Publicerat
Kategori: Novell

Kanske det hände för dig!

Jag satt på en soffa bredvid fönstret på sjukhuset. Jag fick känslan att livet är fåfäng. Depressionen tog över hela min kropp. Jag tittar ut från fönstret, bladen faller ner från träden liksom mitt barn som skulle försvinna från mitt liv. Hur skulle det gå till nu? Jag har aldrig tänkt mig att döda mitt barn.

Om jag aldrig träffade David i festivalen förut skulle kanske allt var bättre och jag var inte här. David var någon som jag vill offra mig för. Han dumpade mig medan jag var gravid.
Hur jag tänkte i den där kvällen. Hur han lurade mig med några ord. Varför en 16 årig tjej som kunde vara med sina vänner sitter och gråter. David var min dröms man. Han är den enda person som jag trodde att han bryr sig om mig.

Tänk om jag inte gör abort, hur skulle mitt barn ser ut? En pojke eller en flicka som har blond hår, blåa ögon och ser ut som mig eller David på ansiktet. Vilket fint barn skulle det bli!

Men det är inget jag kan göra nu!
Nu är det din tur - en kvinna kommer till mig och kallar mig till rummet.
Skulle det hända?
Nej, jag ska skydda mitt barn även om David inte vill, även om min familj inte accepterar, jag måste göra allt för att behålla mitt barn.

Jag springer ut från sjukhuset till andra sidan övergångsstället för att ta en buss. En bil kommer samtidigt och jag hör mitt namn.
- Anna, Anna, vakna, det är klockan 7.



Mona är medlem sedan 2019 Mona har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren