Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Jag orkar inte mer

Jag orkar faktiskt inte mer,
att konstant gå runt med en jätteklump långt nere i halsen.
Den går inte bort. Även när jag vill gråta skallen av mig - går det inte.

Han har gått sin väg. Löftena som en gång lovades.. ingenting är kvar längre. Inte ens han.

Jag känner ingen glädje, eller livsglädje för att vara exakt. Jag fick min värld rasad på mindre än fem minuter. Nu har den varit rasad i en evighet.

Och faktiskt - så orkar man inte alltid. Det gör ont, hela jävla tiden.

Det är nu jag inser att han påverkar mitt liv... Starkt. Jag förstår inte. Vad har jag gjort för fel? Misstag? Svaren bara sjunker djupt ner.

Jag försöker le, skratta, göra distraherande saker som får mig att glömma. Men ändå i slutet av dagen så sitter man där, och minnena vräks ner igen. Återigen har man fallit ner från trappsteget.

Det tär på mig. Långt in. Min kropp kollapsar snart, liksom mitt inre. Allt är sönderslitet och jag orkar knappt resa mig upp igen.

Dagarna går, nätterna kommer. Det är värst då. Inte ens sig själv kan man rädda. Och det gör riktigt ont nu. Jag kan inte hålla tillbaka tårarna längre.

Förlåt,
för att jag är så jäkla svag - men jag orkar inte låtsas vara lycklig.

Skriven av: Ökänd

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren