Publicerat
Kategori: Novell

Flickan som försvann kap 1

Det var en gång en tidig höstkväll och det var måndag. Och just då levde den en vacker flicka som var ungefär 14 år och Hon var vildpojkarnas favorit. Flickan som hette Mimmi Blondin var med i skolans innegäng och var väldigt ädel av sig. En dag gick hon ut till sin väninna Kristin som kallades Rosenpigg. För hon älskade rosor själv. Dem hade varit vänner i ca 3 månader snart och träffades varje dag. Solen sken och vädret var vackert när Mimmi just hörde ett skrik. Skriket tycktes skrika Hjälp, hjälp Mimmi sprang åt skrikets rikting Vid hörnet av ett hus fick hon syn på en Flicka ligga medvetslös på golvet. Mimmi sprang till flickan och just när hon var framme var flickan borta. Mystiskt tänkte Mimmi. Mimmi fick syn på spår av blod. Blodspåret ledde till ett stort hus med rosor och en svart port som man tvungen att ha en nyckel till. Just då kom en kille som var så söt förbi och stannade vid Mimmis sida. Har du sett en flicka med ljut hår och blåa glasögon frågade killen. Mimmi nickade och berättade att hon hade sett en flicka men som hade försvunnit när hon var framme. Vad sa du? Menar du allvar. Såg du vart flickan försvann någonstans. Den frågan svarade Mimmi inte på.

Skriven av: flowerpower91

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren