Publicerat
Kategori: Drama noveller

Forever_Alone

You are now chatting with a random stranger. Say hi!
You both speak the same language. (Select "English" from the menu in the corner to disable.)

Det var så allting startade. Precis som alla andra jag pratat med på Omegle så var det lite stelt i början. Men efter 20 minuters skrivande med varandra så insåg vi att vi var väldigt lika. Vi fick väldigt bra kontakt med varandra, Vi skrev säkert två timmar med varandra första dagen vi möttes. Vi båda hade samma intressen, cs och att sitta vid datorn. Vi blev goda vänner den kvällen och jag tänkte inte mer på det mer en att jag hade en ny kompis att spela cs med.

Vi pratade lite under veckan och så, men ingenting hände riktigt förens helgen. Då vi båda var ensamma hemma hela helgen så satt vi och skrev och spelade med varandra, då lärde jag även känna Nelly lite bättre.
Nelly var en 17 årig tjej som hade det svårt. Hon hade underkänt i alla ämnen i skolan så hon satt hemma hela dagarna och skolkade och spelade cs. Hon hade inga vänner och inte ens Facebook för att hon hade tagit bort den för att hon blev mobbad. Allt man kunde kontakta henne på var via Steam och Skype.
Nelly hade varken telefon eller ett headset, så jag kunde aldrig få prata med henne, bara skriva. Den enda telefonen hela familjen hade var hennes pappas telefon, och han ville inte låna ut den.

Nelly bodde med sin mamma och pappa och brorsan Fredrik i en liten by vid namn Moholm. Eftersom deras familj bara hade en dator så hade Fredrik datorn ibland så jag lärde även lära känna honom och blev med han med.
Det var en väldigt svår situation deras familj var i, hennes mamma jobbade inte för att hon hade en psykisk skada, och hennes pappa jobbade i en lokal Konsumbutik. Det var det som gjorde att de inte hade så mycket pengar.

Hela natten och natten därefter satt jag och pratade med Nelly till runt åtta på morgonen, vi förstod varandra så bra så vi ville bara fortsätta prata. Jag pratade i skype och hon skrev tillbaka så att vi förde en konversation. Den andra natten skickade hon även en bild på sig själv. Hon hade de vackraste ögonen jag nånsin sett. Hon hade dom största och finaste blåa ögonen och långt svart hår. Jag tror jag blev kär i henne då.
Jag insåg även den kvällen att jag var tvungen att göra något drastiskt. När detta hände hade jag en flickvän sedan nästan två år tillbaka, men vi hade glidit ifrån varandra väldigt mycket på senaste så jag hade länge funderat på att göra slut. Det var helt enkelt inget kvar i det förhållandet, och båda jag och Moa kämpade för att hålla kvar gnistan.
Men när jag skrev med Nelly så insåg jag hur längesen det var jag var kär på riktigt. Jag kände känslor som jag aldrig hade gjort med Moa på lång tid. Då insåg jag att det var dags att göra slut.
På måndagen så åkte jag till tyskland i fyra dagar. När jag var därnere så fortsatte jag prata med Nelly och känslorna växte sig starkare. När jag var därnere så pratade jag även med min bästa kompis Viktor om hur jag skulle göra med Moa. Jag bestämde mig för att göra det på Torsdagen då vi kom hem.

På hemresan av polenresan när vi kom hem till sverige med bussen någon gång fyra på Torsdagsmorgonen så såg jag att Nelly var online på Steam så jag skrev till henne.
Det var Fredrik som svarade, han var tvungen och sitta och vänta på Nelly då hon ofta var ute och drack på vardagar, så han berättade om hennes alkoholproblem och att han verkligen ville att det skulle sluta. Vi satt och pratade om Nelly i nästan en timma innan hon kom hem och han var tvungen att ta hand om henne så vi skrev inte mer den morgonen.

På torsdagen så skrev jag till henne när hon vaknade och loggade in. Hon sa att hon inte gjort något speciellt natten innan. När jag sa att jag hade skrivit med fredrik blev hon sur och sa att hon skämdes över sina alkoholproblem och att hon ville mer än gärna sluta.
Senare på dagen efter skolan så åkte jag in till stan med Moa och gjorde slut. Vi satt på café Crossiant i Nordstan när jag berättade att jag ville att vi skulle göra slut. Hon började gråta och blev förtvivlad när jag sa att jag ville göra slut, sen mumlade hon lite och jag lyckades höra att hon med hade funderat på det men att hon fortfarande tyckte att vårat förhållande fortfarande var värt att kämpa för. Sen gick hon iväg.

Då skrev jag till Nelly samtidigt som jag begav mig mot tåget hem mot Lindome. Hon visste inte riktigt vad hon skulle skriva då hon tyckte att jag gjorde slut med Moa för att vara med henne.
Jag gjorde inte slut med Moa för att få vara med henne, anledningen till att jag gjorde slut med Moa var att när jag började skriva till Nelly så insåg jag att jag inte var kär i Moa längre. Det förklarade jag för Nelly och hon blev på bättre humör. Vi beslutade med om att hon skulle fråga sina föräldrar om mer pengar och att hon skulle komma till mig på fredagen med tåget som kom 17:05 till Göteborg station.

Nelly var offline hela fredagen. Jag kunde inte fråga henne om hon skulle komma eller inte så jag var tvungen att åka in till Göteborg för att möta henne, även om hon inte skulle komma.
Tåget rullade in på stationen och jag kollade på alla personer som klev av tåget. Nelly var inte där. Jag gick längs med hela tåget och kollade så alla hade klivit av, det kunde ju hända att Nelly inte kom av för att hon hade med sin stora dator.
Men Nelly kom aldrig. Ledsen åkte jag hem till mina kompisar på lanet som väntade på mig.
Hela kvällen så satt jag och oroade mig över Nelly. Jag tänkte att hon inte hade sett mig och att hon var fast i Göteborg och mina kompisar skämtade om det så tiden gick jättelångsamt fram och oron växte för varje sekund.
Tillslut loggade hon in. Hon berättade att hon inte vågat fråga om pengar och så bad hon om ursäkt och sen loggade hon ut för hon orkade inte skriva mer.

Lördagen skrev vi inte så mycket och inte söndagen heller, Nelly mådde dåligt så jag skrev bara lite till Fredrik och undrade bara hur det var med Nelly.

På måndagen därefter fick jag tag i Nelly. Vi pratade lite sen gick hon utan anledning offline i 20 minuter. 20 minuter senare skrev Fredrik till mig och frågade om vi hade bråkat, han skrev att jag var blockad från kontot, och att Nelly hade blockat mig. Jag blev ledsen och undrade ifall jag kunde få prata med Nelly, men Fredrik sa att hon låg i sin säng och grät. Efter en timma fick jag äntligen prata med henne.
Hon ville att vi skulle sluta prata. Hon tyckte inte att vi passade bra ihop, hon tyckte att jag förtjänade bättre än henne. Jag blev helt förtvivlad. Detta hände mitt under en lektion, jag satt nästan tårögd samtigt som läraren ville att vi skulle diskureta massa saker som hänt i en bokjävel som jag inte läst mycket på. Men allt jag kunde fokusera på var Nelly. Jag satt och skrev med henne och tårarna rann längs kinden samtidigt som jag försökte att undvika att få ordet av läraren. Flera gånger så bad hon mig att fälla ner locket och vara mer aktiv, men jag kunde inte lämna datorn, jag visste att jag skulle behöva göra något drastiskt för att förhindra att Nelly och jag skulle bryta kontakten.

Men jag hann inte. Nelly blockerade mig för evigt på Steam. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag låtsades sova på bordet i skolan men egentligen så grät jag över att jag visste att jag aldrig skulle kunna kontakta henne igen. Jag ville bara springa ut ur klassrummet när jag insåg att hon inte hade tagit bort mig från Skype än. Jag skrev till henne och sa att jag verkligen var kär i henne och då skrev hon tillbaka att jag bara skulle bli besviken och att hon var jätteledsen men att hon aldrig skulle glömma mig och att hon verkligen tyckte om mig. Jag skrev till henne att jag inte ville att hon skulle ta bort mig men jag kunde inte göra något. Jag visste att jag var tvungen att ge allt.

“Du är det bästa som någonsin hänt mig, men detta funkar inte”

Det var det sista jag skrev innan hon gick offline för gott.
Jag visste inte vad jag skulle göra. Det enda jag visste om henne var att hon bodde i ett lägenhetsområde i centrala Moholm, ett område som inte var så stort.
När jag sökte på hennes namn hittade jag inget. Jag hittade ingen Nelly Alexandersson i hela sverige. Men det jag hittade var två personer som hette Alexandersson i Moholm. Jag tyckte att det var lite underligt att namnet Nelly inte fanns med någonstans men eftersom jag hade hittat efternamnet så antog jag det var där hennes familj bodde.

Då beslutade jag mig för att åka dit. Klockan var ett på dagen när detta hände. 15:05 skulle nästa tåg emot Skövde gå. Jag kollade upp hur jag skulle ta mig dit, klockan sex skulle jag vara på plats i Moholm centrum, sen var det en mil att gå innan jag kom till huset jag hittat på Eniro.

Vägen hem var dock jobbigare. 22:15 skulle det gå en buss till Skövde. Sen skulle jag ta tåget som gick sex timmar senare mot Göteborg, klockan fem på morgonen. Men eftersom jag var fast besluten att få träffa Nelly tänkte jag att det var värt väntan på Skövde station.

Mina kompisar tyckte det både var dumt och idiotiskt av mig att åka till Moholm men jag ville verkligen dit. Jag kunde inte ge upp nu, detta var det enda sättet jag kunde få fortsätta hålla kontakten med Nelly.

Jag klev ombord på tåget. efter totalt tre timmars resetid så var jag framme i Moholm. Jag såg lägenhetsområdet och jag kände igen stället som hon hade beskrivit det. Men kartan jag hade visade att jag skulle gå en bit så jag började gå. Det var en vacker solnedgång, röd himmel och låten Plasticdudes av Rymdreglage var i mina hörlurar när jag gick längs vägen. Jag kände mig lycklig över att äntligen få träffa Nelly. Jag kände att detta skulle bli en av de bästa kvällarna i mitt liv när jag skulle få överaska henne.

Efter totalt 40 minuters promenad var jag framme vid huset. Det var en liten gård, inte som hon hade beskrivit det. Jag knackade på och dörren öppnades av en dam i 60 års åldern. När jag frågade om Nelly Alexandersson var hemma så kollade dom förvirrat på mig. Jag förklarade då lite vem jag var och dom berättade att dom inte hade några barn. jag frågade om det fanns en annan familj som hette Alexandersson i Moholm men det fanns det inte. Jag bad om skjuts till stan och hennes man skjutsade in mig till centrala Moholm.

Nu började hoppet rinna ut. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag började knacka dörr. Jag gick runt i tre timmar och frågade varenda lägenhet i hela området ifall dom kände till familjen Alexandersson men ingen gjorde det. Totalt kanske jag knackade på runt 150 dörrar för att fråga.
När jag hade frågat varenda lägenhet beslutade jag mig för att göra det sista hoppet.
Jag ringde Polisen. Jag förklarade min situation och dom sa att det inte fanns en enda person i hela Sverige som heter Nelly Alexandersson. Jag frågade hur det gäller med skyddad identitet men dom sa att det troligtvis inte var en som levde under skyddad identitet, och att personen troligtvis inte fanns på riktigt.

Nelly fanns inte på riktigt. Dagen efter jag hade kommit hem ifrån Moholm så kollade jag upp Steam profilen igen. Då hade namnet och bilden på Steam bytts ut, och profilen var privat. Då beslutade jag mig för att hänga ut profilen. Jag skrev en kort berättelse om vad som hade hänt och bad folk att Reporta profilen. Jag ångrar att jag gjorde det. Jag fick så mycket hat att jag var tvungen att ta bort inlägget. Folk hånade mig och frågade ifall jag hade sålt mig och tyckte att jag var en sorglig jävel så jag tog bort inlägget efter bara 10 minuter.

En halvtimme såg jag att Profilen hade lagt till mig som vän igen under namnet Randomize. Jag skrev till kontot och det var en kille som hette Randomize som satt på andra sidan skärmen. han sa att hans konto vart hackat men jag trodde honom inte. Han sa att det var synd med det som hade hänt med Nelly men han ville ändå vara vän med mig.

Jag märkte att det var han som hade suttit på andra sidan skärmen hela tiden. När vi spelade så rörde han sig på samma sätt som Nelly gjorde, och han bodde även han i Moholm. Vi spelade även speciella banor jag och Nelly, och av en slump så spelade jag samma banor med han när vi körde cs. Jag kollade även upp namnet och det fanns en person som hette Randomize i Moholm.

Några dagar fick jag en snap ifrån min kompis som hade sett att samma konto åter igen hette Forever_Alone på steam. Det var tillochmed samma bild på bilden som Nelly hade skickat på sig. Jag beslutade mig då för att söka på google med den bilden, och då kom det upp resultat på att bilderna var på en person som hette Ebba. Bilderna var stulna från hennes blogg, och när jag kollade igenom den hittade jag alla bilderna som Nelly hade skickat till mig, jag hittade även många andra bilder så jag visste att det var sant att Nelly inte fanns. Då visste jag inte vad jag skulle göra. Än idag har jag svårt för att förstå vad det egentligen var som hände under de dagarna. Jag insåg då hur uppenbart det var, headsetet som var trasigt, pengarna som hon inte hade, och även att hon aldrig kom med tåget på Göteborg Central. Och jag visste att jag aldrig skulle kunna lita på någon igen.

Skriven av: Ciscodisco

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren