Publicerat
Kategori: Novell

Har du fastnat i tråkträsket?

Tänk så mycket man har fått höra om hur man ser ut, hur man är… i sitt liv. Tänk. Tänk efter ordentligt. Det är en hel del, eller hur?
Man kan ju fråga sig själv hur mycket av det här som egentligen var nödvändigt att säga. Inte så mycket kanske. Nä, just det.
Fast just när 'dom' sa det till dig så höll du med dem. Du måste hålla med om att det var så. Klart att om någon kallar dig idiot så känner du dig också som en sådan. Men efter en stund så kanske du börjar fundera över vad de just sagt. Du vet inte riktigt om du ska bli arg eller inte bry dig eller gå under. De flesta bryr sig inte. Men då händer något. Där inuti. Du känner det inte. Men det finns där. Du får svårare att bli så där riktigt glad och lycklig.
Det sitter kvar ända tills någon säger något dumt till dig nästa gång.
Då plötsligt väcks den gamla sorgen till liv. Så har du två sorger att gå och bära på. Du får svårare och svårare att bli glad.
Sen händer det igen. En sorg till. Svårare att bli lycklig.
Så fortsätter det ända tills du säger stopp. Eller så hamnar du i en depression. Och det är verkligen inte kul. Du kan inte äta, sova eller göra något. Du lever helt i din egna värld.
Så, nästa gång någon säger något dumt till dig; GÖR NÅT.
Gå inte därifrån!
Saken kommer inte att bli bättre, snarare sämre.
Och du! Är du en av 'dom' sluta vara det… det är ändå dig det blir värst för senare…

Skriven av: Emily Ohlsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren