behålla röken i lungorna så länge som möjligt. Efter att ha provat med några puffande och klarat hostreflexerna tar hon allt djupare bloss. Hon lutar sig bakåt med slutna ögon och blir liggande avslappnad i drömmar tills hon känner en rörelse intill sig. Hon lägger sitt huvud på hans axel och stryker honom över bröstet samtidigt som hon försöker samla tankarna till vad som hänt mellan dem. Han gjorde det skönt för mig. Det minns hon, säkert det ljuvaste hon någonsin upplevt. Men det är ändå inte rätt.
Handen, med vilken hon smeker hans bröst är egendomligt svag och hon får anstränga sig för att kunna röra den. Samtidigt känns armarna tunga. Det är som om känselsinnet ligger en bit utanför huden, som om känseln och kroppen är förskjuten någon centimeter.
Mannen ser med ens främmande ut. Bröstet, axlarna och armarna är grövre än vad hon minns. Förvånad sätter hon sig upp och tittar på honom. Han har skägg. Ett kort snaggat skägg som ser ljust ut i månskenet. Eller är han bara orakad? Han rör sig i sömnen och Lilian upptäcker att det är en främmande man. Kanske inte riktigt främmande för hon känner igen honom från affären. Hon har träffat honom utanför lanthandeln flera gånger och till och med pratat med honom. Han ser alltid snäll ut och hade inte tittat på henne som andra främmande män gör. Sådana som aldrig ser en i ögonen utan bara ser på brösten. Den gången hon haft en ny kort topp och skjutit ut brösten mot honom för att testa hade han bara lett och blinkat åt henne.
Ibland har han sett sorgsen ut. Som den gången han gick förbi utan att se henne. Men hon vet inte vad han heter eller var han bor. Men han bor någonstans i samma område det är hon säker på. Lilian är lättad men också besviken. Det var inte pappa som hon hade sex med. Det var han, mannen från affären.
Hon sneglar nyfiket på honom och följer månljusets skuggspel över kroppen. Hon urskiljer ljusa fält på hans mage och linjer av skugga som korsar varandra och får fälten att framträda i ett rutmönster. Hans andhämtning ger rörelse åt mönstret.
Lilian lockas av synen och trycker försiktigt på magen med två fingrar. Den känns mjuk men fast. Lilian stryker med handflatan över de ljusa partierna och räknar. Magen har sex rutor. Hennes ögon glider snabbt förbi det som finns under magen och stannar på hans lår. De är kraftiga och bulliga på utsidan.
Nyfikenhet gör att hennes ögon till slut dras till mannens skrev. Den ligger slappt mot vänster lår. Ett starkt sug växer fram i hennes mage. Lilian sträcker sig fram och rör vid den. Den är mjuk. Den är varm och len. Hon trycker handen hårdare mot den och gnider den med handflatan. Lemmen hårdnar. Hon sluter handen om hans stånd och drar prövande fram och åter. Skinnet hon håller om glider utan motstånd mot det hårda innanför. Lilian blir varm. Hon lägger sig på rygg, lyfter baken och drar ner trosorna. Hon känner efter med ett finger men vet redan svaret. Hon är våt igen.
Lilian lägger sig över främlingens mage och fortsätter nyfiket sin undersökning. Han gjorde det med mig och jag tyckte om det! Vi knullade, på riktigt och han gjorde det skönt för mig. Det blev jätteskönt precis innan och fortsatte vara skönt. Hennes kropp minns hur orgasmen spridit sig som en varm våg av ljuvhet genom hennes kropp. Det hade börjat där han trängt in i henne och fyllt hennes inre. Sedan löpte det ljuvliga vidare genom hela kroppen. Ögonblicket innan det riktigt sköna kom trodde hon att hon skulle dö. Hon håller handen stilla och närmar munnen till det blanka huvudet som tränger fram ur förhuden. Försiktigt smakar hon på den med läpparna och efter ett ögonblick även med tungan.
Filip vaknar och känner att hon ligger över hans bröst och mage. Hon drar för honom! Visserligen oregelbundet och tafatt men det är ändå skönt. Han lägger sin hand över hennes och anger rytmen. När han släpper fortsätter hon av egen kraft. För ett ögonblick undrar han om hon tänker suga för honom. Hon ligger med läpparna tätt intill ollonet och gör honom förväntningsfull. När han känner att utlösningen är på väg väntar han inte längre. Han fattar om hennes nacke och pressar ner hennes ansikte mot lemmen.
Lilian förstår vad han vill men tvekar. Är det inte äckligt om det kommer sånt i munnen? Jag vet inte hur man gör! För Lilian nya tankar tar över i henne. Det spelar ingen roll! Det gör inget! Undrar hur det känns att göra det? Hon öppnar munnen för honom. Toppen av hans lem fyller hennes mun och pressar mot svalget. Han släpper efter, pressar inte lika hårt. Han förklarar viskande hur hon skall göra. Suga, massera med tungan och samtidigt fortsätta dra för honom. Lilian märker efter en kort stund att han spänner sig. Låren blir hårda och magen. Höfterna rör sig och han pressar sig på nytt mot hennes svalg. Greppet om hennes bakhuvud hårdnar och han pressar ner hennes huvud. Svalget öppnar sig och Lilian blir rädd. Hon kan inte andas. Hon får ingen luft och grips av panik. Hon försöker pressa bort honom genom att trycka med händerna mot hans mage. Hon blir inte fri. Hon pressas hårdare och hårdare ner. Hans grova stånd tränger genom svalget och ner i halsen. Han trycker sig så långt ner det går och gör juckande rörelser i henne. Det rycker i den flera gånger och han slappnar av.

Efteråt blir de liggande vända mot varandra. Lilian snappar efter luft. Han är kärleksfull och kysser hennes näsa och ögonlock. Han kittlar henne på sidan och småbusar. Filip är upprymd och bekymmersfri och lätt om hjärtat. Han kysser hennes bröst och upptäcker den söta cidersmaken.
- Vad är söt du är! Hela du är genomsöt! Jag måste få smaka. Han slickar och kysser omväxlande både hennes bröst och hals. Han nafsar i hennes öronsnibbar och får henne att kikna av skratt.
Lilian är uppspelt och euforisk våldet och smärtan nyss är glömd. Hon måste få honom att fatta att hon vill uppleva det sköna igen. Glatt fnittrande slår hon armarna om hans hals, kysser honom, leker med tungan i hans mun och får kyssarna besvarade. Hon gnuggar sina bröst mot hans kropp och pressar underlivet mot honom. Hon sätter sig över hans höfter och pressar underlivet mot honom tills han får stånd. Hon juckar fram och åter och känner begäret öka.
- Jag är kåt, viskar hon i hans öra.
Filip drar ner henne under sig och Lilian hjälper honom med ivriga rörelser. Hennes varma kropp, redan fuktig av svett och hennes villiga läppar och ivrig tunga uppmuntrar honom. Hon pressar sig mot honom allt hon förmår. Hon vill att han gör det med henne. Hon känner honom tränga in i stjärten och jublar inombords. Hon gör det med honom. Det som Janne försökte göra med våld, mot hennes vilja. Det gör hon nu på riktigt, igen. Hon knullar med en med vuxen! För varje gång han trycker sig in i henne uppstår en ljuvligt skön känsla i hennes mellangärde som bygger på mer och mer och slutar i en orgasm som gör henne livlös. Återigen, men djupare, försvinner hon in i den omslutande ljuva värme han framkallar i henne.

Filip vaknar. Han gör sig försiktigt fri från Lilian och stiger upp. Han ruskar försiktigt på den sovande flickan. Hon har krupit ihop och reagerar inte på hans försök att väcka henne.
Med sin näsduk torkar han henne över pannan och kroppen. Det kommer blod på näsduken. Var du oskuld vännen! Förvånad tittar han ner på henne. Lilians beredvillighet att ha sex med honom tyder inte på att hon skulle vara oerfaren. Han är osäker på vad han skall tro. Hon har ställt upp på oralsex och de har knullat flera gånger. Inte kan det ha varit första gången för henne?
Han börjar klä henne genom att dra upp linnet som rullat ihop sig runt midjan. Han kan inte motstå att trycka läpparna mot hennes bröst och att läppja på hennes bröstvårtor men avbryter och tar rätt på trosorna som han drar på henne. Han fortsätter med byxorna som är trånga över stussen och inte går att knäppa eftersom knappen i linningen är avsliten. slutligen trär han på strumpor och skor och knyter skosnörena noggrant. Någon jacka har hon inte. Återstår hur han skall få henne hem utan bil. Finns det folk kvar i huset?
- Jag är törstig.
Lilian har slagit upp sina trötta ögon och ber om något att dricka. Filip sträcker sig efter ciderflaskan och ger henne. Hon skruvar med visst besvär av kapsylen. Hon sätter flaskan till munnen och dricker upp det lilla som finns kvar och släpper sedan flaskan rätt ner på marken. Han hjälper henne upp och de går fram mot huset. Tonåringen med en arm om Filips hals som stöd. Där finns inga bilar kvar utanför men ljus tränger ut genom fönstren.

Dörren är olåst och de kommer in i ett stort stökigt och mycket ostädat rum. Det står en soffgrupp i rummet förutom fritt kringströdda udda möbler. Filip hjälper Lilian fram till soffan där hon lägger sig ner och tvärt somnar om. Filip ser sig om i huset. Några utrymmen är förråd, mest för gammalt skräp. Huset är risigt och sunkigt inuti men ett av sovrummen visar sig vara städat. Filip går tillbaka till Lilian och försöker prata med henne. Hon reagerar inte varför han lyfter upp henne och bär in henne i sovrummet. Efter att ha lagt henne på sängen blir han stående osäker på hur han skall göra. Kan han lämna henne ensam? Kommer pundaren som bor i huset tillbaka? Hon har sin mobil och kan ringa efter hjälp att komma hem när hon vaknar.
Han undersöker rummet. Dörren går inåt och han kan spärra den från insidan. Fönstret vetter mot en brant och den vägen kan ingen komma in. Filip beslutar sig och går ut.

Efter tio minuter är han tillbaka och har två rep med sig som han lägger under fönstret. Filip har blivit törstig och ser sig om efter vatten. Vid kortsidan av rummet står en kyl under ett stängt skåp som kan vara ett pentry. Filip öppnar skåpsluckan och möts av odiskat porslin och kladdig diskbänk. I vasken ligger matrester. Han stänger luckan och öppnar kylen. En kväljande lukt slår mot honom. Kylen är sönder eller avstängd och det ligger livsmedel kvar i skåpet. På soffbordet står några läskedrycker och två öl. Han väljer en av ölflaskorna som han öppnar och halsar. Den andra ölflaskan stoppar han i fickan.
Huset luktar fränt, instängt och rökigt. Väggarna är smutsiga av stänk och gula av rök som inte vädrats ut. Filip har sett nog och återvänder till Lilian. Han tömmer ölflaskan och ställer från sig. Han ordnar för Lilian som han planerat och börjar med att dra fram byrån mot dörren. Pallar sedan upp några träbitar mellan möbeln och dörrhandtaget för att regla låset. Byrån är inte tyngre än att Lilian själv kan dra undan den när hon vill ut.
En plötslig rörelse från sängen drar till sig hans uppmärksamhet. Lilian har vänt sig i sängen. Filip kontrollerar att sängkläderna är rena och hjälper sedan Lilian av med kläderna. När han lyfter täcket för att lägga över henne blir han överraskad. Framför honom på sängen ligger en flicka som är mycket yngre än han föreställt sig tidigare ute i mörkret. Förbluffad sätter han sig på sängkanten med hennes kläder i knäet. Hon öppnar ögonen och han hinner se ett par ljusblå ögon innan ögonlocken på nytt sänks och hon sover vidare. Det kortklippta blonda håret har fastnat i pannan av svett. Kroppen är späd. Bysten liten och ännu inte färdigväxt. Hon har inga bröst, hon har små tuttar. Könet är naket. Den lilla hårväxt som finns är försvinnande ljus mot hennes bleka hud. Fan unge, du är ju inte ens lovlig! Var hon verkligen oskuld!
Han lägger undan kläderna och söker efter hennes plånbok. Han hittar den och söker igenom innehållet. Det ligger lite småsedlar, några papper och ett par foto i den. Lilian syns på en bild tillsammans med en jämnårig flicka. Väninnan är kanske året äldre, hon har större byst och rundare häck i alla fall. Även i ansiktet verkar väninnan mer mogen. Du har säkert redan kommit på vad den skall användas till tänker han och stoppar tillbaka fotot. Han hittar också ett ID-kort. Helvete, brister han ut.

Filip har suttit overksam en lång stund och tittat på flickan. Han känner av starkölen och har fått svårt att koncentrera sig. Men gjort är gjort och kan inte göras ogjort. Han reser sig och vänder ryggen till. Plockar upp repen han hämtat och öppnar fönstret. Lilian sover oroligt och snor runt i sängen. Hon är varm och kastar av sig täcket. Filip är klar att lämna henne men stannar upp vid anblicken av den nakna unga flickan. Minnet av deras nattliga umgänge och synen av hennes späda kropp lockar honom på ett nytt sätt.
Han lägger sig bredvid henne i sängen. Med smekningar får han henne att lägga sig på rygg med särade ben och att dra upp knäna. Trots att hon sover lägga hon upp sig för honom. Hon är torr och det hjälper inte att smeka hennes klitoris varför det blir besvärligt att komma in i henne. När utlösning är nära blir hans rörelser hårdare och snabbare. Lilian vaknar av att det gör ont och i stället för att delta stöter hon händerna i hans bröst och försöker skjuta bort honom.
- Nej, du får inte, sluta!
Lilian slingrar sig i panik under honom och försöker göra sig fri.
- Du får inte, du får inte.
Lilians skräckblandade skrik skär genom hans sinnen. Det blixtrar till bakom Varjs ögon. Allt blir bländande vitt som i en explosion. Alla konturer löses upp och smälter samman i det vita. Ett kallt ursinne flammar upp inom honom och utan tanke på sina handlingar eller följderna av dem slår han henne. Slaget träffar på sidan av trettonåringens ansiktet. Det är ett hårt slag med knuten näve som tvärt klipper av hennes skrik. Han fortsätter att knulla det skräckslagna barnet med aggressiv kraft och är likgiltig för om han gör henne illa. Den hjälplösa flickan gråter tyst under tiden han arbetat sig till sin orgasm.

Filip stiger upp och klär sig för andra gången den natten och sätter sig sedan på en stol bredvid sängen. Han dricker ur även den andra flaskan öl. Den smakar avslagen, som om kapsylen inte slutit tätt. Lilian gråter sig till sömns. Varj sitter kvar länge efter ölen tagit slut. Tankarna virvlar runt i hans huvud men han kan inte samla dem. Ord som våldtäkt, misshandel, polis, rättegång, fängelse, pedofil cirkulerar fram och åter inom honom. Han upplever ingen ångest, ingen rädsla, bara lugn och kyla. Dessutom en växande aggressivitet. Det lilla kåtlåret skall inte tjalla på honom. Han reser sig och går fram till sängen. Försiktigt för att inte väcka henne frigör han kudden. Ser för ett ögonblick på hennes söta ansikte som vanställts av ett stort blåmärke och igensvullet öga. Ansiktet försvinner under kudden.

Skriven av: Sune Olsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren