Publicerat
Kategori: Novell

'Iq-svar' eller 'Meningen med livet?'

Nej, han är inte hemma, jag vet faktiskt inte var han är.
Okej. Men, snälla, säg åt honom att ringa mig när han kommer hem.
Jaha, då får jag väl ställa mig och stryka igen då. Jag tycker faktiskt att du kunde stryka dina egna kläder. När jag var i din ålder skötte jag all min tvätt själv. Men du skulle väl inte klara det ändå. Du skulle nog gå till skolan i ostrukna kläder, om jag känner dig rätt. Det är väl bäst att jag går och stryker nu.
Du har kommit till iq-svar.
Hej iq-svar, vi börjar känna varandra ganska bra nu. Jag pratar mer med dig än med honom.
Nu tycker jag nog att ljudnivån är lite för hög här, jag försöker faktiskt hålla lektion. Var tysta nu när jag pratar, ni ska få läxa. Ja men var tysta då, för det finns ingenting som är intressantare än det här och jag vill att ni håller tyst och lär er det. Sätt igång, vi har inte hela dagen på oss, var tysta nu någon gång då!
Hej, det är jag. Han har inte kommit hem än va? Nähä. Har du lust att be honom ringa? Nej förresten, jag ringer själv. Om en halvtimma och om en kvart. Och om en timma igen.
Vi har för lite tid på oss, ni måste läsa detta hemma. Och recensionen vill jag ha in på måndag. Vaddå för mycket att göra? Kunskap är makt, och makt är kärlek. Det är det som livet går ut på, kärlek. Eller hur?
Spela in ditt meddelande efter tonen.
Hej. Vi skulle ju ses idag. Var håller du hus? Jag börjar bli orolig. Ring mig. Snälla…
Tysta nu då allesammans, var tysta och gör era läxor och stryk era kläder och ring era älskade varje halvtimma och varje kvart. Läs tills era hjärnor sprängs för kunskap är stress, så stressa på och stryk era kläder och håll tyst!
För att avsluta, lägg på luren.

Skriven av: Adnilemme

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren