Publicerat
Kategori: Novell

Kort novell om krig

Sotmolnen efter det omfattande kärnvapenkriget täckte stora delar av norra halvklotet under åtskilliga månader framöver och på kontinenterna skedde en sänkning av temperaturen med 10°C eller mer under sommarmånaderna. En sådan avkylning kom alltså dramatiskt att minska möjligheterna till jordbruk. Skaror av rasande bönder rusade längs de skogklädda bergssluttningarna. I övernaturlig kraft böjde de trädstammar, slet djur i stycken och förtärde köttet rått.
En skäggig man med långt brunt hår reste sig ur tumultet och talade: - Jag hörde en gång en man säga till sina söner: 'Historien är full av exempel på män som var begåvade och dugliga, men som i ett svagt ögonblick kastade bort sin lovande framtid.' Det är en lögn. Titanic kunde inte väja i tid. Över 1 500 personer drunknade. Det säkra sättet att få livets glädjeämnen och välsignelser är att följa vår levande profet. Nämligen mig själv.

Skriven av: Jonas

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren