Publicerat
Kategori: Novell

Eva

Eva

Hon dröjde sig fundersamt kvar vid köksbordet sedan hon läst brevet. Om allt funger-
ade så skulle han vara framme i Bremerhafen nu på fredag. Lossningen där brukade ta två dygn. Då kunde han alltså dyka upp här nästa måndag. Om en vecka! Hon suckade, att jag inte är starkare tänkte hon. Jag hade ju bestämt mig en gång för alla, och hastigt snuddade hennes tankar förbi den stora besvikelsen, besvikelsen som också var orsak till att hon fortfarande var ogift, att hon nästan gett upp.

Han kanske inte ringer, funderade hon vidare och tänkte på anledningen till sitt andra bryderi. Natten i lördags, tillsammans med den nästan okände sjömannen hade satt hennes känslor ordentligt i svallning. ' Jag är ju som en nyförälskad tonårstjej ' sa hon till sig själv. Jag som bestämde mig för att vara stark och oberoende och aldrig mer låta någon man, ta kommandet över mig och mina känslor.
Någon dragning till det egna könet hade hon aldrig känt även om hon en gång blivit rejält förförd av en mycket förslagen medsyster.

Den välkända kvinnliga avdelningschefen hade ringt och bjudit ut henne. Efter en härlig supe pe en av stadens eleganta restauranger hade den raffiga kvinnan erbjud-
et henne en välbetald anställning på det stora företaget. Hon hade till en början blivit både överraskad och glad, känt en slags stolthet över erbjudandet. Det hade naturligtvis blivit en hel del drinkar under kvällen och den sexiga avdelningschefen hade så småningom styrt in den tidigare lättsamma konversationen på det mera person-
liga planet. I och för sig, inte så konstigt hade hon tänkt, det handlade ju om en eventuell anställning, och hållit god min.

När de kommit fram till kaffet, föreslog kvinnan att de skulle åka hem till henne för en sängfösare. I taxin hade de som av en slump kommit till att sitta väldigt nära varandra. Det hade känts fånigt att flytta på sig, så hon höll god min och satt kvar,tätt intill den andra kvinnan. Men misstankarna om vad som var på gång hade nu vaknat ordentligt, och hon hade börjat ana vad det hela handlade om.

Den kvinnliga avdelningschefen pratade forcerat under hela taxiresan och det verkade som om hon blivit nervös. Efter en stund stannde bilen. De var framme. De båda kvinnorna steg ur och betalade den unge taxikillen, och han och bilen försvann hastig i mörkret. En lång, stensatt gångväg ledde upp till en stor,förnäm trävilla.

När de kommit in i det rymliga huset visade avdelningschefen henne direkt in i var-
dagsrummet. Det var ett stort, ytterst elegant och dyrbart möblerat rum. I det stora rummets ena hörn stod en underbart vacker, svartglänsande flygel, och på väggarna runt om i rummet, hängde i vackra ramar, både moderna, och mera klassiska oljemål-
ningar. Mitt i rummet stod det ett stort ovalt bord och svarta bekväma skinnsoffor var utplacerade runt om det utsökta,intarsia-arbetade bordet.

Avdelningschefen bjöd henne att slå sig ner i en av sofforna. Osäker och omtumlad men samtidigt påverkad på ett underligt spännande sätt, sjönk hon ner framför det vackra bordet. Den sexutstrålande kvinnan försvann en minut och när hon kom tillbaka hade hon en bricka med flaskor och glas med sig. Hon log när hon ställde ner brickan på bordet sedan gick hon fram till den eleganta grammofonmöbeln och valde bland skivorna.

Den sensuella musiken som tycktes komma från alla delar av det stora rummet, förhöj-
de ytterligare känslan av intimitet och lusta. När den raffiga avdelningschefen återkom till bordet slog hon sig oblygt ner tätt, tätt intill sin gäst. Hennes korta, snäva kjol gled upp över de välformade låren och hon log ett simmigt, sömnigt leende och dolde nu inte längre sin lusta, och sina avsikter.

Heta, tills nu okända känslor for fram och tillbaka i henne. Rädslan för detta nya, oprövade, blandades med den nyfikna lustan och plötsligt kände hon, att hon inte skulle kunna stå emot.

Det dallrade och vibrerade av känslor mellan de båda kvinnorna, och plötsligt dansa-
de de, med upptända, trånande kroppar tätt intill varandra.Mot sin vilja kände hon hur hennes eget underliv besvarade de andra kvinnans tryckningar. Viljelöst lät hon sig kyssas och när hon såg in i den kåta värdinnans hungriga ögon försvann all vett och sans i henne. Plötsligt låg hon raklång på soffan med låren brett isär och med den andra kvinnan ovanpå sig. Kvidande av kättja och med utbredda, skrevande lår låg hon där på den mjuka skinndoftande soffan, och blundande och stönade lät hon sig oförmögen till annat, förföras.

För det mesta hade hon förträngt upplevelsen. En tillfällighet, något som händer. En förtrolig grej mellan två vuxna, moderna människor. Ungefär så hade hon sagt till sig själv. Men faktum var, att långt efteråt hade hon mått ganska dåligt. Frågat sig själv om hon var bisexuell, lesbisk? Var hon en flata? Nej, sannerligen inte. Nu, när det var några år sedan det hänt och när kroppen pickat på sitt var det alltid till det motsatta könet som hon vänt sig. Den kvinnliga raffiga avdelningschefen träffade hon ute på stan då och då. Då stannade de och hälsade på varandra och låtsades som om ingenting hänt. Något arbete på det stora företaget blev det naturligtvis inte. Och, det var ju lika bra det...














Skriven av: Boris Söderberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren