Publicerat
Kategori: Novell

Hello, Seiz... Del 2/2. Den korta ohändelserika berättelsen om Maizo.

Del 1:
Maizo är flickan som saknar sin föredetta bästis, Seiz. Hon gråter bara vid tanken, och Seiz finns '4-ever and ever' i hennes hjärta. Djupt där inne.
Dozina, hennes nuvarande bästis, och dessutom syster till Maizo, skrattar åt Dinas (klassens tönts) skämt. Maizo blir sur. Dozina chattar med klassens populäraste tjej istället.
Åt Seiz kunde man skratta åt! Hon var med om mycket saker, till exempel...

Del 2, nuvarande:
... semestrar till Afrika, hennes pappas begravning, Doris (min kusins) födsel, och mycket mer. Allt det där kunde hon skratta åt. Det är klart att det inte är kul när sin pappa dör, men hon lyckades muntra upp minst hälften av folket som var där.
- Doooooooziiiiinaaaa!!! ropade jag och Dozina kom. Förlåt, för det där med Dina.
- Förlåt själv, svarade Dozina. Bästisar...? ...Som dricker festisar?
- Nej, sa jag
Dozinas leende slocknade.
- Festisar. Som dricker bästisar.
Vi skrattade och så blev vi bästisar igen... SKönt de!! Osams med Dozina vill man inte vara..
- Glöm Seiz, nu har du mig, sa Dozina.
- Jaa, men hon ligger alltid före dig på bästislistan. Hon var bättre
Vi fnissade och började låtsasbråka.

Seiz är inte glömd. Hon ligger före Dozina på bästislistan än. Seiz hälsade föresten på mig inatt... Nu undrar ni va? Lista ut det själv. Dröm eller verklighet? JA det vet faktiskt intwe ens jag själv!!



SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skriven av: Josefin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren