Publicerat
Kategori: Novell

Fröken Barbiedocka

Första gången jag fick en Barbiedocka,kände jag mig lättad.Det var en leksak och fastän jag var en riktig levande varelse kände jag hur min önskan om att vilja vara vacker hela tiden framträdde tydligare och tydligare.Jag fick en docka varje gång jag fyllde år och en gång om året på julafton.Dockan var jag,fastän hon var en stel plastsak kunde jag föreställa mig hur hennes liv såg ut.
Hon var en kändis i min värld.Hon var allt jag inte hade råd med på min fritid.

Vem var jag?Jag var någons docka,bekantskapskretsens käraste ägodel.För att jag var en flicka.Jag trivdes med det ett tag,men en dag tog det slut.
Åldern hade växt ikapp.

Numera tittar jag tillbaka och undrar,hur kunde mina föräldrar köpa min kärlek?
Och varför fick jag tillbringa en stor del av min tid med en massa ägodelar och varför tillbringade de inte sin tid med mig?

I lägenheten sitter jag nu och vet att jag lever för mig själv.Men jag är någons ägodel.Jag är fröken Barbie.Jag ropar på hjälp.
Det här är ingen lek längre,den har utvecklats alldeles för långt.
Jag sitter fast....







Bärsärkagången i varuhuset,kände ruset.

Tusen gånger mig.
Ville vara en tjej.
Och inte en könslimiterad grej.

kLäderna,acessoarerna gjorde mig till den jag ville vara.
Mitt i livet kände jag hur insidan karvades ut.

Halloween var det året runt.

Skriven av: Mim-Ariel Almquist

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren