Publicerat
Kategori: Novell

Förbjuden kärlek del 6

Den natten funderade han en hel del. Kanske det var dags att hyra in en barnskötare åt Bella. Han hade pengar så det var inget problem. Det var nästan det sjukaste ändå tänkte han. Att han faktiskt tjänade pengar på det han gjorde. Och det var inga små summor. Allting sköttes privat. Någon kontaktade hans far och beställde en tjänst. Det kunde vara allt från utpressning till mord. Linus fick information om personen och genomförde önskemålet sen delade de 30/70. Han var eftertraktad i branschen för han lämnade aldrig några spår efter sig, det var inte som med hans bror som var klumpig och glömsk. Det ända William dög åt var att läxa upp honom. Han var en rövslickare och en ögontjänare. Han var allt Linus inte var. Han tänkte inte låtsas som att han gillade vad han höll på med. I början hade det varit spännande och han hade gillat uppmärksamheten han fick av sin far, men ju mer tiden gick ju jobbigare tyckte han det blev. Han ville inte längre, han hade utvecklat ett samvete. Han funderade ofta på att sticka. Bara ta Bella och åka iväg. Men det skulle aldrig gå, hans far hade kontakter överallt och det hade slutat med en katastrof. Han hade bevittnat det många gånger. När en anställd inte ville mer, han rymde men det slutade alltid på samma sätt. Död. Så nej, han var tvungen att stå ut, för Bellas skull.
Eftersom han varit så envis den sista tiden och ställt till med bråk varenda gång han fick ett uppdrag hade hans far ökat pressen på honom. Gett honom fler och fler uppdrag och det resulterade i att han var borta många nätter. Han gillade inte att lämna Bella ensam i huset med dem. Så imorgon skulle han skaffa en barnsköterska som kunde ta hand om henne.

Helt plötsligt var det dags att gå upp. En ny skoldag väntade och han hade aldrig varit så ivrig att komma till skolan. Han visste varför, men han tänkte inte erkänna det för sig själv. Han lämnade Bella på fritis och fortsatte mot skolan. Väl inne i skolan möttes han av sina vänner som alltid. De hade släppt hela Casey hysterin och skönt var det för han ville undvika att tänka på henne och bästa sättet att göra det, var att inte prata om henne. Han mötte däremot henne i korridoren några gånger under förmiddagen och hon blängde på honom.
Var hon fortfarande sur? Det kunde inte stämma. Vad hade han gjort henne egentligen? Han ville veta, han ville ändra hennes uppfattning, ville göra något åt det. Men han skulle stå emot. Han fick inte släppa på spärrarna. Men det var inte så lätt. Det blev dags för lunch och Linus klass blev släppta lite tidigare. Hanbestämde sig för att gå ut och röka för att vänta på de andra. Han slängde in böckerna i sitt skåp och skulle precis börja gå ut när han såg henne. Hon stod själv vid sitt skåp. Korridoren var helt tom och han var ändå tvungen att gå förbi henne för att komma ut. Han hade bestämt sig, han skulle prata med henne. Han gick med bestämda steg mot henne medans tredje världskriget pågick i hans huvud. Vad höll han på med? Han fick inte göra det men han kunde inte motstå. De var ensamma, han skulle aldrig få en till chans. Han stannade vid skåpet bredvid hennes och hon tittade upp.


CASEY

Hon stod vid sitt skåp och försökte fördriva tiden tills hennes vänner slutade. Hon tänkte tillbaka på dagen och det ända hon kunde tänka på var Linus. Efter händelsen igår så hade hon gått till sin mammas jobb. Hon tänkte INTE gå i skolan med skitiga kläder men den främsta anledningen var att hon inte orkade med allt skvaller. Hon var inte van vid att få så mycket uppmärksamhet och hon hatade det. Det värsta var att hon visste att Linus älskade den. Det gjorde honom bara värre. Hon hade mött honom i korridoren ett par gånger under förmiddagen och han hade tittat på henne varje gång. Vilket hon visste för hon hade naturligtvis tittat på honom också. Hon hade inte kunnat låta bli. Hon intalade sig själv på morgonen att hon skulle ignorera honom. Men det var lättare sagt än gjort. Han hade en konstig inverkan på hennes hjärna. Hon kunde inte sluta tänka på honom. Ju mer hon tänkte på honom, ju argare blev hon och desto mer hatade hon honom för att han fick henne att tänka på honom. Hon blev inte klok på det med så var det i alla fall.

Hon bestämde sig för att fixa om i sitt skåp undertiden hon väntade. Hon hade hållit på ett tag när hon märkte att någon gick i korridoren. Hon tänkte inte mer på det tills hon märkte att personen stannade till vid hennes skåp. Hon vände upp blicken och trodde inte sina ögon. Vad gjorde han där?
Men hon kunde inte slita blicken från honom. Var det bara hon, eller blev han snyggare för var gång hon såg honom? Han log mot henne. Hon uppfattade det som ett överlägset leende. Ett leende som betyder att han tror att han har henne där han vill. Men icke sa nicke. De fick gärna kalla henne paranoid men han skulle aldrig få henne. Hon hade hört hur han var mot tjejer. En ny varje kväll och hon tänkte INTE bli en i mängden.

”Hej, jag ville bara tacka dig igen för att du följde Bella hem. Jag lyckades inte så bra senast” sa han och log. Vad hade hänt? Han lät mycket självsäkrare nu än vad han brukade göra. Men vilket leende han hade! Hon behövde koncentrera sig på att inte vara artig mot honom för det förtjänade han inte, men hans leende! Men enda han gjorde nu var att spela ett spel och hon tänkte inte ge upp.
”Någon ska väl ta hand om henne” sa hon bryskt och tittade djupt in i hans ögon. Hon gillade hur det lät och hon kunde se hur han tog åt sig.
”Så du menar att jag inte kan ta hand om min syster?” Han lät lite argare, men det var bra. Ju argare desto bättre. Då försvann i alla fall det fina leendet. Mycket lättare att koncentrera sig nu.
”Om du tycker att man tar hand om sin syster om man glömmer bort henne, så ja!”
Han tog ett steg närmare henne och hon backade in i skåpet.
”Du kanske inte ska yttra dig om sådant du inte vet!” sa han mellan sammanbitna tänder.
”Så du tror inte att jag har träffat killar som dig innan?” hon försökte få honom att backa utan att lyckas. Istället ställde han sig närmare henne och satte sina armar på varsin sida om henne. Nu var hon fast. Han såg väldigt arg ut och hon borde ha varit en gnutta rädd i alla fall, men det ända hon ville var att han skulle komma närmare.
”Killar som mig?” sa han frågande och stirrade argt på henne.
”Ja? självupptagen, bortskämd, ansvarslös, totalt sexfixerad barnrumpa med sort behov av uppmärksamhet.” där fick hon till det.

Han stod och tittade på henne en bra stund. Det kändes som en halv evighet. I hans ögon såg hon hat. Men det var precis det hon ville. Det var betydligt lättare att hata honom om han hatade henne. Förresten, det var inget fel med det som hon hade sagt. Det stämde ju antagligen?
Nu var han bara ett par centimeter ifrån henne och han viskade mellan sina tänder.
”Prata inte som om du tror att du vet vem jag är! Aldrig igen!” hon trodde inte att han kunde komma närmare utan att röra vid hennes läppar, men på nått sätt lyckades han. Det var blandade känslor. Hat och begär. Hon ville att han skulle minska avståndet ännu mer. Hon kände att hon var ute på djupt vatten. Någonting hände med hans ögon. De utstrålade inte hat längre utan de såg sorgsna ut.
”Du vet absolut ingenting om mitt liv så sluta bete dig som en jävla besserwisser…” han blev plötsligt tyst och tittade bort från henne. Bort längst korridoren.
”Fan, helvetes jävla skit!”
Hon lyfte med blicken och såg att de hade en publik. Ingen liten heller. Hon suckade. Fan fan fan. Vad skulle nu alla tro? De hade knappast hört dem utan de hade bara sett dem stå väldigt nära varandra. Det måste ha sett kärleksfullt ut, men skenet kan bedra. Hur skulle hon nu kunna förklara detta för sina kompisar. Hon önskar att han hade skrikit åt henne så att alla hade hört att de bråkade istället. Han tog ner sina armar, tittade på henne en sista gång och gick ut. Det fanns så många känslor på samma gång i den blicken. Nu mådde hon inte alls lika bra längre. Hon kände sig skyldig. Hon tittade bort mot havet av människor som nu hade börjat prata. Allt man hörde var ett sorl av röster. Vissa skrek, andra viskade. Nu orkade hon inte mer. Hon slog igen sitt skåp och gick ut.


Säg gärna till om ni vill att jag ska lägga upp fler! :)

Skriven av: kastrikum

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren