Publicerat
Kategori: Novell

En sida utav spegeln del 6 av 6

6. Ont uppsåt.

Melodi vaknade upp i sin säng av att någon kramades om henne kropp hårt. Hon försökte röra sig, men det var som om hon var helt förlamad. När hon försökte ropa på hjälp lämnade endast tysta viskningar hennes läppar. Rummet hon var i var alldeles mörkt som om hon var tillbaks i sin gamla värld. Ett stort ansikte trycktes upp mot henne och Melodi vart alldeles förskräckt. Det var den andra flickan från spegeln som krama om henne så hårt.
“God morgon,” sa flickan.
Melodi försökte återigen prata men det gick inte. Det enda hon kunde göra vara att röra ögonen och det var då hon såg. Hon var bara en docka.
Flickan log. “Jag är ledsen om jag lurat dig, men jag ville inte längre vara fången i en kropp jag ej kan röra”. sa hon och skrattade.
Hon hade blivit lurad av sin egen docka, när hon krossade spegeln förlorade hon kontakten med sin värld och hennes docka fick ta hennes plats istället för Melodi själv, det var hon hela tiden.
“Det är dags för middag,” sa flickan. “Man sover så länge när det är mörkt ute,” sa hon och skrattade igen.
Flickan tog Melodi i armen och gick ner och satte sig vid bordet. Hon låtsades mata dockan med de kokta grönsakerna och Melodi hade inget val än att ta det flickan erbjöd. Melodi kunde inget göra.
Katten strök sig mot den svarta flickans ben. Hon böjde sig ner för att klappa den och erbjöd den en bit av en morot som den åt glupskt.
Melodi kände hur mycket hon ångrat sig att hon låtit sig lurats så lätt, att hon lämnat sin riktiga värld bakom sig utan att ens tänka. Den ljusa världen var för bra för att vara sann, tänkte hon. Allt var bara en illusion.
Flickan lyfte upp Melodi i luften och kasta iväg henne. Melodi sväva genom luften och kunde känna en duns när hon slog i golvet. Katten under bordet sprang raskt fram under och attackerade dockan som om den vore ett byte. När alla ätit klart och katten lekt färdigt lämnade de alla matsalen. Där låg hon med ett öga utrivet och lämnad alldeles ensam i mörkret.

http://www.tobiasmyrbakk.se

Skriven av: Tobias Myrbakk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren