Publicerat
Kategori: Novell

En usel skräckfilm - del 2


Tracy blir ihjälstucken i skogen. Mördaren springer iväg.
Samtidigt irrar Jack omkring på gårdsplanen utanför motellet. Han upptäcker Petes söndertrasade kropp och när han vänder upp sin döde väns ansikte säger han:
”Shit. Vad pågår här egentligen?”
Jack hör hur någon rusar ut ur skogen, över gården och mot honom. Det är den mystiska gestalten, som jagade Tracy. Gestalten har nu en Långben-mask på sig.
”Vem är du?” skriker Jack Figuren svarar inte, utan höjer en yxa när han är några meter från Jack. Han skjuter på gestalten. Den faller till marken, men reser sig snart igen. Jack skjuter igen, men samma sak upprepar sig. Jack rusar in till Sarah.

Reklampaus.

Sarah vet, märkligt nog, precis vad som pågår. Hon har redan tänkt ut en plan för hur de ska ta kål på den mystiska figuren. Jack låser dörren och är alldeles panikslagen, medan Sarah (som inte, likt de andra ungdomarna, är halvnaken, utan fullt påklädd) är alldeles sansad och föreslår att de ser logiskt på saken. Varelsen börjar att hugga med yxan i dörren.
Hon bestämmer att Jack ska uppehålla varelsen, medan hon smiter ut genom fönstret, till baksidan av motellet. Precis när hon har klättrat ut, lyckas varelsen hugga sig igenom dörren börjar svinga yxan efter Jack. Han slänger böcker, lampor och möbler på varelsen, som inte tar det minsta skada. Jack, däremot, är svettig och blodig. När Sarah har kommit till framsidan av motellet, ser hon hur figuren jagar ut Jack på gården. Jack snubblar och slår huvudet i ett räcke så att han svimmar.

Ännu en reklampaus.

Först nu visar Sarah tecken på att hon är uppskakad. Hon skriker Jacks namn flera gånger och hennes röst vacklar. Hon rusar in på sitt rum igen och får syn på en gammal kroksabel (den har Jack missat totalt, fastän den hänger fullt synlig ovanför sängen. Den mystiska gestalten dyker upp igen, nu med en Pluto-mask på sig, och rusar mot Sarah. Hon sticker sabeln i axeln på gestalten, som vrålar till och faller till golvet. Sarah hittar Petes pistol, som han har tappat, vid dörren. Medan varelsen drar ut sabeln ur axeln, passar Sarah på att springa ut. Nu rusar varelsen mot Sarah med både yxan, kniven och sabeln i högsta hugg. Då skjuter Tracy varelsen i huvudet. Omedelbart faller den till marken. Sarah rusar fram till varelsen och sliter masken av honom. Det visar sig, inte helt överraskande, att det är motellägaren. Men han är inte riktigt död, för han slår plötsligt upp ögonen. Då riktar Sarah pistolen mot motellägaren och försöker skjuta honom igen, men det finns inga skott kvar. Motellägaren reser sig, men då tar Sarah yxan och hugger honom upprepade gånger i huvudet. Nu dör han och Sarah rusar fram till Jack, som har kvicknat till. Han ser på Sarah och viskar hennes namn.
Hon smeker Jack på kinden och säger:
”Det är över nu.”
Filmen slutar med att kameran höjer sig och glider längre och längre uppåt, bort från Sarah, som sitter vid Jack på gårdsplanen. Man ser den döde motellägaren och att Pete ligger kvar en bit bort.
Stråkmusik spelas och man kan se hur solen går upp i öster.

Skriven av: Mathias Nilsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren