Publicerat
Kategori: Novell

HALLOWEEN- En verklig mardröm!

HALLOWEEN- En verklig mardröm!


Drömmen har äntligen blivit sann, jag har äntligen blivit tillsammans med Tobbe, den mest populära killen i hela skolan! Det är nog det mest fantastiska jag någonsin varit med om, och ikväll kommer han hit, vi ska vara helt ensamma och titta på film. Men först ska jag behöva gå till skolan.

När jag kom till skolan var hela skolgården klädd med halloween prylar. Det hängde spöken och häxor överallt, och småungarna var utklädda till vampyrer, bödlar, häxor, ja allt man kan tänka sig. Plötsligt hörde jag en röst skrika:
– Hey, Mia! Hallå! Här borta är jag!
Det var min allra bästa vän Lilly som ropade.
– Jaha är det du, jag kommer! Ropade jag tillbaka!
– Vad är det med dig Mia, du är ju helt, hmm, hur ska jag uttrycka mig, jo, ovanlig, så här brukar du ju inte vara! Vad är det som har hänt? Frågade Lilly fundersamt.
– Du kan aldrig gissa, du vet Tobbe i 9 c! Viskade jag.
– Ja, han du har gillat i ca hela ditt liv.
– Ja, han, vi är tillsammans!!
– Nähä, det tror jag inte på! Skrek Lilly. Det kan absolut inte vara sant. Eller?
– Jo, han ska hem till mig ikväll.
RING!
– Nej, nu börjar vi, vad har vi nu? Frågade jag allvarligt!
– Matte, vad annars! Suckade Lilly.

Mattelektionen var helt som vanligt, vi bara räknade och räknade. Det var dötrist. Efter att vi hade matte, så fick vi rast i 20 minuter. Efter rasten skulle vi ha svenska, men vår lärare var sjuk så vi fick arbeta med det vi höll på med i klassrummet. Tyvärr var det grammatik så ingen gjorde vad vi skulle, alla bara pratade i mun på varandra och andra saker än skola.



– Du, Lilly, tror du verkligen att Tobbe verkligen gillar mig? Frågade jag osäkert.
– Ja, det är klart, eftersom att ni tydligen är tillsammans så borde han vara det i alla fall, om han inte är ute efter något annat förstås!
– Tror du att han är ute efter något annat? Jag menar han är ju kille så man skulle ju inte bli förvånad om det nu skulle vara så. Lilly!, Kan inte du och din kille komma ikväll, det skulle bli mycket roligare plus att jag skulle känna mig tryggare!! Snälla!
– Jag vet inte, vi hade liksom tänkt att vi skulle vara ensamma ikväll, du vet, det är ju en månad sedan vi blev tillsammans och sådär, men vi får se.
– Mm, jag hoppas verkligen att ni kommer i alla fall. Sa jag tyst.

Senare på kvällen höll jag på att ställa fram lite chips och sådant när det plötsligt ringde på dörren, det måste vara Tobbe tänkte jag, så jag skyndade mig för att öppna dörren. Det var Tobbe som jag trodde, han gav mig en kram och gick in i huset, mina föräldrar skulle inte vara hemma så vi hade huset för oss själva.

– Vad ska vi titta på för film? Frågade jag.
– Jag tog med mig ”Screem 2” och ”Jag vet vad du gjorde förra sommaren”, jag har inte sett någon av dom, har du?
– Jag har sett ”Jag vet vad du gjorda förra sommaren”, men inte den andra, så den kan vi se.

Jag satte i kassetten i videon och satte igång filmen. Vi satt tillsammans i soffan och han hade armen om min axel. Det kändes som en dröm, att jag skulle vara tillsammans med Tobbe, skolans mest populära kille, det kändes helt overkligt. När filmen var slut så diskuterade vi ifall vi tyckte den var bra eller inte.

– Vad tycker du? Frågade jag.
– Ganska löjlig faktiskt, den var ju nästan en kopia av den första filmen, eller hur?!
- Ja, men jag tyckte inte den var löjlig för det, den var okej, inte jättebra, men okej.


Efter att vi pratat en stund, om en massa annat, så började han kyssa mig, plötsligt så låg jag under honom.
- Jag vill inte, sa jag.
Men han bara fortsatte.
– Hörde du vad jag sa? Jag vill inte! SLUTA! Skrek jag.
Men han höll fast mig och fortsatte, jag försökte att ta mig låss men det gick inte jag satt fast. Jag började att banka och slå på honom medan jag skrek på hjälp, jag visste att vi inte hade någon granne på 5 km, men man jag skrek i ren panik.
Helt plötsligt slutade han, han satte sig upp och jag fick en mordisk blick av honom.
– Va fan slår du på mig för? Nu är du så god och ligger kvar så att jag kan fortsätta, annars så smäller det! Fattar du? Sa han med en röst jag aldrig hört innan.
Jag fortsatte att slå på honom och försöka att ta mig därifrån. Då smällde han till mig på käften. Då slogs dörren upp, det var Lilly, hon hade nog hört att jag skrek och sprungit hit. Hon sprang fram till Tobbe, smällde till honom både här och där, helt utan föraning så ställde han sig upp och gick ut i köket, Lilly hjälpte mig upp ur soffan. Tobbe han kom ut ur köket han hade något i handen bakom ryggen. Jag sprang in på mitt rum, tog telefonen och ringde polisen. Plötsligt hörde jag ett skrik och att dörren smälldes igen. Jag sprang in i vardagsrummet, och där på golvet låg Lilly, med en kniv genom magen, hon var död. Jag skrek hysteriskt:
- LILLY, LILLY, Lilly snälla vakna, vakna Lilly!!!!!
Men inget svar, jag sprang in till mitt rum igen, tog telefonen, igen, och ringde ambulansen, och mina föräldrar, när jag hörde sirener utanför, det var polisen.

Jag sprang ut till poliserna och skrek:
- Han dödade henne, han dödade Lilly.
En polis tog hand om mig medan de andra sprang in till Lilly och några andra sprang ut i skogen. När de poliserna ifrån skogen kom tillbaka hade de Tobbe mellan sig, jag sprang fram till honom och försökte att sparka honom mellan benen, men en polis hindrade mig.


Efter några veckor kom rättegången, och jag var tvungen att vittna, fastän jag inte ville. Men rättegången gick väl i alla fall, Tobbe fick vård för sitt beteende, och eftersom att han var straffmyndig fick han minst 15 år i fängelse.

Skriven av: Anna Persson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren