Publicerat
Kategori: Novell

Flickan i korridoren

Det var en helt vanlig dag då en liten flicka gick helt ensam i skolans korridor. Hon var helt ensam eftersom skolan inte hade öppnat ännu. Det var en onsdag klockan: 04.30 på natten då flickan gick i skolans koridorr. Men så helt plötsligt så hörde hon ett ljud. Det kom från 3rd vårningen. Hon gick mot trapporna och gick upp till 3rd våningen. Men så såg hon att en av dörrarna till klassrummet 2b stod öppen. Hon gick ditt. Tittade in i klassrummet och såg att gardinen längst ner mot fönstret fladdrade på grund av vinden. Hon förstod att fönstret var öppet så hon gick ditt och stängde det och funderade på varför det var öppet. Men så hörde hon något som small. Hon blev rädd, började skrika och sprang och gömde sig under lärarens kateder i klassrumet. Hon kunde höra fotsteg som kom ute från koridoren. Ljudet blev tydligare och tydligare men hon vågade inte gå upp och se efter vem det är. Fotstegen kom närmare och närmare men fast än hon ville se vem det är så kunde hon inte för hon hade inte modet till det. Desto tydligare ljudet blev desto nyfiknare blev hon. Så till sist bestämde hon sig för att ta ett djupt andetag och lugna sig och gå upp från katedern hon hade gömt sig under. Hon kollade runt i klassrummet men upptäckte att ljudet inte kom från rummet utan utanför klassrummet. Hon frågade sig själv om hon skulle gå ut ur klassrummet och se vem det är. Men hon vågade egentligen inte men gjorde det ändå. Hon började långsamt gå ut ur klassrummet och gick upp för trappan till tredje våningen där klass 3c-4d klassrum är. När hon kom upp till tredje våningen såg hon att dörrarna till klassrummen 3-4 stod öppna. Hennes ben började skaka och hon kände rädslan komma tillbaka. Hon bestämde sig för att gå in i klassrum 3c. När hon kom in i klassrummet hörde hon dörren smällas igen. Hon sprang mot dörren och försökte öppna men det gick inte. Hon kom då på att hon hade blivit inlåst i klassrummet och kunde inte komma ut. Hon blev rädd och önskade att hon bara hade stannat hemma istället. Hon kollade ner mot fönstret och upptäckte att fönstret längst ner var öppet. Hon gick långsamt ner och stängde fönstret. Just du kände hon någon som höll om henne bakifrån. Hon vågade inte titta och stod stilla istället. Hon funderade på vem det kunde vara. Hon började bli nyfiken så hon försökte vända sig om men då hörde hon en röst som viskade i hennes öra som sa – sssccchhh stå still en stund till bara sen släpper jag så var en snäll flicka och gör inte ett ljud, så bara stå still så här i 5 minuter till det är allt jag behöver?
Hon gjorde som rösten sa och stod still utan ett ljud i 5 minuter. Efter 5 minuter så släppte personen henne. Hon vände sig om och tappade andan i 5 sekunder när hon såg vem det var. Hon kunde inte tro sina ögon. Till henne förvåning av all personer så var det hennes kille som stod bakom henne. Hon frågade honom vad han gör där? han svarade att han hade följt efter henne men att sen han hörde ljudet på andra våningen så sprang han upp ditt till det klassrummet dem var i nu. Och hur glad han blev när han såg henne framför sig och var lättad att hon var oskadd. Hon blev glad av att höra vad han sa. Men just då kunde dem höra ljudet igen. De sprang tillsammans och gömde sig under lärarens kateder. När de tittade upp mot dörren så såg de helt plötsligt en skugga som var på väg mot dörren längst bak i klassrummet de blev rädda och höll om varandra. Dom ville bara springa där ifrån skrikandes men kunde inte eftersom att dem var för rädda för det just förtillfället. Men så hörde de någon säga ppppsssssstt helt plötsligt. Men dem var för rädda för att se efter vem det var. De var så rädda att de inte kunde tänka på något annat än att de vill springa hem just då. Helt plötsligt så kunde de höra någon som bankade på dörren och ryckte i handtaget. De blev mer skrämda och trodde att dem skulle dö där. Men så hörde de någon som tog sönder handtaget på dörren. Det började bli ljust. Men så såg de en kille som kom in genom dörren. Dom kände igen killen, det var hennes killes barndoms kompis som han känt sen dagis. Han sprang till kompisen och gav honom en kram, frågade om han var okey och vad han gjorde där. Kompisens svar var att han var okey och att han hade följt efter honom efter skolan eftersom att han såg att kompisen följde efter tjejen. Så det var därför han var i skolan just då. De blev glada när dem hörde det. Men så hörde de ljudet igen de blev alla 3 rädda och sprang och gömde sig under katedern och hoppades på att någon skulle komma när som helst och rädda dom från det där otäcka ljudet så att de kunde gå hem och glöma bort vad som har hänt och aldrig nämna det igen. Men de visste att ingen skulle komma och rädda dom för att ingen i skolan lade märke till dom så på grund av det började dem att umgås med varandra. Istället för att vara ensam och vara som om de inte var där så blev de kompisar istället. Så allt de kunde tänka på var att eftersom igen lade märke till dem så kommer igen att komma för det är ingen som vet om att dem är här inlåsta utan att kunna gå därifrån så de gav upp för de tog det som förfalska förhoppningar och gav upp fullständigt för de var onödigt att ha förhoppningarna uppe när de redan visste svaret. Ljudet slutade inte utan blev bara värre och värre för varje minut. De var så pass livrädda att de hade lust att börja springa ut ur klassrummet men hade inte modet till det. Men så kom killen på att de kunde knytta gardinerna i fönstret till ett rep och klättra ner från fönstret. De hjälptes åt för dem tyckte det var värt ett försök. De knöt fast repet hårt så att det inte lossnar så att de inte trillar ner. Först gick kompisen och klättrade ner. När repet var slut var han nere på första våningen men precis när han tittade på fönstret så såg han något. Han blev så pass rädd och skockad att han svimmade och föll på gräset. Killen och tjej blev oroliga när de såg det så dem klättrade ner men såg samma sak som kompisen så killen svimmade medan tjejen fick en panik attack eftersom hon inte klarar av sånt där eftersom det är inte bra för hennes hälsa utan i värsta fall kan hon dö av en skock på grund av att hon har hjärtproblem. Killarna visste om det så därför bestämde de sig för att skydda henne vad som än händer hade dem kommit överens om den dagen de blev kompis så de ville hålla sitt löfte men kunde inte det just då. De var ledsen att de inte kunde göra något för henne trodde dem. Hon blev så pass skockad att hon fick en panik attack men just då så vaknade killen och kysste henne så att hon skulle lugna sig och andas lugnare för det var inte bra för hennes hjärta och han hade ingen lust att låta henne dö utan honom. Som henne kompis och pojkvän så räddade han henne från att svimma. Så fort hon äntligen hade lugnat sig så kunde dom höra ljudet igen så dom reste sig upp och började springa.

Skriven av: jennifer henriksson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren