Publicerat
Kategori: Novell

Hopplös kärlek

Emma går i sexan och hon är kär i en kille som heter Henrik Gustavsson och han är en sådan som alla härmar och det är både bra och sämre saker. Jag är rätt bra kompis med han fast han kan vara tyken ibland men han slåss inte. Just nu så är han ihop med en tjej som heter Mikaela, hon är sådär äcklit perfekt bra i skolan bra på idrott och sport. Alla i hela skolan vet att jag gillar han och det är både skönt och jobbit man får några elaka och jobbiga komentarer då och då. Ett ex är hur går det med Henrik ha ha ha. Fast jag får mer sådana komentarer av hannes kompisar. Mikaela är som Linda i Eva och Adam liksom många killar gillar henne men dom vet att dom inte har en chans.
-Nu får du ta och ge dig!!!!
-sluta nu då det är ju inte så tror jag!!!
Jag, Sandra och Sofia springer ner för alla 24 trappor och ut på skolgården ca1min så skriker Mikaela till Henrik
-Okej men då är det slut!!!, och hon går där ifrån bort i mot sina kompisar
-Vad glor alla på?!, skriker hon och tar tag i sina kompisar och går därifrån och rrrrrr det ringer in. Jag går fram till Henrik han sej förskräkt ut men inte ledsen.
-Hur är det ?
-Tror du att han vi bli ihop med dig nu eller?!!!!, skriker Kalle till mig
-Jag går inte på lektionen
-Va ska du skolka?
-aaa vill du kanske vara med och skolka?
-njaaa men okej då, men vad ska vi göra?
-Vi sätter oss och pratar uppe i skogen . Dom gick ifrån skolgården och sedan upp i skogen, dom satte sig rakt på backen.
-Allså jag kan inte fatta att hon gjorde slut.
- Det kanske var bäst så. Han reste sig upp och gick iväg
- Vart ska du ?
Jag sprang i kapp honom och han vände sig och och gav mig en puss rakt på munnen och sa förlåt
-Vadå förlåt?
-Ja att jag bara gick iväg men det är så att jag gillar dig och det har jag gjort ett tag. Men nu när jag har varit så mycket med dig så har hon väl blivit sur och till och med gjort slut, men det var ju också så att jag gillade henne också.
- Menar du att du kanske skulle kunna vara ihop med mig?
- Henrik gav mig en lång kyss och sa jaa…
SLUT!!!



Skriven av: Ewa christiansson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren