Publicerat
Kategori: Novell

I skräckens famn

Ramona hoppade av gungan. Hennes långa kastanjeruna hår skakade i vinden och de nötbruna ögonen lyste av iver. Idag fyllde hon åtta år!!! Hon slängde upp skolväskan på axeln och sprang hem. Hennes fröken Karin tittade ut igenom fönstret och såg Ramona glatt springa iväg. Karin visste inte då att hon var den sista som någonsin skulle se Ramona i livet.


Kvart över fem tittade Ramonas mamma Sofie ut genom fönstret. Vart hade Ramon tagit vägen, gästerna kom ju om en kvart!
- Allison! Kan du springa ut och se vart Ramona har tagit vägen, ropade Sofie till Ramonas storasyster Allison som satt och läste en gammal Amelia tidning.
- Visst, sa Allison och hoppade vigt upp ur fotöljen och slängde tidningen på golvet. Hon borstade av några trådar ifrån en kudde som hade fastnat på de nya jensen och sprang ut i hallen. Hon satte på sig en kofta och ett par gympa skor på fötterna och rusade ut i den lätta kvällsluften. Allison sprang in på cafe Sunshine. Ramona älskade att sitta på Sunshines bakgård och äta syltmunkar. Men när Allison kom ut på bakgården fanns det ingen där. Hon gick bort till Ramonas favoritbord och tittade hela tiden efter sin lillasyster. Då fick Allison syn på en lång man i svart slängkappa lutad över något. När mannen tittade upp såg Allison att han hade huggtänder och att vid hans fötter låg Ramona, död. Mannen upptäckte Ramona och rusade därifrån.


- NEJ!!! skrek Allison och rusade efter mannen. Då slog de henne, han var en vampyr! Allison var glad att hon hade satt på sig sina gympa skor och kunde nu utan minsta besvär springa efter mannen. Han hoppade, nej, flög över en mur och Allison hoppade efter. När hon jagat mannen i tre kvarter saktade han in. Allison tittade sig omkring och såg att skuggorna runt henne började röra sig. Plötsligt kände Allison att mannen som hon jagat kysste henne ömt på halspulsådern innan han högg till. Allison dog ögonblickligen. En av vampyrena hade sprungit tillbaka och hämtat Ramonas död lik. En annan vampyr lyfte upp Allisons lik och så gick vampyrerna iväg med Ramona och Allison.

När det knackade på dörren öppnade Sofie dörren i tron om att de var gästerna som kom. När hon öppnade dörren bugade sig en man i svart sig för henne och två andra män kom fram och bar på något. När Sofie fick se att det var Ramona och Allison som låg i männens armar stannade hela hennes värld till. Då kände hon att mannen som hade gått först kysste henne ömt på halspulsådern innan han högg till. När gästerna kom var det genast en lång man framme. Han kysste dem ömt på halspulsådern innan han högg till.

Skriven av: Hanna

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren