Publicerat
Kategori: Novell

Hyllning till rockmusiken

Jag är på musikfestival och det är fullt jävla ös. Alla tjoar och gapar och jag gråter när ingen ser. Bandet där framme har satts i extas av sin skitmusik. Sångaren tar fram en stor hink med gräddfil och alla jublar. Han sliter av sig skjortan och gnider in sin bara överkropp med gräddfil. Han dansar mot de andra i bandet så att de också får en massa gegg på sig. Publiken får komma fram till scenen och smeta in sig, en del smetar in hela håret.

En unken doft sprids där framme; det är svett och öl, Explorer, gräddfil och spyor. Några försöker dra fram mig mot scenen men jag vill inte. Jag hatar det här! Allt är åt helvete och jag vill hem till mamma.

Jag ser inte längre vad som händer där framme, nakna överkroppar och massor med folk. De tjoar och är glada. Jag cyklar hemåt, musiken förföljer mig en hel kilometer och det låter för djävligt. Det börjar regna och jag tänker att nu kastar de väl lera på varandra. Vad kul de måste ha, jävla rockgrisar.



- grusvagen.has.it

Skriven av: Carl Winbäck

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren