Publicerat
Kategori: Novell

Ett sårande svek skär djupa sår

Jag sitter här och tänker tillbaka. Då mitt liv var så perfekt. Jag hade äntligen byggt upp allt det där jag drömt om: familj, vänner, pojkvän och husdjur och det bästa var att de alla älskade mig!
Men jag förstod inte då att det jag älskade högst kunde såra mig mest.
Detta är berättelsen om när hela min värld rasade ihop..
Det hela började för 1 år sedan. Då hade jag och Nicklas varit ihop i ca 6 månader,
vilket var ett ovanligt seriöst förhållande från min sida. Min bästa kompis (då), Caroline, gick och trånade efter en kille som heter David, kompis till Nicklas. Och
enligt Nicklas så gillade även David Caroline. Det var fredag och vi skulle alla på fest hos en kille i andra ring. (vi gick i 9:an då). När vi varit där en stund (jag och Nicklas) så märkte vi att Caroline och David satt och grovhånglade i en soffa. Jag kommer ihåg att jag skämtade något om att det gick som vi hade hoppats - och lite till. David drog upp Caroline ur soffan och började gå mot husets trappa. Jag och Caroline utbytte menande blickar och båda förstod vad han ville göra där uppe. David var känd som en 'player'. Nu när jag tänker tillbaka så kommer jag ihåg att Nicklas var ganska undvikande den kvällen. När jag lutade mig fram för att kyssa honom så sa han något, tex: titta där, vad gör dom eller? Och så fick han mig att titta på något annat. Jag vet inte om det är för att jag nu i efterhand gärna letar syndbockar, men jag tycker (eller inbillar mig) att han tittade ovanligt mycket på andra tjejer den kvällen. I alla fall så kände jag mig trött och gick hem vid 11-snåret med Sandra, en kompis. Nicklas sa att han bara skulle vänta på David och så skulle de gå hem sedan. På vägen hem pratade och skrattade jag och Sandra - som vanligt. Vi VAR verkligen 'tighta' kompisar.
Måndagen efter festen hade jag och Caroline inte talats vid någonting under helgen. Jag frågade om de hade ....... där uppe och hon log och svarade ja. Hon berättade att han var jättegullig och att hon var kär i honom. De hade träffats på lördagen och gått på bio och hon sade att han verkade vara den snällaste i hela världen. De blev ihop sen, David och Caroline. Det gick några veckor och sedan fick Caroline en inbillning om att hon var gravid. Hon kunde inte komma ihåg om hon och David hade skyddat sig den där fredagen, eftersom det nog hade blivit lite mycket att dricka då. Och nu hade hon gått över tiden. Hon berättade för David att hon trodde att hon var gravid och 2 dagar senare gjorde han slut. Vilket svin tänkte vi och Carolines känslor var mycket blandade. Jag övertalade henne att gå till ungdomsmottagningen och jag hängde med. Vilken tur att hon inte var med barn sen i alla fall! Det kom verkligen som en lättnad och Caroline skrattade för första gången på flera dagar! Jag
berättade allt för Nicklas och frågade, av ren undran, vad han skulle tycka om jag var med barn. Han sa att han skulle ställa upp såklart och jag kände mig stolt över att ha en sådan fin pojkvän.
En dag i skolan, några dagar senare, kom Mia, skolans skvallertjej, fram till mig och uppdaterade mig om senaste nytt. Men den dagen var det inte likadant som vanligt. Hon hade hört att Nicklas strulat med en annan tjej den där fredagen. Jag blev förbannad och gick fram till Nicklas och frågade honom om det var sant. Han sa 'a det är det' som om det inte vore något. Jag slog till honom och skrek jag hatar dig, det är slut! Sedan sprang jag ut ut skolan. Sprang och sprang, ville bara bort. Hur fan kunde han bara säga sanningen utan att ens känna den minsta ånger? Min mobil ringde och Caroline frågade vart jag var. Vi bestämde oss för att mötas någonstans och prata ut om det hela.
Det gick ett tag och jag var fortfarande singel. Jag var fruktansvärt arg på Nicklas och behandlade honom som luft. En dag kom David fram till mig och frågade varför jag var arg på Nicklas och jag svarade surt 'för att han är ett svin'. Dagen efter fick jag ett konstigt brev där det stod (med tidningsbokstäver) 'Lek inte med elden'. Vilket roligt skämt då, tänkte jag. Jag hatar omogna skämt som att skicka hemmagjorda hotbrev. Sedan fortsatte bara händelserna: på mitt skåp stod det hora, någon hade klippt sönder min tröja i gymnastiken, kastat ägg på fönstrena till mitt rum, ringt och hotat med döden. Jag var rädd. Jag fattade inte, eller såg helt enkelt inte sambandet mellan händelserna och när jag och Nicklas gjort slut. Min mamma polisanmälde trakasserierna och jag litade endast på Caroline. Hon var verkligen mitt stöd. Efter skolan, en måndag, kom Nicklas och David snabbt gående efter mig. Jag ökade takten men de hann ifatt mig. De tryckte upp mig mot en vägg och tog fram en kniv. 'Din jävla subba' sa Nicklas 'jag trodde att jag älskade dig' David höll darrande i kniven och lade den mot min hals. Jag var helt paralyserad. 'varför gör ni såhär mot mig?' frågade jag med darrande, hes röst. 'Sånna som muckar med oss får vad dom förtjänar' sa Nicklas. han nickade mot david och David tvekade om att skära i min hals. Han lyfte handen och drog ett snabbt streck på min kind istället. Sen sprang dom iväg. Där stod jag, blodig om kinden och alldeles blek, och undrade vad fan jag hade gjort. Händelsen polisanmäldes och Nicklas och David fick betala skadestånd. Men de hade kontakter som tydligen ville göra allt för att förstöra för mig. De misshandlade mig, brände mig med en ciggarett och slet sönder mina kläder. Jag var alldeles maktlös. Polisen var på min sida och tillslut fick de alla fängelse. Men eftersom de var så unga så var det ju inte några vidare långa straff. Det är bara en månad kvar nu tills den första av dem kommer ut. Mitt liv har förstörts totalt och jag litar nästan inte på någon. Caroline? Jo hon och jag är ÄNNU bättre kompisar nu än förut och snart så börjar vi gymnasiet och ska då flytta härifrån. Men det är bara vi och våra familjer som vet vart.
Det enda som jag lärt mig av allt detta är att ett sårande svek skär djupa sår vars ärr aldrig läker. Jag vet fortfarande inte vad jag gjort för fel i det hela!

.......................................................................................................................S.L.U.T.!.!.!.!............................................................................................................................

PS. Mejla gärna å skriv varu tycker!

Skriven av: *secret*

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren