Publicerat
Kategori: Novell

Ett rop på hjälp

Jag orkar inte längre. Orkar inte le mot den svarta värld som finns där ute. Besvikelse på besvikelse, gång på gång dras man ner i ett enda stort svart hål av... jaa vadå? Ingenting, det är det som är så skrämmande. Det är som om tomheten äter upp mig. Det blir ingenting kvar av mig längre, bara ett tomt skal som vandrar omkring i en grå och tråkig värld. Finns det över huvud taget någon som ser min insida? Ser det som finns innanför den fasad jag lever bakom, som ser den jag verkligen är. Jag vet inte ens om jag själv gör det längre, jag blir bara mer och mer förvirrad. Jag har ingenting kvar längre. Bara känslan av ensamhet. Det finns ingen jag kan prata med, inte ens mina närmaste vänner förstår längre. Dom förstår inte att jag inte orkar. Jag orkar inte vara den dom vill att jag ska vara. Jag äts upp från insidan, som om tusentals parasiter gnager sönder mig inifrån. Vad ska jag göra? Finns det någon därute som känner som jag? Finns det någon lika ensam? Eller är det bara jag i hela universum.

Skriven av: Emilia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren